• Lapinette

Summan av allt

Den är så pass speciellt så den numera sitter på min högra hand istället för den vänstra. Det bara gick inte att sätta någon vigselring bredvid den...ville inte "förstöra" den. Så det var bara att köpa en till ring med diamanter till bröllopet. Letar nu bland fotona igen för att visa vigselringen.

Vigselring med första julklappen från O
    orasisfoto.smugmug.com/gallery/785147/1/71729230/Large

Förlovningsringen
    orasisfoto.smugmug.com/gallery/785147/1/71717358/Medium

Lösenord:Mariefred

• Lapinette

utvandraren - det är även förmånligt med lån i Sverige. Ganska så sjukt att samhället bygger på att alla ska ha lån. Min man lever enligt den franska filosofin att man ska äga ej låna men han har varit tvungen att acceptera det svenska systemet till viss del. Vi tar ett rejält lån när vi köper vår lägenhet men inget topplån samt att vi kommer att betala av så mycket vi orkar...dvs inte amorteringsfritt som de flesta verkar ha idag och inte på 50-60 år.

• Lapinette

Banker och andra rådgivare ger t o m råd om att inte betala av lånen utan istället investera pengarna där man får bättre utdelning. Vi har lite svårt att tänka i dem banorna även om det tyvärr stämmer.

• Lapinette

Gemma - första veckorna ville min man ta lån på 20 år tills han insåg att det fanns bostadslån i Sverige på så kort tid. Han har diskuterat och frågat alla vi känner plus banker och rådgivare om vårt system. Tror att han nu börjar förstå det.

• Lapinette

Gemma - tack!!! Jag är mycket nöjd.

• Lapinette

I know! Vi vill betala av lånet men kan nu tänka oss att kompromissa lite. Sen som sagt så åker våra besparingar in så vi slipper det dyra topplånet.

• Lapinette

Hi, hi...så där gick hennes förhoppningar om en kund till att tjäna en massa ränta på!

Vi kommer nog att lägga in lite extra pengar vid tillfälle men först kommer pengarna gå till nya möbler och en renovering av badrummet...när vi nu orkar ta tag i det.

• Lapinette

Jag är nog en guldperson generellt. Eftersom jag är så pass mörk i hyn så gillar jag även vitt guld. Hade tidigare ett hjärta med briljanter och vitt guld runt halsen (från den italienska pojkvännen). Sen jag träffat O har jag bytt färg.

• Lapinette

Kontaker är du ju bra på och om ni inte har några lån så kanske en hög med pengar...men mygel, förstår du dig på sånt?

Jag ville att vi skulle börja bo i Sverige då vi försöker att få barn. Som du säger det finns nog inget bättre land att bo i än Sverige när man får barn. Har jag betalat skatt under halva min livstid så vill jag ju få ut något av det.

• Lapinette

Ha så skoj på lektionen!

Svamp finns det massor av! Vi hittade lite kantareller när vi var ute på landet för några veckor sedan. Fick höra av min ena väninna att de hade plockat 14 liter i helgen. Njutningen med att plocka svamp är att lufsa omkring i skogen och andas frisk luft. Jag har verkligen ett behov utav det varav jag tror att jag aldrig kan flytta till en "riktig" storstad.

Svar på tråden Summan av allt