• Gemma

Summan av allt

Uhm... stålis? När är månfestivalen?

Lapinette: Vet bara att det är nästa vecka. Plus nationaldag.

• Gemma

Oki utvandraren, har ändrat min profil så att den blivit manlig och 35 år gammal som mannen och testar ånyo med hans foto. Han skulle bara veta vad jag sitter och leker för nåt ;)

• Gemma

Ja och tillråga på allt den spånigaste och brudigaste tjejen också.

• Gemma

Uff... menade inte att vara taskig mot stackars Jessica, har bara råkat snubbla över den där himla dokusåpan.

• Gemma

stålis jag tycker att jessicas tänder är otäckt vita. Du är mycket hottare.

Nu ska jag ta en liten siesta innan jag ska masa mig de trehundra metrarna till restaurangen.
    Tjipp!

• Gemma

mlu: Min klänning är i alenconspets, som är en "bas" av chantilly som sedan är handbearbetad och "uppbyggd".

Tyckte min klänning var dyr, men om nu råvaran är så kostsam så... shit, kanske inte ändå.

Kul i alla fall att man inte kan fejka spets hursomhelst, när man nu kan fejka det mesta annat. Fast... på Debenhams hade de, förra året, en nära nog identisk kopia på min klänning (en tjej som kallar sig bullisklubben hade den) och den var otroligt välgjord, för att kosta 6000:-

Tipsade till och med en och annan som hörde av sig om min klänning, om debenhams-varianten.

De flesta brudklänningstillverkare tycks ha åtminstone någon Monique Lhuillier-kopia (eller allegori, eller vad man nu ska kalla det) numera så det borde väl inte vara omöjligt att få tag på en billigare variant?
    När jag köpte min klänning, förra sommaren, var det fortfarande "hennes" grej, hyfsat exklusivt. Framför allt fanns det inget liknande i Sverige, de flesta klänningar var som stora taftpyramider... not me.

• Gemma

Lapinette: "din" designer finns inte i Sverige va? Hon hade väldigt vackra, väldigt speciella modeller.

• Gemma

(Som ni märker tar jag fortfarande varje tillfälle i akt att motivera för mig att min brudklänning var ett - gulp! - smart köp. Blir lika glad varje gång när rara Lapinette skriver rara saker, double happiness liksom. Och... double happiness är f.ö. det ledande cigarettmärket i Kina!)

izunia: Me to! Måndag: Rembo. Tisdag: Alberta F. Onsdag: Vera W. Torsdag: Valentino. Fredag: Collette D. Lördag: Monique L. Söndag: Plyschpyamas. (sex dagar får räcka).

Utvandraren: Jättejättefin klänning! Gillar det korta, sydda bandet och allt annat med för den delen. Precis så elegant och glammig som det anstår en Sophia Loren.

Girls: Om tre veckor har vi bröllopsdag. Och jag ska tralala, ha min klänning för tredje gången i mitt liv. Mumsetimums.

Söta mannen... hade bokat in en extra hotellnatt i Paris för att åka till Pradabutiken och inventera åt mig! Så nu har vi pluggat tänk- och icke tänkbara modeller. Med avdragen skatt (vi får alltså tillbaka 20% bara för att vi bor här om vi köper grejer i Europa!) kommer jag ner i halva priset jämfört med om jag köper en väska här.

Kram, G (inte snål men inte dum)

Svar på tråden Summan av allt