• Lapinette

Summan av allt

Tack Gemma för att du tog oss (som inte är) till Kina för en stund. Känns som man varit där när du beskriver husen, kanalerna och människorna.

Här i Stockholm väntas storm idag. Jag hann precis till jobbet innan det började regna men nu håller jag tummarna för att det inte blir några förseningar eller stopp i flygtrafiken. Mannen kommer nämligen från Nice tidig eftermiddag. Han har varit där på möten och njutit av våra gamla hemtrakter. Var rädd att han inte skulle vilja komma tillbaka efter 2 dagar i sol och 25 graders värme. Skillnaden är just nu markant mot Stockholm som är så grått och regnigt. Kan säga att jag är en vädermänniska...mitt humör påverkas radikalt.

Annars så har jag inget glamoröst att förtälja mer än att jag var och såg Att återvända (Almodovar) igår och den var underbar. Han porträtterar alltid starka kvinnor och denna gång är det Penelope Cruz som har en av huvudrollerna. Fick sitta två timmar i biomörkret och njuta. Sist jag var på Victoria (Götgatan) så såg jag min absoluta favoritfilm In the mood for love (kinesisk). Har ni sett den? Jag var och såg den med mitt ex (och han var mitt ex då också). När filmen var slut och alla började gå ut satt jag var rätt länge och grät, grät, grät. Den var så vacker!

Hur blir min fredag? Jobb, lite träning och förmodligen en lugn kväll med en god middag och vin hemma. Antar att mannen är trött efter sin resa och bara längtar efter att få vara hemma.

Stålis - krya på dig!

• Lapinette

Det skulle inte vara någon flört utan ett slut på parentesen. Ibland dyker de där rackarna upp utan någon som helst anledning.

• Lapinette

utvandraren - jag styrs också av blodsockret och sitter nu och äter en liten youghurt mellan frukost och lunch bara för att jag är konstant hungrig. Måste alltid ha lite extra proviant här på jobbet så jag klarar mig.

Tack för vintips, min man kollade genast upp dina senaste viner du tipsade om. Vi har faktiskt inte varit på bolaget än då vi har så mycket vin med oss från Frankrike men någon dag ska vi väl bege oss dit och skaffa lite annat än franskt. Vi är båda konservativa i vår smak men vi provar gärna (försöker) lära oss annat...men tillslut väljer vi ändå en hederlig Pomerol eller Chablis.

New York ligger på min topp tre lista - att besöka. Har ännu ej varit där men vill!!!

Och nu har stormen kommit till Stockholm. Håll i hatten!

• Lapinette

Gemma, jag är inte helt frisk men jag smygtränar ändå. Smygträna innebär att jag ännu inte vågat på mig de jobbiga konditionskrävande passen utan har kört pump, core och idag lite jogging i 30 minuter och stretch. Imorgon ska jag dock iväg och köra ett spinningpass med mannen. Det enda sättet att få honom till ett träningspass är att "släpa" dit honom.

Just nu njuter jag av att ha honom hemma igen (efter 2 dygn i Nice). Vi har ätit hans favoritmat och dricker rödvin från Bordeaux, Chateau d'Armailhac. Utanför stormar det ganska så bra. Vi bor (än så länge) högt upp uppe på ett berg så det viner rejält här.

Eran kväll ute lät himmelsk Gemma trots den dyra champagnen. Imorgon har vi bokat in ett restaurangbesök (min idé). Vi har bokat kvarterskrogen, Långbro Värdshus, igen då vi vet att det antagligen blir sista gången på länge. Vi lär ju inte åka hit ut och äta middag när vi bor vid S:t Erik.

Nu blev jag serverad mörk choklad till mitt rödvin som är kvar. Ska njuta av choklad, vin och helg.

• Lapinette

Åter igen lyckas jag få en smiley! Ska aldrig göra parenteser igen.

• Lapinette

Izunia - jag skäms om jag berättar min lista på storstäder jag vill besöka. Den har sett likadan ut de senaste 5-10 åren.
    1.) New York
    2.) Rom
    3.) Barcelona

Jag har varit i Italien minst 20 ggr men aldrig i Rom. Alla vägar bär till Rom säger man ju men på något konstigt sätt aldrig min väg.

