• Gemma

Summan av allt

...är inne på en annan tråd och debatterar med glödande engagemang en hjärtefråga: Grytor! Som i "lammgryta" eller "viltgryta". Ni matlagningsvirtuoser, håller ni med mig... eller inte?

www.brollopstorget.se/Forum-1-15/m1910414.html

• Gemma

Okej jag erkänner. Jag stortjöt i slutscenen till Breakfast at Tiffany's.

Jag tycker ju så mycket om katter...

• Gemma

Har läst era pro-gryte-inlägg. Tackar för stödet och tycker att det är kul att ni som är så duktiga är inne på samma linje.
    Den där anti-coola trenden, om man nu ska gå riktigt långt, nådde sin kulmen när jag var på Marie Laveau (hipp experimentell stockholmsrestaurang) i somras. "Yoghurt med müsli" hette en av desserterna. Pris: Närmare 100:-
    "Är det någon speciell sorts müsli?" Frågade jag kyparen. "Alltså... kommer den från dinkel och bovete uppdriven på en viss skärgårdsö med optimal mineralhalt i jorden? Är yoghurten från en utrotningshotad lantras?"
    Varpå kyparen flackade lite med blicken. "Näe... det är nog helt vanlig yoghurt med müsli. Men vi blir lika glada varje gång någon beställer den!"

Eh, okej.

Det är hur som helst lustigt det där med folks uppfattning om vad som är "fint" eller inte. Så ängsligt, så oskönt.
    Och ändå är jag själv sådan att jag gärna vill ha koll på reglerna innan jag bryter mot dem. Egentligen borde man inte bry sig men... nån stans vill nog de flesta passa in en smula. Bara det att gifta sig är en eftergift åt konventionen, på sätt och vis.
    Etikettsregler är också bra att ta till i kniviga frågor av typen "klädkod", "barn eller inte?" osv. Så kan man luta sig mot reglerna om folk får för sig att tjafsa.

Min söta tärna var i alla fall ett stort stöd eftersom hon hade järnkoll på allt. Å andra sidan tror jag att hon kompenserade för sitt eget strikta frackbröllop genom att liksom egga på mig när det gällde att göra udda grejer.
    Ett av de bästa tipsen var att "placera de tråkiga med de tråkiga." Vilket ledde till att "tråkbordet" blommade ut eftersom folk för en gångs skull vågade prata med varann. Och de flesta människor ÄR ju faktiskt inte tråkiga rakt igenom.

Nu ska jag lägga mig på soffan och försöka bli frisk. Det är sårigt och kläggigt värre här... suck :(

Kramar, G

• Gemma

Stålis: Vad är PG13 för nåt? Och MLU... jag har också en del ångrade ickeköp. Men plånboken är glad.

Mitt "sämsta" köp var väl när jag gick upp en hel storlek nu i våras och fick kasta nästan alla mina kläder. Seven-jeans, notify-jeans, rock and republic-jeans, tigerkostymer, klänningar från Karen millen... nu köper jag alla kläder på Zara och handväskor på... ja, ni vet ;) Man lär sig med åren vad som är en GOD investering. Och Chanelstövlar borde ju vara en i allra högsta glad lysande sådan! Saker med stretch i är också bra. Som min brudklänning.

• Gemma

Utvandraren: Visst är det skönt när det inte kliar?

• Gemma

Mlu: Enjoy! Min skönhets / hälsokur idag är en kombination av nipaxon, alvedon, nezeril, bromhexin och honungsté.

Mår tjyvens. Tröstade mig med 2 dvd:er: The notorious Bettie Page (se!) och just nu, "Vers Le Sud". Helgalen rulle med en massa medelålders kvinnor som åker till afrika på sjuttiotalet för att kn*a runt med unga, lokala män. Charlotte Rampling är otroligt bra och otroligt slemmig.

• Gemma

Utvandraren: Jag störde mig på att min vaxerska tog över 500 kr och det är mycket för Kina. Plus att hon lämnade kvar lite testar, inte helt estetiskt. Det har gått en dryg vecka och benen är fläckvis jättelurviga. Svårt det där. Hur gör ni med återväxten, ni som vaxar benen?

• Gemma

Utvandraren: Här gäller i högsta grad att den som klagar vinner... speciellt när man är västerlänning.

Vill att mannen ska komma hem från jobbet NU. Med en stor påse frukt. Har så tråkigt...

• Gemma

utvandraren igen : Jag är kashmirjunkie. Har man väl börjat finns ingen återvändo. Men här kan man köpa jättejättefina pashminasjalar för 20 kr styck, du vet såna där med fransar som man sveper om sig. En del har hemsk, gles väv men andra är hur fina som helst. Alla i min närhet äger minst två stycken. Själv har jag en roströd som drar åt kokt kräfta.

• Gemma

Utvandraren: Finns det förresten några norska modemärken? Danska har man hört talas om, en hel drös, och så de svenska såklart.

Svar på tråden Summan av allt