• Gemma

Summan av allt

Lapinette: Min svarta look idag var också sponstrad av H&M. Längtar tills de öppnar sin första butik här, om ett halvår!

• Gemma

Lapinette, tack så hemskt mycket! Det kändes bra att sitta med bultande hjärta och vänta på resultatet, och mötas av ett stort, stiligt "A" och nästan inget rött. Min väninna / granne hade massa rött och ett försmädligt "C". Efter lektionen började hon gråta för hon har pluggat jättejättemycket och redan bytt klass en gång (nu går vi alltså i den lättaste) men inget hjälper. Jag pluggar ganska lite men har helt enkelt bestämt mig för att ha kul. Det funkar.
    Sen har jag ju e privatfröken också, som komplement. Min kompis tog hulkande och tacksamt emot telefonnumret, trots att de andra i klassen protesterade vilt: "vadå, ska du plugga ÄNNU mer? Det räcker väl mer än nog med alla timmar vi avsätter här i skolan." Det är lustigt hur hotade folk känner sig, så fort någon vill göra nåt som är lite utanför normen (och här är normen alltså att inte plugga, festa kvällen före provet och komma tjugo minuter försent till lektionen). Trots att snittåldern ligger över tugofem har inte ett dugg förändrats sen högstadiet!

• Gemma

nä lapinette bisazza kostar inte 100:- styck, de är små pluppar som kostar per kvadrat, man bygger ihop sin egen färgkombination i det lilla "testsetet" som finns i affären och det känns superkul, nästan som dagis. Sen kommer notan... typ 2000 - 3000 kvadraten om jag inte minns fel. Men de är verkligen hur fina som helst och eftersom det är ett känt märke kan man ju argumentera att det är värdehöjande. Alltså när ni säljer kan ni skriva "bisazza-kakel" i annonsen. Glöm för bövelen inte att spara ALLA kvitton...

• Gemma

Vi hade mosaik bara i duschen (som hade såna där "transparenta" glasväggar från Duschbyggarna), resten av badrummet var kaklat i vitt 10x10-kakel, men på golvet hade vi grå, mattslipad ölandskalksten med en massa fina fossiler i.

• Gemma