• Lapinette

Summan av allt

Absolut! Vi älskar att se vackra bröllopsbilder här...speciellt vi som redan har gjort vårt och som behöver få lite extra bröllopsglamour att suktas över.

utvandraren - Japan är vackrast i april eller i november. April då blommar alla körsbärsträden och i november skiftar alla lövträd i rött och orange. Min pappa hade alltid hemlängtan under dessa perioder (när han bodde i Sverige).

Stålhandske - vi är inte alltid så glamorösa här inne på tråden så du får gärna komma med dina intressanta inlägg. Själv sitter jag här nu då jag är så trött efter en presentation ute hos kund. Att stå och prata inför folk tar verkligen på krafterna (tur att man inte är lärare).

• Lapinette

Izunia - det vore himla trevligt att mötas upp i St Anton för lite skidåkning och after-ski. Vi får se om vi tar en weekend dit i vinter för att hälsa på våra vänner. Skidåkning är ju ett måste!

Gemma - vad gullig du är! Har sagt att detta är sista gången jag försöker att hålla kontakten med min far...blir inte Japanresan av så lägger jag ned. Kan lika gärna vara utan pappa. Trist men sant!

För 30 minuter sedan ringde Kungsholms och sa att "nu är vi i Järna". Jaha....??!! Sedan kom det "vi är i Stockholm om en timma för att leverera era saker". Shit, kunde de inte ha talat om det typ ett dygn tidigare??!! Ringde upp min man som tack och lov inte hade kommit längre ut än på gatan (där han stod och pratade med min mamma). Så nu sitter han hemma och väntar på typ 25-30 kartonger som ska förgylla vår vardag!

• Lapinette

Sorry tjejer om mitt inlägg är lite "sent" men medan jag läser igenom allt ni skrivit sen igår kl 17:00 då jag gick från jobbet så har ni hunnit skriva typ 10 nya inlägg. Så är det när man inte har ADSL hemma .

Förresten igår fick jag göra mitt 3:e syntest. Synsam tycker jag har helskum syn men tillslut enades vi om ett par nya glasögon. Så snart kan jag hämta ut min stiliga Armani. Sen gick jag bums och la undan ett par svindyra stövlar. Ska man ändå gå personlig konkurs är det ju lika bra att göra det rejält. Eller hur?!

• Lapinette

Trollsländan - förstår att Skattverket får vänta! Vart ska huset ligga?

Själva letar vi hus alt. lägenhet och i helgen blev jag så besviken på dem vi såg. Känner nu när 57 kartonger (och inte 26 som jag trodde) har landat i min lilla föortstvåa som om det vore skoj om vi kunde hitta vårt drömhus NU!

Roslagsbrud - du skriver inte alls som en kratta! Dina ord är lika ljuva som din bröllopsklänning. Har tidigare accepterat en födelsedags/jul-kontakt med min far men blev så besviken att han inte hörde av sig på själva bröllopsdagen att jag känner att jag snart har fått nog.

• Lapinette

Izunia - alltid svårt när man står vid ett vägskäl. Blir det säkerhet eller ska man våga? Jag är jättefeg så jag kan absolut inte ge några råd.

Om vi åker så säger jag till dock så lär vi nog inte bestämma något förrän typ 2 månader innan vi åker.

• Lapinette

Ja, jag hoppas verkligen på en fin höst så längtan efter Cannes inte blir så tung. Härliga promenader i skogen med matsäck eller utmed vattnet i Stockholm och sen in på något fik.

En kompis ringde precis och chockade mig - hon är gravid i femte månaden. Denna partyprincessa slog verkligen klackarna i taket på vårt bröllop. Själv så hade jag hoppats på ett majbarn men så blir det inte.

Izunia - vännerna bor en bit från St Anton. Vi brukar ta tåget dit över dagen när vi är där.

• Lapinette

Izunia - japp, jag är ju inte purung längre så vi tyckte att det var bäst att börja försöka efter bröllopet. I know, det går att få barn hela året men jag har alltid önskat mig ett vår-barn.

Låta tårna simma i Cosmo. Why not?! Själv så simmar jag i jobb medan jag helst av allt vill surfa efter lägenheter. Den här helgen är grym...så mycket nice att titta på. Tänk om man kunde klona sig!

• Lapinette

Naket i Oslo, tårna i spriten och så små hästar...vilken underbar tråd detta är!!!

Gemma, lider med dig. Det finns inget värre än magsjuka. Man känner sig så fruktansvärt eländig. Hoppas din man tar extra hand om dig när han kommer hem ikväll.

Kan meddela att det är helt underbart att bo tillsammans i Stockholm trots 57 kartonger i lägenheten. Trodde faktiskt inte att det kunde kännas så här bra. Igår hade vi sällskap hem efter min Tour på SATS med väninna (cyklade i Calvados...och kunde riktigt se alla äppelträden när vi svichade förbi). Förlåt...hamnar alltid in på sidovägar. I alla fall, hem tillsammans, laga mat, tända stearinljus och så en flaska vin vi köpte i Gigondas för några veckor sedan. Låg sedan i varsin hörna på soffan och sippade vin och försökte ta ett beslut - Japan/inte Japan/någon annanstans?

• Lapinette

Kan säga att vi inte kom fram till något men vi hade i alla fall en diskussion och flyttade fram beslutet tills i nästa vecka . Vi bestämde oss åtminstone för att gå och se smörsjungande George Michael i Globen i oktober.

• Lapinette

Izunia - vi vet att du är galen . Bara att sitta uppe på en islandshäst kände otryggt och högt (tyckte jag som inte kan något om hästar).

Svar på tråden Summan av allt