Summan av allt
I flera veckor har jag funtat på ett namn som är tillräckligt omfångsrikt. Jag tror jag har det nu. Enjoy!
Kram, G.
I flera veckor har jag funtat på ett namn som är tillräckligt omfångsrikt. Jag tror jag har det nu. Enjoy!
Kram, G.
Grattis Lapinette.
Kommer gärna på inflyttningsfest:)
Mina bilder har kommit och det är helt fantastiskt, som om att uppleva dagen en gång till. Och fotografen har fångat regnbågen, det är sagolikt. Han har tagit över 1500 bilder som vi alla får och utöver det skall man välja ut 30 bilder till ett album, som man kan utöka till 50 bilder. Men fotografen tycker att det finns så mycket bra kort att han tagit fram ett annat alternativ till oss. En hel bok på 100 sidor där man kan få plats med 200 bilder (minst) Och då trycker man den som en bok och inget album. (ska jag ta det i stället extra kostnad på facila 1000kr) Han är supernöjd med bilderna och ska försöka sälja in dem till en bröllopstidning. Ja, försöka går ju, men oavsett så är bilderna så otroligt bra tagna, vi ser så vackra ut, att jag är aldeles spagetti i hela kroppen. Min man är så snygg, jag vill gifta mig med honom igen... och igen och igen. Det enda tråkiga är att det här kan vi aldrig toppa. Det här var vår absolut bästa dag och det kommer aldrig att göra något liknande för det går inte att få mer än bäst... eller hur? Och sen har han gjort ett bildspel både i färg och svartvitt och det går inte att sluta gråta när man ser det... Han lägger ut det på sin hemsida snart. Och jag ska försöka lägga ut några bilder på vår hemsida i helgen. Måste bara ha koll på alla tillstånd och sånt först... samt välja vilka bilder vilket inte blir lätt för det är så många som är bra.
GRATTIS Lapinette! Vad härligt att ni fick den!!!
Tanzaniaresan blir en kombinerad studieresa och semester. Ska åka till ett sjukhus vid foten av Kilimanjaro och observera läkare och sjuksköterskor. Då åker jag givetvis på safari på helgerna. Sisa vecka kommer Alex ner och vi träffas på Zanzibar och badar och leker med delfiner och havssköldpaddor. Ska bli sååå härligt!
Trevlig helg!
oj då, jag skrev visst inte A som jag brukar. Jaja, man är väl inte längre så anonym här... hihi
Lapinette! Stort GRATTIS!! Vad kul, förstår att du gläder dig till flytten!! Har ni balkong? Vad roligt att inreda ett nytt hem...
Lapinette! Synd med resan, men den känns kanske inte så angelägen efter köpet? Kanske ni kan ta en långweekend i höst/vinter? Så ni får en liten honeymoon... Jag köpte resa till Paris i mitten på december till J i 30 års present. Japan blev för saftigt mitt i bröllopssparandet, nytt badrum etc etc. www.paris-hotel-relais-saint-jacques.com/ Detta romantiska hotell ska vi bo på....
Trollsländan! DEt blir spännande att se dina bilder, förstår att du gottar dig! Tyckte det lät som ett vettigt pris för en inbunden bok!! Kul idé!
Spännande tråd! Gör ett litet gästspel här.
utvandraren:
Kul att ni ska till Paris. Var där i mars/april och det var helt fantastiskt underbart!!
Lapinette:
Grattis till nya lyan!!
Utvandraren, å vad härligt lyxigt hotellet verkar!!
utvandraren vad mysigt!! Vi aker ju dit den 16 och jag har faktiskt aldrig varit där..spännande!
Lapinette: GRATTIIIIIIIIIS!! Det vimlar av härliga uteserveringar där, nu kan ni fortsätta med ert kontinentala liv. Men hur ser lägenheten ut? Berätta, jag vill veta allt! Balkong? Gammalt? Badrum? Kök? Renoverat / orenoverat?
Bra att ni sparar pengarna och ägna er åt varann och inte din otacksamme far.
Å utvandraren, vilket mysigt hotell! Hoppas vädret ler mot er så ni kan äta frukost på en sån där mysig balkong.
Brud Juni: Det där gjorde jag också en gång (nämnde namnet) och efteråt kändes det som om en kall hand kramat mitt innanmäte. Men ingenting av allt det där hemska hände ;) Plus att jag ju outar oss rätt friskt på hemsidan.
Trollsländan: Nu blir det lite fotopyssel några månader framöver... härligt! Som a wee trip down memory lane. Ja, folk ondgör sig över oss som lägger en massa stålar på "en enda dag", de stackarna har inte alls begripit att ett bröllop är något som stannar kvar och förvaras på en varm och ömsint plats under resten av ens liv. Något man kan plocka fram närhelst man behöver det, tänka på, bli glad och kärleksfull. Man behöver nog ett sådant "minnesknyte" vid senare tillfälle när mannen är skallig, sur och distanserad och barnen bara gormar ;)
Nu ska jag råplugga lite till i väntan på att mannen kommer hem från jobbet och vi ska till skräddaren för en första provning. Ja, trots att hjärnan känns som en spärrballong. Det blir plågsamt uppenbart att jag inte KAN lära mig mer cirka fem - tio kinesiska glosor per dag, om allt verkligen ska fastna. Och på min "att göra till på måndag"-lista finns flera hundra... dilemma. Får väl traggla några strategiska meningar som jag kan spotta ur mig på begäran, för att få vara kvar i klassen och slippa flyttas ner till nivå ett. Första veckan är som sagt en prov-vecka.
Kram på er, G