Summan av allt
Min man fick sin ring av mig och jag fick min av hans... och hans var dyrare än min eftersom han har större fingrar! Orättvist ;)
Min man fick sin ring av mig och jag fick min av hans... och hans var dyrare än min eftersom han har större fingrar! Orättvist ;)
Lapinette: Bild 113 på er hemsida är superfin.
Izunia: Min blogg har funkat i flera månader nu. Har ingen aning om hur länge den är gratis. GoLive är kanon men som alla adobeprogram kostar det en hel del. Själv har jag inte råd att köpa det till min nya dator så hemsidan har jag inte rört sen jag gjorde den vid årsskiftet. Kommer också att plocka bort den om ett par månader, domänen kostar 1500:- per år!
Izunia: Ni har ju Photoshop, köpte ni Creative suite eller bara Photoshop? för om det är det förstnämnda ingår GoLive (tillsammans med Illustrator, Indesign, Acrobat och en hel del annat godis).
lapinette: Det kanske inte var den bilden då..? Tyckte det var så fint med de mörka gestalterna i förgrunden som kollar när ni kommer in i kyrkan.
Izunia: Jag har nog ungefär 250 meg, fast jag utnyttjar inte allt. Och sen kostar det mer när man har en .se adress än om det är en .nu adress, osv. Hur som helst har jag inte programmet längre så jag kan inte utnyttja eller ha glädje av sidan. Den fyllde en funktion månaderna efter bröllopet för att vänner och släktingar skulle kunna ta del av bilderna.
Gnatt på er! G
Izunia: Det var mannens polare som gjorde filmen. Visst är den mysig?
Verkar som om fotografen ifråga är i desperat behov av kunder...
Trollsländan, Izunia: Filmen var en present från mannens vänner och visades på duk under middagen. Han blev såklart tårögd. Föräldrarna, som ju är med på ett hörn, hade inte avslöjat något.
Izunia: Kan du inte göra din bröllopshemsida på samma sätt som du har gjort din nagelsida? Och lägga den under nagelsidan? Du kan säkert köpa mer minne från leverantören.
Trollsländan igen: Två miljoner glamourpoäng till dig för pecannötterna. Själv åt jag en lättsmält middag igår, det är min högsta prioritet just nu. Och så ska det gå snabbt att laga - alltid.
Snabbmat... hmmm... jag brukar nog försöka hålla mig tillräckligt länge för att röra ihop nåt, typ fläskkotlett med sås - lyder det trista svaret. Men i sverige har jag alltid tetror med goda såser i kylen, och så brukar jag koka upp enorma portioner med typ bulghur, så behöver jag bara steka kött och koka broccoli (som jag är beroende av). Fast just nu när jag är post-magsjuk orkar jag knappt tänka på mat.
I morse när vår ayi, städerska, anlände skulle hon som vanligt gå in på WC:n och svida om till sin lilla rutiga klänning. När hon tände lampan exploderade den med en jätteblixt så att hon skrek rätt ut och hoppade högt upp i luften. Eftersom detta är Kina signalerade hon att hon skulle gå och ringa efter hjälp, men jag är ju en svensk handywoman ochbörjade genast leta efter proppskåpet. Snart hade jag hittat proppen (de är moderna spakar) och signalerade att allt var okej, "Mei Wenti". Hon såg grymt impad ut och jag kände mig hur cool som helst... för att jag tryckt på en spak!
Och igår ringde jag och prutade ner vår flyttfaktura med 3000 spänn, i efterhand. Så nu har jag i sanning gjort ett gott dagsverke och kan ägna mig åt att... jobba. Jo, för jag har ett jobb, jag gör en näringsfysiologi-hemsida. Ger mig tillräckligt med stålar för att kunna köpa presenter till mannen när han fyller år. Naturligtvis annat också, men tillstå att det är höjden av misär... att behöva be om pengar för att kunna köpa en present!!
Mår mycket, mycket bättre idag. Knivarna hugger trubbigare och mer sällan, trots den brutala inledningen på dagen (dubbel espresso).
Aj aj, små knivar. Varför kan jag inte låta bli espresson, nektarinerna och den mörka chokladen? Vid tillfällen som dessa förstår man att gourmetandet inte bara är en guldkant utan ett svårartat beroende :(
Trollsländan: Det där var nog nån sorts svar på ditt inlägg om att fasta också...