Inlägg från: utvandraren |Visa alla inlägg
  • utvandraren

Summan av allt

Hellu...
    Vad stilla det var här idag! Nu har jag just klarat av ännu en allt för heltisk dag på jobbet! Önskar att jag kunde operera in en lite hårddisk i huvudet så att jag kom ihåg bättre! JAg har fått en liten palmpilot men den piper så irriterande att jag inte klarar av att använda den! Tvihåller tjurigt på min filofax men den är ju så dårlig på att påminna....

Lapinette! Hur går det med budrundan? Are you in??
    Håller tummarna för dig!!

Angående utsortering så gjorde jag ett ryck i flytten förra året så jag har inte så mycket prylar. Någon som kom hem till oss utbrast: Så fint och minimalistiskt ni har det! Och det stämmer inte alls, jag är mer mixad i min stil och även om jag tycker det är fint klarar jag aldrig konceptet "less is more". Tror hon måste menat att vi inte har så många möbler än...
    Något annat jag kan rekommendera är att sätta saker i boden, som det naturligtvis blir inbrott i. DEt har jag provat 2 ggr men inte i vår nuvarande lägenhet. Det är nästan lite konstigt hur LITE man saknar sakerna som blivit borta! Kunde likagärna kastat med en gång!

Ha en strålande afton damer! Tjingeling!

• utvandraren

Lapinett!
    Jag fick också en spottstyver av försäkringsbolaget och gick med en gång ut och köpte nya snowboard grejer! Fett!

Men det enda jag tyckte var tråkigt med inbrottet var att min fina päls som jag ärvt av min mamma och fått restaurerad, och omsydd vintern innan inbrottet blev stulen! Buhu...

Vet hur det är med irriterande föräldrar! De vet ju alltid bäst, vet du väl?? Mina är faktiskt riktigt lätta att ha att göra med, men visst är det konstigt att en mamma på två röda kan få en att bli 14år igen? Tror det bara är att gilla läget! Så är det! Men då är det för väl att man kan komma hit och gnälla lite och få sympati! Hav styrka syster och hoppas att budet räcker till....

• utvandraren

Lapinette! Stort GRATTIS!! Vad kul, förstår att du gläder dig till flytten!! Har ni balkong? Vad roligt att inreda ett nytt hem...

• utvandraren

Lapinette! Synd med resan, men den känns kanske inte så angelägen efter köpet? Kanske ni kan ta en långweekend i höst/vinter? Så ni får en liten honeymoon... Jag köpte resa till Paris i mitten på december till J i 30 års present. Japan blev för saftigt mitt i bröllopssparandet, nytt badrum etc etc. www.paris-hotel-relais-saint-jacques.com/ Detta romantiska hotell ska vi bo på....

• utvandraren

Trollsländan! DEt blir spännande att se dina bilder, förstår att du gottar dig! Tyckte det lät som ett vettigt pris för en inbunden bok!! Kul idé!

• utvandraren

Idag är mitt huvud klar för amputation..... Ojojojoj. Vad lite(mycket) drinkar och champagne kan göra med en stackars människa. Och det värsta är ju att jag SÅÅÅ totally förtjänar det.. Suck! Jag sitter på flygplatsen och är på vär tillbaks från en liten resa i jobbet. Av någon anledning fick jag för mig att köpa Dom Perignon 98, kl. 02.30 igår natt! Naturligtvis ovanpå en hel hög med coctails med fancy namn. Not a good idea. Varken för mastercard eller huvud.

• utvandraren

Klänning har också gett mig en del huvudbry... Men på ett trevligare sätt! Jag drömmer fortfarade om Moniques Lhuilliers underebara kreation som bara är allt för dyr att ursäktas. Men den ska provas vid tilfälle, så får jag se om jag måste sälja en njure eller liknande för att få den! Kanske det blr som för dig Gemma, att den inte alls är mig på?!

• utvandraren

Stålis- Än så länge är jag bara fästmö... Vi planerar till nästa höst, men mitt slott som vi sett ut i Bourgogne visade sig inte vara helt efter förväntningarna... så nu vet jag inte riktigt var vi ska vara. Tillbaks i ruta ett!!

• utvandraren

Gemma! Så länge du strålar kommer ingen märka ett par trötta sandaler! Confidence is your greatest accessory! Och vi vet ju att du inte saknar gnista! Så kan du spara dina fina(och farliga..)platåer till en annan gång! Suga extra länge på "ny" känslan...

• utvandraren

Stålhandske!
    Jag tycker festtält är riktigt fint... Känns lite amerikanskt men inte tacky! Vi var på ett bröllop i Skottland där middagen var i ett tält till 100pers. Med drapperingar i taket och längs väggarna! Väldigt mysigt! Regnet smattrade lite hemtrevligt då och då! De hade satt upp det i anslutning till ett värdshus så där fanns alla fasiliteter man behöver... Efteråt blev det dans i tältet med, och långt in på natten bar det av till den lokala puben! Riktigt skön stil med brudklänning! Och det var smoking och långklänning på oss andra!

Jag läste faktiskt en berättelse från Jenny i England här på BT. Hon gifte sig på Gotland, och när jag var liten hade vi sommarhus där. Dumma, dumma mamma och pappa som sålde när jag var 16år. Blev lite sugen på att se efter lämpligt ställe där....Älskar naturen där!

Svar på tråden Summan av allt