Mmmm, lite mingel härinne! Mysigt. Var ute och minisvinade med en väninna igår, hon som var här och fikade. Efter småprat, fruktätande och fotokollande gick vi och käkade på vår gemensamma favoritrestaurang, drack vin och blev joinade av två skojiga killar som min väninna känner sedan sina år på Manhattan. När jag kom hem, halv tolv, var mannen fortfarande inte tillbaka. Idag har jag haft skola (det är så seeeeegt nu när jag är så mycket bättre än de andra, men det kommer rätta till sig). Sen gick vi ett gäng på 5 tjejer till en sichuanrestaurang med asgrym mat, men alltså jag KAN inte vänja mig vid att det sitter två unga kypare placerade på varsin stol och tokstirrar på oss i en halvtimme, som om de kollat på TV. Och plötsligt harklar sig den ena ljudligt och utsöndrar en gigantisk loska som han jojo-rullar in och ut, in och ut, innan separationsångesten släpper sitt grepp om honom. Slutnota: 30 kronor. Inklusive kö-kö-kö-lä.
Nåja. Sen bar det av mot konstbiennalen, den var super! får i normala fall damp av att gå på museum men här var en skönt galen mix av kinesiska konstnärer, stora europeiska namn som Julian Opie och amerikanska dito. Slutnota: fem kronor.
Nu ska jag nog fasicken sova en stund, innan det är dags att indela min afton i små enheter av jobb, plugg och nöjen. Mannen är på jobbmiddag ikväll igen.
Kram, G