Inlägg från: utvandraren |Visa alla inlägg
  • utvandraren

Summan av allt

Ojojoj... Wow!
    Här är man bortrest ett par dagar och kommer tillbaks till en bortglömd tråd! Fattade ingenting om titeln på denna innan jag hittade den gamla travaren så jag kunde få myntet att trilla ner!

Jag har SÅ mycket att göra på jobbet nu för tiden, bara roligt men lite slitsamt också! Tjuvar mig ett par minuter här nu...

Måste bara säga som svar på 1a inlägget i denna tråd. Deffinitivt Côtes du Rhône framför Keso och ska vi snacka färskost väljer jag mozzarella...

I lördags hade jag middag hemma eftersom min snälla mamma var på besök. Kockelerade egenhändigt ihop en fyra rätters bestående av:
    *pilgrimsmusslor med soyasmör och pepparotskräm, serverat med André Clouet(liten producent som gör underbar Champis i den rikare stilen).
    *Helstekt entrecote med ugnsgrönsaker och kantarellstuvning, med en smarrig Beaune 1Cru Champs Pimonts.
    *Bleu d' Auvergne med fikonkompott, Sauternes
    *Tiramisu
    Kände mig lite stolt efteråt måste jag säga, allt blev bra. Men köttet kunde varit lite råare...Ska köpa termometer!

Lapinette: Ta god tid med lägenheten, men tänk på att "råmaterialet" är viktigast, finnish kan ni göra själva! Vi pysslar som galningar med våran och den kommer att bli rå! Superkul verkligen! Vet inte vad jag ska hitta på när den är klar....
    Letar den perfekta mosaiken just nu som ska in på badet.

Blivande fru Stålhanske? Är du här? Såg att du hade svarat mig för hundra år sedan i den gamla tråden....

Izunia, har letat efter dina bilder men inte hittat. Kan du länka igen? Vill gärna se....

Ha en fin dag tjejer!

• utvandraren

Hehe Gemma! Det bor en liten hobbykock i denna sommelieren...
    Men det var faktiskt inte så svårt, väldigt tacksamma ingredienser!

Jag tycker aldrig jag kommer med plysjdräkt till incheck men blir aldrig uppgraderad ändå! Kanske du kan skriva en bok i hur man blir en mera bevandrad jet-setare? Hade suttit fint i min (just nu) regngråa vardag!
    Jag sitter och ser på ett program för en vintur till Sydafrika i slutat på januari, 10dagar. Det ser SÅÅÅÅÅ fint ut, med ett supernajs 4stjärners hotell som vi 15 fyller. Men, då kommer man ju till kruxet. 15 papp samma år som vi ska gifta oss.... de pengarna borde ju sparas.....
    Ack, detta val och kval.....

• utvandraren

Izunia! Ohhhh... vad vacker du är.
    Verkligen jättefina bilder på er. Ni ser ut att ha haft det riktigt kul!

• utvandraren

Lapinette-
    Oj vad jobbigt att inte få tag på sin pappa... Är du orolig eller har det hänt förut?

Jag hade helt klart åkt till Japan, men det är ju ganska olika resor... Kanske ett schysst hotell i SA wineland känns mer som Honeymoon är storstads semester?
    Min mamma bodde ett par år i SA som barn, så jag är väldigt nyfiken på landet, och vinet förstås. Var lite ledsen över att hon aldrig tagit mig med ner, men hon menar att det inte är ett bra resmål för barn. Kanske hon har rätt!? Det kanske ni ska tänka på om ni planerar tillökning, vad som är mest praktiskt att göra innan.

• utvandraren

Jag tror vissa delar av SA är väldigt lämpliga för familjer, medans andra är direkt olämpliga. Mamma bodde i Pretoria, och det ska vara en riktigt farlig stad efter vad jag hört. Detta var på 50-talet med stor segregering och väldigt beskyddad miljö för dem med pengar. Tror det var säkrare då... Nu kan man inte ens stanna vid rödljus efter skymning pga rånrisken.

Västindien låter inte dumt för bleka nordbor!

• utvandraren

Jag får bara upp 1 bild. Stämmer det? Jättefint...

• utvandraren

Hej Trollsländan!
    Här finns inga Jantefasoner... och även om alla inte dignar över av diamanter(ialla fall inte jag) så vill vi gärna, höra, suckta och glädjas med varandra över livets lyx...
    Om du vågar är jag mkt nyfiken på ringen!
    Och så grattis förstås! Posta gärna en liten skildring över DIN dag!

• utvandraren

Den är otroligt vacker! Men har du bara den eller en till? Det var ju "flera" i en liksom....

• utvandraren

Trollsländan!
    Vilken fin sida, blir kul att se fler bilder sen!
    Jag gillar bling, men jag har valt lite enklare design än du. Men det går nog mest på att jag har en förkärlek till jeans och gympaskor, så det blir mera "mig"! Fick Tiffanys klassiska enstensring av m2b och har valt ett smalt platina band till den! Vigselringen är inte inköpt än, men det blir den som hör till!

• utvandraren

Vilken av brudklänningarna blev det?

Svar på tråden Summan av allt