Inlägg från: Blivande Fru Stålhandske |Visa alla inlägg
  • Blivande Fru Stålhandske

Summan av allt

Tanken på att tvingas mingla med elefantfot låter inte alltför lockande, Gemma.....Men du lyckas säkert lysande, mingelproffs som du är!

Själv har jag precis ätit varm kycklingsallad med nötter och ost. Ungefär så fancy blir det när jag lagar maten. Suck.

Utvandraren, tråkigt med slottet.
    Har du några andra ideér om vart ni vill vara?

Självklart har vi diskuterat bröllopet MYCKET, och vi har väl grovuppfattning om hur vi vill ha det, men platsen är sånt stort problem. Ibland tänker vi slott, ibland festvåning. Nu är vi inne på att hyra en Marquee/festtält och hitta någonstans fint att vara, men jag är rädd att det bara skulle bli tacky.

Nu ska jag inte tråka ut fruarna här inne med inför-bröllopssnack... ;)

Gemma, Falska sedlar?!

Jag vet att det är vanligt med falska 100RMB-sedlar, men trodde att det där med falska sedlar från automaten var en sån där skröna, samma som att merparten av alla kineser tror att i nästan hundra procent av fallen, så får du ut fel antal sedlar när du tar ut pengar från en automat! Kineser är så godtrogna så att de tror att allt deras kompis sagt, är sanning. Även om deras kompis kompis har sagt det!

Tro mig, min blivande VET att jag väntar på ett frieri inom en snar framtid.
    Jag har till och med frågat rätt ut; "Du vet att jag väntar på att du ska fria snart? Så vi kan börja planera bröllopet? Jag vill bli din fru snart!"
    Jag ger honom hintar varje dag, vilket egentligen är emot min princip att inte tjata ihjäl ett ämne, men bröllop är ju så roligt!
    Jag älskar att planera, men överaskningsmomentet med frieriet vill jag för allt i världen inte gå miste om, så "it is out of my hands now". Han friar när han friar, men är det inte snart så kommer han märka att mitt humör går nedåt betydligt. ;)

Angående några bröllopspalats har jag inte sett några, men jag har sett många bilder från liknande fotosessioner med både brudgum och brud helt i vitt, i stela poser i fejkade vinterlandskap, och självklart flertalet timmar retuschering av bilderna.
    Lite gulligt tycker jag.

Lapinette skriver att det är sol i Sverige?

Här har det regnat hela veckan, och imorse åskade det så husen skakade.

Jag får allt hålla med Gemma att regnet är uppfriskande efter all tryckande, fuktig,klibbig hetta som jag har levt i de senaste månaderna. Men måste det regna så mycket på en gång?

Gemma, lyckligtvis så VILL min man gifta sig, han gjorde det klart för mig redan när vi hade dejtat ett tag, att här skulle det bli giftermål innan det blir barn.
    Jag är tyvärr alldeles för förlegad och traditionell för att fria själv, för mig är det mansgöra, precis som att byta däck och rensa stuprören! ;)
    Så fria, det ska han göra, stackarn.
    Men att komma till skott och fria innan jag är alldeles övermogen, det är en annan femma, om jag känner honom rätt.
    Då behövs lite uppmuntran och vinkar, hur förnedrande det än är!

Lustigt det där med kinesiska sedlar och all förfalskning som pågår.
    Säkerligen har någon lurifax lurat till sig din äkta sedel och bytt ut den mot en falsk, då det ju är en omöjlighet att få 100-sedlar i växel. Däremot har jag hört att de ska släppa en 500RMB sedel snart! Men det kan ju vara den där "min kompis har sagt det, därför stämmer det"-sanningen.:)
    Har du provat att gnugga din falska sedel mot ett vitt tyg eller papper? De färgar inte av sig, det gör däremot de äkta.
    Har alltid undrat om det stämmer.

mlu, ett bröllop i november låter riktigt mysigt! Tänk alla tända ljus, murriga färger och lite tyngre mat jämfört med sommarmånaderna...
    Jag har själv funderingar på November, eller borde jag säga VI?

Svårt det där.

Här var det lugnt på tråden, något säger mig att ni har fullt upp på andra håll!

Själv har jag jobbat tills nu, suttit över öronen i papper, mått, tygprover hela veckan, men nu ska jag ta ledigt i åtminstone 24 timmar, det är jag värd!

