Summan av allt
Jag känner på mig att en väninna som heter Carolin läser mina inlägg. Men det känns bara mysigt.
Jag känner på mig att en väninna som heter Carolin läser mina inlägg. Men det känns bara mysigt.
Även om jag själv aldrig skulle kunna göra detsamma utan att ge mig tillkänna. Jag har noll pokerface, varken i verkligheten eller på nätet.
Lapinette min man är SKITJOBBIG med tekniska grejer, så himla konkurrenslysten. Dessvärre är jag numera bättre på datorer än han, sedan jag gick Berghs. Dessutom är jag ju flytande både på Mac och PC, i photoshop, illustrator, quark och indesign... plus att jag sysslat lite med filmredigering, flash och GoLive.
Men han kan i gengäld mer word än jag, excel är jag hopplös på och Autocad fattar jag inte alls.
Lapinette, vet att du gillar excel! Jag känner mig som en fluga i ett spindelnät. Photoshop är bra, där får man skapa sitt eget livsrum.
Nä, nu ringde jobbklockan.
Hej på er! Uppe igen i sadeln, efter ännu en helg som inte var särskilt vilsam. sitter här med halsont och sympatiserar med Lapinette. Gårdagskvällens oljemassage var i alla fall skön, förutom partiet där de knådade min stackars mage. Finns det NÅN som uppskattar tryck på magen..?
Fredagen gick vi ut, drack en massa champagne och finminglade på Shangri La:s skybar Jade 36, med en hisnande utsikt. Sen trängde vi oss glatt i taxikön (den diskret väntande snubben märktes överhuvudtaget inte), varpå han sa: HELLOO, I'm waiting here! Och jag, champagneglad och inte alls lika diskret, skrattar högt och utbrister: "Relax man, you're in China! "
Han: "What, they don't have MANNERS in China?"
Jag: "Oh yes they do! CHINESE manners!"
Vid det här laget har ett stort gäng kommit ner från baren och lyssnar och skrattar igenkännande. Mannen ser förbluffad och olycklig ut, funderar en stund över hur han ska reagera och bestämmer sig slutligen för:
"Well -FUCK YOU!!!!
Vi har helt klart varit för länge i det här landet, hehehe. För här gäller alltid "Först till kvarn."
Lördagkvällen hade vi vår första parmiddag, med sex personer. Moetmingel i trädgården, trerätters och småprat. Men i söndags fick jag en liten, liten champagnebacklash när jag insåg att det inte längre känns lika lyxigt med bubblor som förr. Och jag vill vrida klockan tillbaka, klagade inför mannen och bad honom att vi åtminstone kan begränsa intaget till 1-2 glas. Dessutom är det SKITDYRT. Om vi dricker 6 glas som i fredags är man ju liksom uppe i över 700 spänn bara för champagnen. OK om man firar något speciellt men inte en vanlig fredag.
Brud juni: STORT grattis till klänningen! Och jag håller med de andra tjejerna: Undvik att titta på andra! Nio månader är en lång tid, njut av tanken på din egen ;)
Stålis: Jag läste din berättelse om biltvätten högt för mannen, vi älskade den båda två.
Izunia: Du har sett mer av Paris än jag! Och lyckats köpa blott ett enda plagg, grattis! En stor bedrift.
Nu ska jag gå till skolan, i fina farliga skor för första gången. Spännande.
Kram på er!
G
mlu, jag hade ett horribelt ögonblick när jag insåg att jag gått upp en hel storlek inte skulle få plats i min brudklänning! Fem veckor innan bröllopet! Skälet var att jag slutat skolan, fått jobb direkt och inte längre befann mig i ett kroniskt stresstillstånd! Ja, så jag la i godan ro på mig hela sommaren utan att märka det.
Och jag som inte KAN banta... men jag löste det hela genom att träna flitigt, och inte dricka en droppe vin på hela tiden. Det räckte tack och lov. Har du köpt din brudklänning redan..?
Kram, G
Mmm.... mysigt. Lyssnar på favvokanalen P5 Radio Stockholm, har sent omsider kommit på att det går utmärkt att streama radio till datorn.
Lapinette, mannen och jag har en i det närmaste identisk inredningssmak... vilket bara gjorde att vi gick ner oss så djupt i träsket som det bara är möjligt ;)
...fast jag gillar dekor och boudoirprylen och det gör inte han, lika mycket. Hellooo, mans- och kvinnostereotyp eller vaddå...
Blivande stålis: Jag håller med dig men... vad göra när man köpt sin drömklänning och man inser att man vuxit ur den ;) Så min vinfria "diet" var rätt nödvändig. Och fullt tillräcklig!
Sen tycker jag personligen inte att ordet bantning ska blandas ihop med att man bryter skadliga livsstilsmönster.
Att inte dricka vin eller sluta med godis är inte att banta, (är min åsikt).
Och är man farligt överviktig (vilket många är idag) och ändrar livsstil, behöver det heller inte betyda att man bantar.