Barcelona har jag försökt att komma till flera gånger men istället hamna min man där i fjol på en mässa och min svärmor nu i höstas. Hon var snäll och köpte en stor guidebok över staden till mig.

• Lapinette

Jag är född i en träningsnarkomans (mamma) hem så jag började dansa när jag var 5 år och när jag var 7 år både dansade jag och tränade gymnastik och så har det rullat på och som värst tränade jag ibland dubbla pass per dag, sprang från showdansträningen på Kühler till dansträningen med min danspartner och sen på lördagarna tävlade vi. Nu är träningen enbart på hobbynivå och tävlingsandan är totalt bortblåst.

Varför ligger Seattle som topp 1 att bo i? Bara lite nyfiken då min mor som 20 åring åkte dit och bodde/jobbade i ett drygt år. Hennes moster bor där.

Om jag ska bortse från städer att resa till så kan listan göras oändligt lång. Det är så mycket man vill se och göra.

• Lapinette

Stålis är också ensamvarg gällande tränandet. Dans är visserligen en parsport men det är totalt olikt lagsporterna. Nu när jag tränar så hänger jag aldrig upp min träning på en kompis utan jag bestämmer när och var och är det någon som hänger på så är det bara skoj. Min man däremot...han vill göra allt tillsammans och helst ska man prata samtidigt.

Jag har aldrig varit i USA eller Australien men däremot i Brasilien samt i Asien och snart åker vi till Syd Afrika. Vi bokade flygbiljetterna till Kapstaden idag. Det blir två veckor där prioritet är naturupplevelser blandat med lata dagar och gott vin.

Idag har vi varit på en tur genom hela stan med vår stackars bil som behövde laddas om (batterierna). Stockholm visade sig från sin bästa sida och det var så vackert när vi åkte ut på Djurgården. Solen sken på de gula höstlöven och massor med folk var ute och promenerade. Hade hellre promenerat men vår GT behövde få motion. Sen åkte vi iväg till grovsopen och slängde alla mina priser från tävlingstiden. Tur att inte mamma såg mig för hon hade gråtit. Där rök flera kartonger som vi slipper släpa med in till stan.

På tal om stan så åkte vi (innan Djurgården) upp till vår nya adress och tittade upp och såg att nu står lägenheten tom. På onsdag skriver vi kontrakt och nästa helg börjar vi så smått flytta in för att vara helt på plats om två veckor.

• Lapinette

utvandraren - är inget proffs på klättring men blev släpad till en klättervägg på min möhippa. Tjejerna blev nog lite besvikna när jag ganska så snabbt och smidigt ålade mig hela vägen upp. Tror att balansen och smidigheten finns där sedan dansen för det var bara jag och en annan fd tävlingsdansare som klarade oss hela vägen upp. Nere i Frankrike brukar man se dessa otroligt modiga som hänger över klippstup.

Älskar ocskå naturen och framför allt kombinationen vatten plus berg. Blir alltid andaktig av att se höga berg som stupar ned i raviner med en flod som ringlar sig fram. Det är en av anledningarna till att jag gillar den franska kusten mot Italien samt även Sicilien. Skulle på vår Afrika resa vilja åka upp till Mpulanga och Blyde river (har säkert stavat fel här) men vet inte om vi orkar resa så långt och så mycket på två veckor.

Gemma - dina dagar med massage låter otroligt härliga. Kommer knappt ihåg senast jag var iväg ...om vi då bortser den månatliga massagen vi får här på jobbet.

• Lapinette

Hi girls,

Sorry utvandraren sitter lite kritiskt till på jobbet men ska kolla din sida så fort jag får tid. När åker ni till Paris?

Visst här är det nedräkning inför flytt. Imorgon skriver vi kontrakt och sen flyttar vi i omgångar fram tills den 11 november. Packar några kartonger varje kväll så det börjar bli rätt tomt i skåpen.

Svar på tråden Summan av allt