Blivande ska ta med mig på romantisk middag ikväll, vi får se vad han kan hitta på för gott, jag är superhungrig! Är det bara jag som glömmer att äta när det är mycket att göra på jobbet?

Utvandraren, hur var operabalen? Fick fästmannen också på sig tidsenliga kläder? Och är lemmar välbehållna efter dansen?

Lapinette, jag kan riktigt föreställa mig hur ni går i ert lyckliga rus över att äntligen köpt ett gemensamt boende, dagarna i ända. Visst är det fantastiskt när man tar stora steg i livet tillsammans?

Gemma, jag är precis som du med inlärning av kinesiskan. Jag kan komma ihåg orden underbart bra under lektionen, men så fort jag ska använda orden i vardagslivet så tar det stopp. Som tur är så kommer min H ihåg orden, men har svårt för uttalet. Det brukar sluta med att han viskar orden till mig, och jag får uttala dem.

Lite underligt kanske, men funkar, det gör det.

Jag läste om gården som brann upp i tidningen, Gemma. Tyckte att det lät hemskt tråkigt och sorgligt. Kan inte ens föreställa mig hur det skulle kännas om hela ens liv gick upp i rök på det viset. Man tänker alltid att "det händer inte mig", men NÅGON händer det ju, och det kan lika gärna vara du eller jag.

Själv sitter jag och jobbar efter att ha haft ett slappar-dygn med H. Igår åt på en mysig italiensk restaurang och sen åkte vi hem och segade framför flertalet avsnitt av en brittisk dokumentärserie om porrbranschen som jag tvingade H att se med mig. Lite skämmigt att erkänna, men jag är nästan lite sjukligt fascinerad av porrbranschens och alla dess sidor.

Gemma, jag är en novis på diamanter, det enda jag vet är att jag vill ha en blaffig, maffig sak till förlovningsring.
    Jag tror att Tiffanys har riktigt bra kvalité på sina stenar, men sen kommer det säkert ett pålägg på priset på grund av att det just är en Tiffany-ring med Tiffany-cut, det är jag övertygad om.
    Men visst har de fantastiska ringar?
    Är det en vanlig solitär, med en rund briljant du är ute efter i din fantasi?

Jag blir så stolt när ni röstar i valet, flickor.

Själv sitter jag och väntar, bara tre timmar kvar, tills första valresultatet ska meddelas. Är supernervös!

Ojdå, här kollar man inte på några dagar, och massor av sidor att läsa igenom. Denna tråden är det full aktivitet i!

Jobbet har sysselsatt mig hela veckan då jag hade en stor order att förbereda. Den är nu lagd, äntligen, så ikväll har jag lite tid att spendera vid datorn med annat än mönster och dylikt.

Men snart är vankas det middag, nord kinesisk mat, mums!

Lapinette: Låter superkul att fixa till det hemma, att få det som man vill ha det runtomkring sig, med sin äkta make äntligen vid sin sida, permanent. Kan riktigt känna din lycka!

Själv viker jag nästan aldrig från min blivandes sida, och han aldrig från min. Då vi båda jobbar hemifrån så ses vi oftast hela dagarna i ända, äter ihop, sover ihop. Självklart med vissa stunder då vi åker på separata jobbmöten eller då jag åker på pedikyr/manikyr.
    Fast då är han oftast på massage eller schamponering samtidigt på samma salong, så det räknas kanske inte som alone-time?
    Vi spenderar så mycket tid ihop att det nästan är lite sjukligt och skrämmande, men vi trivs just nu, och det har varit så i mer än tre år nu, att vi spenderar nästan all tid tillsammans. Han har dock lite mer behov av egentid än jag, som inte kan vara ensam en halvtimma utan att känna mig riktigt, riktigt... Ensam.

Utvandraren, har du funnit ditt slott för dig och din prins än?

Gemma, jag blir lika förvånad och genomäcklad varje gång de uppharklande loskorna kommer från dessa kineser. Det roliga är ju att bland dem är det helt socialt accepterat beteende, inget konstigt alls!
    Det är något jag aldrig kommer att förstå, detta äckleri.
    Har du någon ny glosa till mig, o du lärde?

Svar på tråden Summan av allt