Inlägg från: Blivande Fru Stålhandske |Visa alla inlägg
  • Blivande Fru Stålhandske

Summan av allt

Ja, Utvandraren du låter som en gassell bakom ditt skrivbord!
    Önskar jag kunde handla höstkläder, kappor och stövlar. Men det är bara FÖR varmt, det har som minst varit 24, 5 grader här sen vi kom, så det får nog vänta ett tag.

Gemma, när kommer mannen? Ska han direkt hem så att ni får fira Lovers-holiday? Hur länge varar älskandes holiday egentligen?
    Jag har sagt till blivande att det är HELA veckan, så han får vara extra snäll mot mig . :)
    Fast hade jag fått en Prada väska så hade vi nog kunnat skippa hela alltet, då hade han kunnat vara borta hela veckan och jag hade kunnat sitta hemma och... klappa.

Gemma, vi vet att du är en hårt arbetande luxhustru som förtjänar all Prada du önskar, det ska du veta!

Och det är klart att du kan kombinera barn, katt och handväskor, varför skulle du inte kunna? Fast du får nog vänja dig med tanken på barnkräks på designerväskan och förlika dig med det först, så att du inte får en alltför kraftig chock. :)

Både jag och H vill ha både barn och husdjur, men båda kategorierna får vänta.
    Däremot så kommer inte en katt innanför mina dörrar, jag är inte kattmänniska någonstans.
    Hundar däremot, det är min melodi, och blivandes också. Jag drömmer om en liten fräck Jack Russell, och H har vuxit upp med Rottweilers, så det är hans preferens.
    Frågan är hur man ska kompromissa de två hundraserna till en som båda tycker om?
    Är det inte Izunia som har en vit liten söting?

Lapinette, jag håller med dig om att det är lättare att dansa i högklackat än att gå snyggt. Att det är lättare att spetsa snön har jag faktiskt aldrig tänkt på, men det har du rätt i. Synd att jag inte får praktisera spetsningen i vinter.

Fast när jag tänker efter så är det nog inte så synd, jag trivs när det är barmark utan snö och slask.

Idag åt vi tidig middag på ett teppanyaki ställe, heter det så? Vi har varit där en gång innan, superfräscht med en jättesöt kvinnlig kock. Så nu är magen full av biff, lax, jätteräkor, gåslever, grönsaker och supergoda rulader med något slags tunt skivat kött som påminde lite om proscuitto till formen och färgen, fyllda med massor av vitlök, rödlök och gräslök. Jag är inte så haj på vad de olika maträtterna heter.
    Så nu sitter blivande och jag här och pussas med våra stinkande vitlöks-andedräkter.

Izunia, din lilla Gucci är ju en riktig liten sockerbit!
    Brukar hon ha kläder på sig?
    Här ute i obygden där jag bor så är det inte så vanligt med hundar annat än till.. hrm.. mat. Så deras hundklädesmarknad är inte så stor lokalt, men oj vad de producerar och säljer internationellt!
    Jag har en kontakt som regelbundet skickar bilder ur deras sortiment av hundkläder, som alla är så söta.
    Men gillar alla hundar att ha kläder på sig? Skiljer det sig från ras till ras eller får man vänja dem vid det från valpåldern?

Utvandraren, du fick en vad i din thaimat? En "bong" för mig är något som används till att röka marijuana, och det hoppas jag inte att du fick i din mat! ;)

Här har jag precis ätit grönsallad med pikant köttfärsås, det var riktigt mumsigt med tanke på vem kocken var- Jag!

Trollsländan, vilket underbart bildspel!
    Du var strålande vacker, mannen en riktig snygging och din dotter en liten sötnos som såg ut att ha haft ganska kul med sina små näbbpojkar till vänner!
    Jag vet att du har nämnt regnbågen innan, men inte trodde jag att den var SÅ tydlig som den var, helt otrolig. Strålande, rent utsagt strålande.
    Jag förstår faktiskt inte dem som inte prioriterar fotografen och bilderna från bröllopet.. det är ju det enda man har kvar förutom minnena!

Här har det varit en busy dag med mycket jobb, men blivande och jag avslutade lite tidigare och åkte till den europeiska restaurangen och åt tidig middag.

Gemma, hur mår ni, väskan och du?

Trollsländan, klart att Reinfeldt håller vad han lovar, han är ju THE MAN! Å andra sidan så kan väl egentligen inte arbetslöshetssituationen bli sämre i Sverige än vad det är idag, den är ju förfärlig.

