• Gemma

Summan av allt

Utvandraren: som sagt, de stora kinesiska vinmärkena heter dynasty och great wall. Och de är väl... sådär. Mest en kul grej, med schyssta etiketter. Finns ingen vintradition här, vad jag vet, bara sprit. Och Qing dao öl lär smaka bra, rätt ljust.

mlu: helt rätt att tröstshoppa diane istället för tråkiga nödvändigheter. Fick du tillbaka grejerna sen? Heeeelt galen bild av dig i kalsonger under trosorna :)

Utvandraren igen: såklart känns det inte alls särskilt exotiskt för mig att vara i Kina, kul att du påminner mig. Och du har fått mig att ladda ner Firefox för jag vill ju SÅ gärna veta vilken kändis jag liknar.

Kram: G

• Gemma

utvandraren: Jag har en hemsida som jag köpt för dyra pengar och suttit och redigerat i ett dyrt (men bra!) program som heter GoLive.

Sen skaffade jag i ett nafs en blogg på MAJS SThlm:s inrådan. Den "internationella" blogspot-sajten var spärrad på min (kinesiska) dator, så den jag använder nu är svensk. www.blogg.se är gratis och Funkar fint.

Vet att izunia gjort en hemsida i nåt webbaserat program.

Kram, G

• Gemma

Sådär... nu är jag i Firefox. Det känns och låter så tufft! Ska testa "din" site nu, Sophia L.

• Gemma

Eeeeh... nån som vet vem Kristin Kreuk är..? Jag är 90% hon.

• Gemma

Åååå utvandraren du är alltför rar ;) Stålis: du lär behöva mota bort kinesfröknar med elpåfösare om så är fallet.

• Gemma

Eeeeh... och min man ser ut som Jessica Simpson.

• Gemma

Det här kommer att ta lång tid att smälta.

Fast... han är snäll i alla fall.

• Gemma

Utvandraren: På det andra fotot såg jag ut som Gloria Estefan... något får mig att tro att ansiktsvinkeln styr ganska mycket, men tack :)

• Gemma

Lapinette: Den Shanghainesiska solbrännan består av smog. Ska bli rysligt trevligt att se sig om litegrann i landet. Det finns ju en hel del alterntiv.

Och hörnini, nästa vecka är vi lediga för det är månfestival. Den traditionella kärlekshelgen. Kineserna har värmt upp i säkert en månad med "mooncakes" i konstifika askar. Stålis, har du testat?

• Gemma

Lapinette: Ja, min man blev 71% Jessica Simpson. I swear.

Svar på tråden Summan av allt