• Lapinette

Summan av allt

Vi kan växa något i vår nya lya men då blir vi utan gästrum. Tror dock det blir helt ok då vardagsrummet är gigantiskt. Svärmor kan få sova där när hon är på besök.

Fondväggar är snyggt. Vi får se om det blir någon sådan. Tänkte annars få in lite färg genom att hänga textiler på vägg och matcha med kuddar. Då kan man ju även byta när man tröttnat på det mönstret och den färgen.

Gemma - vi valde att köpa något som inte behöver renoveras då vi inte har någon erfarenhet (LÄS - vill inte skiljas). Badrummet är som sagt var det rummet som kan tänkas fixas iordning och då tror jag ändå att vi kommer att försöka behålla vissa delar av det.

• Lapinette

Visst ar det konstigt att man har en viss bild trots att man aldrig har traffats. Jag trodde definivt inte att du var blond Stalis och ta inte illa upp ...sa ljuv och vacker. Inte for att jag har funderat pa hur ni alla ser ut har men pa nagot satt sa far man anda en viss bild av folk nar man skriver som vi gor.

Och Stalis, anonym ar man inte har inne aven om man tror det. Jag har ju blivit upptackt ett par ganger av folk. Nu senast av min vaninnas syssling.

Angande skoj att planera sitt nya hem. Jag har varit pa ett trillsk humor ikvall

• Lapinette

...och har kom min man och skulle visa mig sitt tangentbord. Ibland ar han som en pappa till mig...vilket gor mig galen. Vi har varit hemma en kvall tillsammans och rostlaget har hojts en massa ganger (far jag skylla pa kommande mens?).

I alla fall, han tycker att det ar jobbigt att ta en massa mobelbeslut medan jag alskar det! Vi har dock kommit fram till en sak ikvall. Att vi nog ska lugna oss och kopa mobler tills vi har kommit in i lagenheten. Svart att ta ett beslut om matbordets stil och storlek nar man endast har varit dar pa en visning for 3 veckor sedan. Ska be om att fa komma in och titta och mata.

Sorry, lovar att inte skriva om trakiga mobler imorgon. Kram!

• Lapinette

Om vi ska titta på våra mammor och komma fram till hur vi förmodligen kommer att se ut i framtiden kan jag bara säga - SILVERGRÅTT!!! Både min mor och min far är totalt silvergrå ...och själv har jag för länge sedan börjat. Bokade in klipptid och färgning i nästa vecka.

När våra diskussioner (för att diskutera det älskar min man att göra...i massor) går lite över styr då höjer vi båda rösten, tyvärr. Trodde faktiskt inte att vi två som annars är så coola kunde få in lite sydländska influenser i vårt förhållande. Jag lärde mig att bli "hysterisk" i mitt förra förhållande (med en sicilienare). Är faktiskt rätt glad över att mina känslor väcktes upp ur en dvala och stormade ut även om det inte funkar i längden. Nu med min fransman är vi normalt lugna, snälla, fina och ödmjuka mot varandra men emellanåt kan det bli häftiga diskussioner. Bara bra och nyttigt tror jag.

Visst är det osexigt med okunskap?! Faktum är att ett av mina ex (en som känner mig mkt väl) sa åt mig när jag var tillsammans med en annan att han inte trodde att mitt nya förhållande skulle hålla då min nya pojkvän inte var tillräckligt intelligent. Han hade rätt! Nu menar jag inte att jag är något slags geni för det är jag verkligen inte men det är verkligen inte skoj att vara tillsammans med någon som inte har sunt förnuft och allmänt vetande...trots examen i ekonomi på universitetet.

• Lapinette

Ja jäklar vad du verkar ha sprungit runt i Paris Izunia. Själv var jag där första gången på skolresa...nästan 16 år fyllda och har sedan dess gjort några avstickare så numera när jag åker dit blir det nästan inga sevärdheter alls utan mest promenader, mysiga fik och självfallet restauranger. O har en av sina Parisvänner i Stockholm i helgen. Hon vart betuttad av Stockholm på vårt bröllop så nu är hon tillbaka för att se mer. Som tur är ska solen skina hela helgen...för i maj regnade det på henne.

