• Gemma

Summan av allt

Utvandraren: Vet knappt om jag vågar...

• Gemma

utvandraren: Vet inte om modellen heter nåt men jag lägger supergärna upp en bild på bloggen på onsdag. När jag gosat klart (eh... med mannen... typ) och kan greppa kameran istället.

• Gemma

Åh utvandraren. Netaporter jag... eh.... ååååååh. Yes. Yes. Yes.

• Gemma

Kollade i gengäld lauritz... superfina grejer men jag är nog lite som du lapinette, vill se hur bra saker blingar i olika sorters belysning. Fast kläder kan jag av någon anledning köpa via nätet, vilket är rätt vansinnigt egentligen.

• Gemma

men lauritz har väl butiker också? Tycker mig ha sett något i närheten av berzelii park...

• Gemma

God morgon! Vaknade sju av att det byggdes i mitt sovum. Ja i alla fall lät det så, ljudet av släggan som träffade stålet, timme ut och timme in... tortyr. Lyckades till slut somna med hjälp av öronproppar + ett par yllestrumpbyxor knutna runt huvudet (no comments!) + AIR på stereon. Drömde konstigt om vigselringar och snöstorm - här i Shanghai.

Har postat bilder (www.gemligheter.blogg.se) på mina två (och enda) inköp på nätet, Net-a-porter, förra våren. skulle absolut inte kunna leva utan något av dem! Kram, G

• Gemma

Lapinette: Låter fantastiskt smidigt att resa via internet! Alltså lite mer seriöst! Problemet är väl att dofter inte kan förmedlas. Fast i shanghais fall är det närmast en fördel ;)

• Gemma

Stålis: "Min" DVD-serie är jag nu djupt inne i. Makalöst att man kan förlora sig i så dåliga grejer. "Beautiful People" heter den, med idel b-skådisar och stereotypa one-liners som "If you're gonna be an artist, you have to reach deep into your heart. This picture looks beautiful but it doesn't make me FEEL anything, know whadda mean?"

Eh... yeah, we know, only too well.

• Gemma

Idag har jag:

- Gjort klart + mailat iväg en hel hemsida, ett nyhetsutskick och en krönika.
    - Skickat två trevligt formulerade, jobbrelaterade mail.
    - Översatt och mailat över en hel annonskampanj för ett franskt varumärke som jag gjorde i våras, till en av ovanstående makthavare (en trevlig marknadschef på exakt samma franska varumärke, som jag satt och snackade med hos pedikyristen igår).
    - Mailat bilder till nära och kära.
    - Betalat räkningar.
    - Skrivit och skällt på flyttanten eftersom kartongerna inte har kommit.
    - Inte negligerat er.
    - Kollat på 2 episoder av skräpserien (à 1 timme).

Och klockan är bara fyra! Tror att jag ska belöna mig med... en episod till. Och kanske lite träning innan middag?

Kram, G.

Svar på tråden Summan av allt