• Lapinette

Summan av allt

Brud_juni - go for it! Inga anonyma här inne på tråden längre. Dock har ni nog bara sett mig som brud men jag är mig ganska så lik (tror jag)även utan brudklänning.

Gemma - Hade absolut smurfar men inte penntroll annars så lekta jag med min brors gamla avdankade bilar men även lite med dockar och framför allt - jag älskade att leka i skogen. Bygga kojor och klättra i träd. När jag började på lekis (6 år) så förstod jag inte alls varför tjejerna ville leka mamma, pappa och barn och varför de sprang efter pojkar....det tog några år innan jag förstod varför!

• Lapinette

mlu - du är inte gammal. Här sitter Lapinette i nyklippt tantfrisyr (page) och är hela 36 år gammal. Jag samlar vuxenpoäng för fullt i år. Bröllop, bostad, lån etc. Lite sen i utvecklingen som sagt.

Vi väntar på spänning på mlu's bild! Själv har jag ju t o m fegat här på BT så ingen har fått se vår egna hemsida....förutom en förstås (Gemma).

• Lapinette

Tant Lapinette säger att njut av tiden...den går så fort. Helt plötsligt är man 30 och därefter så glömmer man bort vilken ålder man har (eller ska man säga "förtränger" vilken ålder man har). Faktum är att de bästa åren i mitt liv har jag haft efter 32. Det var då jag träffade min man.

Ikväll har jag lovat maken att följa med till nyöppnade Media Mark (typ ett tyskt OnOff)där de hivar ut flat screens och annat trevligt till låga priser. Har nämligen lovat maken en flat screen den dagen vi har en permanent boende tillsammans. Vi får se om det blir en ikväll eller om vi avvaktar men han ska i alla fall få klämma och känna lite på dem. Någon belöning måste han ju få när han idag har blivit medlem på SATS.

Sen blir det hem och äta lax, dricka vitt vin från Provence och bara slappa. Jag har köpt vitaminer, Kan Jang och halstabletter så attans vad frisk jag ska bli!

• Lapinette

mycket långt...nu har jag nog missat något eller så är det åldern som tar ut sin rätt . Vart ska ni flytta??? Här har jag minst skrivit 10 sidor om vår nya lägenhet och missat din?!

• Lapinette

Gratulerar! Förstår att du är stressad. Jag börjar känna mig stressad och vi skriver papper om 1,5 månad men vet fortfarande inte exakt flyttdatum. Det är bara och vänta ...sen blir det att boka flyttgubbar, slipning av golv och allt som ska göras.

• Lapinette

zea - Välkommen tillbaka! Du ser helt bedårande ut. Var tvungen att ropa hit min man så han skulle få se hur vacker du var/är.

zea trevligt att vi blir grannar! Har idag varit och hämtat sängmöbler och förälskat mig i en brunmönstrad tapet. Izunia, tror den skulle bli perfekt till fondväggen i vardagsrummet! Kunde riktigt se den men en härlig lampa och en krukväxt framför.

Det bidde ingen plasma igår. Det var lång kö utanför ingången och det pallar vi bara inte med. Istället fick han gå in på El-Giganten idag och klappa några plasma och titta drömmande.

Mycket långt - så du ska till mina kvarter ikväll. Vi var jättenöjda med vårt besök förra fredagen. Vi lämnar förorten ikväll för middag hos vänner i Tegnérlunden. Ser verkligen fram emot det då jag inte träffat min väninna på länge (hon har fått en sladdis).

• Lapinette

Sitter nu och byter tapeter på hallväggar, vardagsrum, sovrum på internet. Så skoj men jag har inte hittat den jag föll för i affären .

Verkar som de flesta av er sitter hemma och myser ikväll. Det gjorde vi igår. Trodde faktiskt att det skulle bli en lugn hemmakväll ikväll också innan min väninna skickade ett sms om middag. Blev så glad!

• Lapinette

Hallå där på andra sidan jordklotet!
    I Stockholm har det varit en regnig morgon men vad gör det när man ändå tillbringar söndagförmiddagar i sängen. Härligt med lite regn på taket. Nu har det slutat så det blir nog en eftermiddagspromenad men i övrigt en slö dag hemma med tvätt, dator och så ska jag försöka gå ned i källarförrådet och gå igenom mina saker inför flytt. En hög som ska slängas, en hög som ska säljas och en hög som ska få följa med till Gästrike.

Har annars åter igen drömt mig bort men denna gång inte inredningsdrömmar utan semesterdrömmar (igen). Är hopplös! Kan inte låta bli att drömma, planera ...och tillslut förverkliga åtminstone hälften av drömmarna.

• Lapinette

Låter som en otrolig utflykt - rida i Mongoliet. Själv så slår jag snart rekord i "fötterna på marken". Har inte flygit sen i juli. Rekord för mig som har varit uppe i luften varannan vecka de senaste åren.

Om två veckor kommer vi dock att åka ned och hälsa på familjen i norra Frankrike så då blir det att åka upp i luften igen och ev. åker vi till Dublin helgen efter då O ska dit på en anställningsintervju.

Det säger att hösten nu är här så igår gick temperaturen ned mot 15 grader. Hela september månad var underbar med sol över 20 grader. Nu kommer höst och igår kväll satt jag för första gången på mig min nyinköpta kofta. Lite härligt samtidigt med tända ljus, varma och bylsiga kläder...fast det tycker man ju bara den första månaden...sen vill man att det ska bli vår igen.

• Lapinette

Så svar på din fråga - visst, vinterkläder för kineser och höstkläder för oss svenskar.

Svar på tråden Summan av allt