• Lapinette

Var också på Eurodisney när det var ganska så dåligt väder = inga köer. Åkte allt!! Det var jätteskoj om man nu gillar att åka berg- och dalbanor.

Vi får se om det blir sightseeing eller om hon helst vill träffa oss över en middag. Jag har annars printat ut vägbeskrivningen till Skokloster. Har faktiskt aldrig varit där.

• Lapinette

Ha, ha...det är ett gammalt kloster och ingen skofabrik! Har redan spenderat något fruktansvärt denna månad (dyrast i mitt liv hittills) så det får vara stopp. Senast igår sprang jag in och köpte lite smått (en cardigan och en topp). Sen har det även blivit stövlar, en varm vinterkappa, en kofta och en lägenhet. M a o jag måste nog ta det lite lugnt ett tag så inte mannen min blir tokig.

• Lapinette

Brud_juni - Härligt att det kändes så bra och vilket fynd för MS-klänning! Nu får du hålla dig borta från alla bröllopsklänningar så du inte blir sugen på någon annan. Det var det jag inte lyckades med ...så jag ändrade mig massor med gånger innan jag tog ett beslut. Fast...då köpte jag ju inte alla klänningar jag blev kär i...det hade blivit en hiskeligt dyr historia.

Izunia - jag har inga bra knep för onda fötter. Har lidit massor i mina dansskor. Blodet har runnit, plåster, sår och gråt. Igår kväll bjöd min man in mig på middag för att fira 4-månader som gifta . Vi gick till Värdshuset som ligger nedanför vår gata som en mästerkock har öppnat. Iklädde mig då ett par mycket höga svart skor. Vi åtnjöt champagne i baren (i väntan på vårt bord) och sedan drack jag Chablis medan mannen intog en röd italienare till sin lammgryta. Till efterrätt vart det en drink med choklad och hallon. När vi skulle gå därifrån så hade mina fötter svällt. Tur att det bara var 2 backar hem...i sakta mak. Snacka om att man börjat närma sig pensionärsvarning. Vandra sakta, sakta, arm i arm med sin man hem.

Idag har vi varit på Skokloster. Som då är ett gammalt kloster norr om Stockholm (och inte någon skofabrik). Har gått en promenad i skogen och sedan suttit ute och ätit i slottscafét. Sen gjorde vi ett stopp i Sigtuna på vägen hem.

Snart ska vi in till Gamla stan och Grill Ruby för en matbit med O's vänner som är här från Paris.

• Lapinette

Brud_juni2007 - härligt med skogsutflykter. Själv har jag mått dåligt idag, halsont och mensvärk, så jag har mest legat och tyckt synd om mig själv. Har haft datan uppkopplad men hamnar ständigt på soffan istället. Jag som trodde att jag skulle göra så mycket nytta idag...inte mycket! Dessutom har jag varit på ett jädrans humör. Stackars O!

• Lapinette

Ytterligare en som åker till Sydafrika. När åker ni och hur länge? Jag hoppas på att vi åker dit i februari men än så länge så vågar jag knappt ta upp det ämnet då det är flytten som är prio 1 hemma.

Diet med champagne låter inte helt fel. Vi tog ett glas i fredags men annars har vi varit rätt så lugna på bubbelfronten (om vi jämför med i somras). Har 10 flaskor som ligger och väntar hos svärmor som ska fraktas hem men just nu är det mest rödvin som går åt hemma hos oss. Passar lite mer under höst/vinter.

Min man har suttit och kollat efter designtips hela helgen och kommit med förslag...som jag har ratat (får man skylla på sin mens?!). Nu vågar han inte prata mer inredning med mig och är helt inställd på att vi två har så vitt olika smak att vårt lägenhetsprojekt kommer att bli en segdragen historia. Själv tror jag bara att mitt humör var totalt ur gängorna fast vissa av hans förslag var faktiskt ganska så dumma .

Svar på tråden Summan av allt