• Gemma

Summan av allt

I flera veckor har jag funtat på ett namn som är tillräckligt omfångsrikt. Jag tror jag har det nu. Enjoy!

Kram, G.

• Svar på tråden Summan av allt
  • Brud_juni2007

Izunia, jag blev full i skratt när jag läste om dina svärföräldrar. Låter som om vi haft ombytta roller. Jag och A är inte så värst ordningsamma. Trots att jag städade och fixade innan de kom hit kan jag förstå att en pedant tycker vi har stökigt. Vad jag dock inte kan tolerera är när någon annan städar i mitt hem (en annan sak vore förstås om jag betalade för det ) Så hemma hos mig förra helgen var det jag som stökade ner och min svärmor som plockade undan efter mig! Grrrr.... Fattar att du blev irriterad. Dom var ju hemma hos dig och stökade ner!

Igår var jag på vaccinationscentralen och blev sönderstucken. Två sprutor i vardera arm (ok, lite att ta i, kunde ha delat upp det på två tillfällen men jag kände mig som en tuffing). Två timmar senare låg jag däckad i soffan och kunde inte röra armarna. Vaccinationerna var alltså för min Tanzaniaresa som närmar sig (åker den 12/10).
    Idag har jag känt mig riktigt risig. Huvet känns som en uppsvälld vattenmelon. Men mamma övertalade mig att följa med ut i skogen och plocka svamp. Å det var härligt! Nu har jag massor av svamp i frysen!

Börjar lite smått kolla på brudklänningar på nätet, mycket på Blocket. Vad mycket skit som säljs! Ibland ser man riktigt äckliga fluffiga monsterklänning som är fotade hängandes på en ful galge, och priset är ett skämt! Vad håller folk på med!??? Jag är lite rädd för att gå och prova i butik förrän jag vet vad jag vill ha. Rädd framförallt för att fastna för någon alldeles för dyr klänning. Så blev det ju med ringen. Jag förälskade mig i första ringen jag provade och sen fanns inga andra alternativ för mig. Det fick bli den ringen, fastän den spräckte vår ringbudget en aning.

Ha det gott vänner!

• Izunia

Brud_juni2007 jag kan lova att det var pafrestande...min familj är inte alls som deras..(min nya! ;))

Lapinette, jag resonerar precis som ni! Vi köpte hellre en dyrare lägenhet med billigare hyra. Man betalar ju hellre sig själv!
    Jag är jätteledsen ang din far.. Jag hoppas verkligen att allt löser sig. Kanske senare än du tänkt dig, men det finns säkert en anledning till att allt händer. Jag är ocksa riktigt ledsen att min far inte kunde närvara pa bröllopet.

Ni far tänka framat..var ska ni aka istället? Vi ska ju pa karibien kryssning i dec! Det kanske kan vara nat? :)

• Lapinette

Brud_juni2007 - hi, hi, tror dem verkligen att denna bild är talande för klänningen? Jag kollade också massor på klänningar, främst här på BT. Var faktiskt och provade en sagolikt vacker MS kopia som min väninna hittade på Blocket till mig. Det var då jag insåg att jag inte var någon prinsessa. Kände mig så stel i den. Mitt tips angående brudklänningar. Gå ut och prova massor. Då känner du vad du trivs i. Sen kan du alltid leta upp en billigare kopia, sy upp eller köpa en begagnad men det är enklar när du vet vilken typ av klänning du vill ha. Jag provade en hel del, bytta stil säker 10 gånger innan vi sydde upp min.

Här kan jag säga att vi fortfarande hänger kvar i budgivningen trots att vi gått över vår limit. Min man är som tokig! Igår ringde han upp mäklaren och då hade budet inte gått upp något på hela dagen så då la han sig 20 000 över. Nu är det någon jäkel som gått över det budet så idag ska han ringa våra bankkontakter. Han satt och räknade hela kvällen igår och sen kom han med alla kalkyler till mig (som satt och jobbade).

Annars så har det ramlat in en massa förslag på resor från Ving så som Langkawi, Playa del Carmen, Mauritius, Kenya med safari plus Nairobi. Blir det lägenhet så får vi nog strunta i resan.

Brud_juni - Tanzania, du har säkert berättat förut men mitt minne är kort. Är det safari plus bad?

• Izunia

jag kan säga att jag provade 1 klänning innan jag köpte min (som jag dessutom aldrig provade innan jag beställde!). Jag provade den senare i Sydney när vi var där. :)

Jag har vänner i Tanzania och dem älskar ju det! Där finns safari och bad ja.

• Gemma

Först. Stålis: Supertack! Ska leka med den nya IP:n nu i helgen.

Sen: första skoldagen! Var helt fantastiskt, röda flaggor som viftade, lärare som satt på rad på en scen och sa otroligt pompösa saker i kör. Jag hade supertur och landade rakt in i en multikultigrupp av supertrevliga tjejer, en syrianska, en spanjorska, en koreanska och en svenska, vi samlades sedan hemma hos syrianskan som bjöd på te och kakor, sen jämförde vi politiska system i varandras respektive hemländer. Den andra svenskan och jag var inte alls överens, så mellan oss blev det mer nån sorts debatt, kul för de andra som fick dra sina egna slutsater. Nu ska jag panikplugga lite till för att kvala in till min fortsättningskurs (jag blev ju placerad i level 2!), sen vidtar kvällen med enkel men god middag samt utgång till en ny klubb: Den löftesrikt orangeskimrande The Yongfu Elite. Ett par av mina nya väninnor lär hänga på. Hoppas era kvällar blir sköna!

Kram, G

• Lapinette

Gemma - det låter helt underbart. Så skoj att disktuera kulturella skillnader men ibland kan jag bli lite väl hetsig i sådana diskussioner.

Här kommer min dag - Vi har blivit ägare till en trea på 86 kvm i Vasastan!!!! Helt otroligt! Sitter fortfarande här och darrar. Vår kontakt på banken kunde lova oss mycket lån efter att ha sett bostadsrättsföreningens ekonomi .

I alla fall, har tagit ut en semesterdag idag. Skriver på kl 16:00 och sen blir det champagne!!! Inflyttning beräknad till den 15 november och Japanresan inställd.

För oss blir det en lugn helg utan lägenhetsvisningar på söndag. Huuurrra! Ska försöka göra lite utflykter och njuta av det vackra vädret... som jag hoppas det ska bli.

Önskar alla en riktigt härlig helg!

• Roslagsbrud

Grattis Lapinette! Vad roligt för er att sätta bo ihop... Men hur var det nu - bor du i en HR eller BR just nu? Är det en BR så har du en försäljning att se fram emot!

• Izunia

Grattis Lapinette!!! Cheers to you!!

Svar på tråden Summan av allt