Inlägg från: Blivande Fru Stålhandske |Visa alla inlägg
  • Blivande Fru Stålhandske

Summan av allt

Utvandraren, otroligt vacker klänning!
    Den summerade i en enda bild ihop alla de bilder på klänningar som jag gillar som datorn är fullproppad med.

Jag fullkomligen älskar Caroline Castigliano,
    fast jag kommer nog att göra samma variant som mlu, köpa spetsen och få den uppsydd. Budgeten tillåter inga sådana utsvävningar, sorgligt nog.

Gemma hade väl Alencon spets? det ser det ut att vara i den första klänningen som utvandraren visade, eller är de bara så förvillande lika? En annan fransk spets är alltså Chantilly? Finns det många fler?

Många frågetecken.

Nu kommer jag inte in på Caroline Castiglianos sida för tillfället, men menar ni den klänningen helt i spets med lite släp med ett cremefärgat/ljusrosa band med lite applikationer på i midjan?

Det är nog den jag har tittat ut också! :)

Utvandraren, jag hade inte heller föreställt mig dig som blond! Men du ser riktigt farligt sexig ut om jag får säga så! :)
    Såg att du löste svårigheterna med att lägga ut filen från photobucket själv, men vill du visa bara en bild så kopierar du den länken som står i den rutan där det står "IMG", då kommer endast den bilden upp.

Idag har varit en fruktansvärd dag. Har varit hos gynekologen. På ett allmänt sjukhus. Behöver jag säga mer? Förnedringsnivån var hög och privacy-nivån var MYCKET låg.

Nu är jag helt slut och ska trösta mig med film med blivande och mooncake som en arbetskompis till min blivande kommit hit med.

Gemma, tack för uppmuntran, det behövdes verkligen igår. Men idag känns det bättre.
    Förhållandena här i obygden kan vara svåra att tackla ibland för en civiliserad flicka som jag själv har jag märkt... ;)
    Men det här är ändå inte värsta obygden. Jag träffade en svensk kvinna för ett tag sedan som bodde i en liten by på ett par hundra invånare i New Territories i Hong Kong tillsammans med sin kinesiska man och deras tonåriga dotter. Hon hade vildsvin som sprang fritt i byn och boaormar som hade ätit upp ett av deras höns nyligen! Då snackar vi primitivt! Hon hade bott i Kina i sjutton år och kunde inte mer än ett fåtal ord på kinesiska. Då slår du henne med hästlängder Gemma!

Skönt att ha en schemalagd ayi, vi ringer in vår när hon behövs. Hon är faktiskt här just nu, städar, fejar och putsar fönstren. När hon kom gick jag en powerwalk och tog sen ett dopp i poolen, det gjorde susen för humöret!
    Nu ska jag äta havregrynsgröt. Gottgottigottgott.

På tal om hemhjälp, min blivandes kusin och hans fru har en inneboende nanny som både tar hand om deras dotter, städar och lagar mat. De betalar henne lite mindre än 2000 kronor i månaden, men då får hon såklart mat och husrum.
    Hon har make och två barn som hon träffar TVÅ gånger i månaden! Jag kan inte föreställa mig hur det skulle kännas att träffa sin familj så sällan. Vilken saknad!

Utvandraren, vad jobbar din M2B med?

Ja, det är jag som är minstingen! 22 år fyllda, men jag fyller 23 i.. hrm... januari. nästa år.
    Är inte "Mycket långt kvar" i min ålder?

Förr kunde jag tycka att tiden gick långsamt eftersom jag alltid haft så bråttom att bli vuxen, sladdbarn som jag är med två syskon som är två decennier äldre än jag själv, så är det lätt att det blir så, har jag hört.
    Men nu är det helt okej att vara 22, jag vet att från och med nu kommer åren att flyga förbi i rasande fart.

Eller vad säger tant Lapinette?
    Visst är det så? ;)

Vad gör ni ikväll flickor?
    Blivande har fått något magvirus, så vi har en hemmakväll ikväll. Nu skulle det suttit fint med en bra film att mysa till.

Gemma, hur var DVD:n? Vilken blev det?

Izunia, jag har aldrig följt någon av omgångarna av Idol, men jag har sett klipp där de sämsta sångarna skämmer ut sig grundligt, det är skojigt.
    Hoppas du får en trevlig fredagskväll!

Lapinette, tack för rådet, jag njuter för fulla muggar av min tillvaro just nu. Men jag är övertygad om att "the best is yet to come". Krya på dig nu!

Svar på tråden Summan av allt