Summan av allt
Tack Gemma för att du tog oss (som inte är) till Kina för en stund. Känns som man varit där när du beskriver husen, kanalerna och människorna.
Här i Stockholm väntas storm idag. Jag hann precis till jobbet innan det började regna men nu håller jag tummarna för att det inte blir några förseningar eller stopp i flygtrafiken. Mannen kommer nämligen från Nice tidig eftermiddag. Han har varit där på möten och njutit av våra gamla hemtrakter. Var rädd att han inte skulle vilja komma tillbaka efter 2 dagar i sol och 25 graders värme. Skillnaden är just nu markant mot Stockholm som är så grått och regnigt. Kan säga att jag är en vädermänniska...mitt humör påverkas radikalt.
Annars så har jag inget glamoröst att förtälja mer än att jag var och såg Att återvända (Almodovar) igår och den var underbar. Han porträtterar alltid starka kvinnor och denna gång är det Penelope Cruz som har en av huvudrollerna. Fick sitta två timmar i biomörkret och njuta. Sist jag var på Victoria (Götgatan) så såg jag min absoluta favoritfilm In the mood for love (kinesisk). Har ni sett den? Jag var och såg den med mitt ex (och han var mitt ex då också). När filmen var slut och alla började gå ut satt jag var rätt länge och grät, grät, grät. Den var så vacker!
Hur blir min fredag? Jobb, lite träning och förmodligen en lugn kväll med en god middag och vin hemma. Antar att mannen är trött efter sin resa och bara längtar efter att få vara hemma.
Stålis - krya på dig!