Har precis stressat runt stan och gjort ärenden och även varit hos frisören och fått håret stylat a´la lockig långhårig Jessica Simpson. Det var lite krångligt, som alltid, att förklara hur jag ville ha det, men med hjälp av en sisådär sjutton kineser som står i en ring runtomkring mig, alla med varsin hand om en slinga av mitt hår, ivrigt klämmandes och kommenterandes, så blev det som jag önskade.

Ikväll är det stor middag med blivandes frus släkt, månskensfestivalens middag tror jag att det är idag. Gemma, vet du?
    Vi får se, jag har ingen aning om vad jag ska förvänta mig!

Nyss hemkommen efter ett storslaget firande av månfestivalens avslutande med stora, inte alls tjocka, kinesiska släkten. Har som vanligt ätit en massa kinesiskt, för dem existerar ingenting annat, åtminstone inte när gamla mormor och morfar är med i sällskapet.
    Men det gick bra det också, det mesta slank ned; helstekt gris, kyckling, olika hot-pots med röda bönor, grönsaksgrytor och goda "buns" med mumsig ananasfyllning. Senare åkte vi hem till kusinen och kollade på månen och åt mooncakes.

Jag är mycket förjust i sötsaker, men mooncakes är alldeles FÖR sötsliskigt. Vilka är de moderna mooncakesen du pratar om Gemma? Är det de runda med gelatinytterhölje med fyllning eller de bleka med fruktfyllning?
    Vi har fått alla möjliga sorter i present, och jag har smakat alla men ingen har riktigt fallit mig i smaken ännu. De traditionella med mördegsfodral är klart de godaste i alla fall.

Annars har jag spenderat en stor del av kvällen tillsammans med kusinens snart sexmånaders gamla dotter, ett mycket underhållande sällskap om jag får säga det själv. Blivande brukar säga att det beror på att vi är på samma nivå. :)
    Hon rycker mig i håret, vi leker med leksaker, låtsaspratar och skrattar. Hon blir mer fantastisk för varje gång vi ses. Barn är verkligen livet!

På tal om kroppsbehåring och dess borttagning, jag tar bort ALLT, men har ännu aldrig kommit mig för att vaxa. Har väldigt hög smärttröskel, hur ont gör det egentligen?
    Skulle kunna tänka mig att börja vaxa regelbundet, men hur länge måste man låta växa ut håret mellan varje omgång, vet ni det?
    Jag är av naturen platinablond och har inte så mycket kroppsbehåring, men jag skulle ändå inte tacka nej till att permanent ta bort det, som Trollsländan.

Uäk, detta blev högst personligt.
    Tur att man är superanonym på nätet. ;)

Trollsländan, jag tycker att din barnbokhandel låter supermysig! Men som du säger, det blir säkerligen mycket kvällsjobb och annan övertid.
    Att starta eget är något som jag alltid har velat göra, jag har faktiskt aldrig sett mig själv som en anställd som jobbar för någon. Nu gör jag ju både och, och det passar mig utmärkt just nu, men vi får se vad framtiden har i sitt sköte..
    Men jag förstår er som drar er för att starta eget i Sverige, det är tufft med mycket jobb för lite pengar, åtminstone i början. Vi får hoppas att den nya regeringen kan göra klimatet för nya småföretagare bättre, så vi får se alla dessa idéer som nyskapande människor som som er själva komma till verklighet!

Tack för vaxningsinfon, mina damer, jag känner mig onekligen lite sugen på att börja med det, speciellt nu när jag får höra att håret blir tunnare. Det skulle ju vara underbart!
    Men Utvandraren, vilken dålig service hos ditt vaxningsställe! Jag hoppas verkligen att du låter dem höra det på måndag!

Här i ljumma Kina har jag precis förberett middagen med hemmgjorda tortillas med vitlöksmarinerad kyckling, grönsallad och vitlöksmajonäs till blivande. Ungefär så avancerat som jag klarar av. ;)
    Blivande ska ut och slå runt med affärskollegor som är i stan, men jag tror att jag dröjer mig kvar hemma och kollar på någon spännande film eller möjligen övertalar min väninna på massage.
    Vad gör ni ikväll?

Oh Lourdes, tack för att du fick mig att återupptäcka style. com! Hade glömt vilken kvalitativ sida det är.
    Men säger du att du hittat vår/sommar visningarna med bröllopsklänningarna där?
    Jag hittar bara ready-to-wear och couturen!

Svar på tråden Summan av allt