• Gemma

Summan av allt

Lapinette: Min svarta look idag var också sponstrad av H&M. Längtar tills de öppnar sin första butik här, om ett halvår!

• Gemma

Lapinette, tack så hemskt mycket! Det kändes bra att sitta med bultande hjärta och vänta på resultatet, och mötas av ett stort, stiligt "A" och nästan inget rött. Min väninna / granne hade massa rött och ett försmädligt "C". Efter lektionen började hon gråta för hon har pluggat jättejättemycket och redan bytt klass en gång (nu går vi alltså i den lättaste) men inget hjälper. Jag pluggar ganska lite men har helt enkelt bestämt mig för att ha kul. Det funkar.
    Sen har jag ju e privatfröken också, som komplement. Min kompis tog hulkande och tacksamt emot telefonnumret, trots att de andra i klassen protesterade vilt: "vadå, ska du plugga ÄNNU mer? Det räcker väl mer än nog med alla timmar vi avsätter här i skolan." Det är lustigt hur hotade folk känner sig, så fort någon vill göra nåt som är lite utanför normen (och här är normen alltså att inte plugga, festa kvällen före provet och komma tjugo minuter försent till lektionen). Trots att snittåldern ligger över tugofem har inte ett dugg förändrats sen högstadiet!

• Gemma

nä lapinette bisazza kostar inte 100:- styck, de är små pluppar som kostar per kvadrat, man bygger ihop sin egen färgkombination i det lilla "testsetet" som finns i affären och det känns superkul, nästan som dagis. Sen kommer notan... typ 2000 - 3000 kvadraten om jag inte minns fel. Men de är verkligen hur fina som helst och eftersom det är ett känt märke kan man ju argumentera att det är värdehöjande. Alltså när ni säljer kan ni skriva "bisazza-kakel" i annonsen. Glöm för bövelen inte att spara ALLA kvitton...

• Gemma

Vi hade mosaik bara i duschen (som hade såna där "transparenta" glasväggar från Duschbyggarna), resten av badrummet var kaklat i vitt 10x10-kakel, men på golvet hade vi grå, mattslipad ölandskalksten med en massa fina fossiler i.

• Gemma

Nu ska jag drömma sköna materilaistsisksikta (trött) drömmar.

Kram, G

• Gemma

min kompis fick alltså numret till min privatfröken. För jag tror att hon behöver hantera sin pluggångest på ett rationellt sätt... plugga mindre men smartare (med hjälp).

• Gemma

åååå lyllos som får entourage 3. Här har polisen gjort en razzia så alla dvd-affärerna är stängda för en tid framöver.

svalanklockan var min morgongåva till honom. Den är ursöt, och så var den inom min studentbudget (500 spänn inklusive originalask).

• Gemma

Sammanställer all er input i ett dokument och lägger på skrivbordet, och döper filen till "till..." och så mannens namn.

• Gemma

Lapinette, gryttips kommer! Godnatt goda tjejer.

• Gemma

Lapinette, hoppas du mår lite bättre nu din stackare. Själv dricker jag honungsté och hostar men intalar mig att jag är frisk och kan börja träna snart... har ju gått nästan två veckor, morr.

Vi funderade på betongglas (som är de där kuberna) mellan badrum och V.rum men valde till slut att sätta in frostat fönsterglas, det blev supersnyggt!
    mellan kök och hall hade vi ett smalt, vanligt fönster som gick från taket och liksom "försvann" ner i golvet, och så smala hyllor hela vägen.

Svar på tråden Summan av allt