Inlägg från: utvandraren |Visa alla inlägg
  • utvandraren

Summan av allt

mlu,
    en väninna av mig var 3 veckor i SA förra sommaren. De var 5-6 dagar på safari och det var ganska hardcore sa hon! Gillar ni den typen av upplägg så är det nog jätteintressant men om ni föredrar komforten i ett hotellrum så kanske det blir lite länge.....
    Jag hoppas att vi får tid att besöka någon nationalpark när jag ändå är på besök! Men jag får nog snabbversjonen!

• utvandraren

Hehe! Jag undrade just vart det kom ifrån...
    Men fina klänningar har dem!

• utvandraren

mlu. När ska ni åka?

• utvandraren

Lapinette!
    Sydafrika resan är jobbrelaterat, eller för wine nerds only! Vi är 15 sommelierer som ska åka... Lite i mesta laget men det innebär också extra power så man kan få bra besök och middagar av producenterna.

Till J i födelsedagspresent blev det långweekend till Paris på ett romantiskt 4* hotell! Så kan vi gå på Tiffanys och hämta ut våra vigselringar och bli gröna i ansiktet av avund på Hermés....

Badet är helt klinkersbelagt i grått och vitt, vi har en stor, lång bänk i amfigranit(typ konstgjord sten) med handfat. Vi tog ut duschkabinettet och har satt in badkar och bakom det blir det en mosaikvägg... Funderade på golvet också men tror vi behåller de schackrutiga klinkersarna.
    Gå in på www.bisazza.it och dröm dig bort! Tror det blir fint med en avvikande vägg i eventuellt grönt mönster. Skåpdörrarna är idag grå men jag vill ha helträ i ek.

• utvandraren

Sedan ska vi bestämma vilken typ av blandare vi ska ha till badet, gammaldags eller hypermodernt? Har sett en grym men den kostade typ 15' och det tycker jag är för dyrt för en kran....

• utvandraren

Mlu....
    dåa har du lite att göra! Det var inte så länge till!

• utvandraren

Jag ska investera i en rosa scarf....
    Men FY Gemma! Back to your books!

• utvandraren

Lapinette!
    Stora bad regerar.... Vårat är bara 6m2. Men med god plats till tvättmaskin, vi valde bort tumlaren eftersom jag också ville ha bänkplats... Vår handfatbänk(nedsänkt) är nog nästan 2 m, det är grymt!

Vi har Bisazza i köket också och det är verkligen läckra! Köpte från en förhandlare i Bromma eftersom m2 prisen i sverige var nästan 1000kr billigare....

• utvandraren

Hela vår lägenhet gick i tridsriktig Manhattan GRÅ!
    Väggar, köksinredning, bad... you name it!
    Ganska fint men ack så trist i längden!
    Köket fick vara kvar, men med varm brun/koppar mosaik blev det riktigt bra! Sen har vi valt supercool spis från SMEG och en riktig blaffa av amerikanskt kylskåp! Naturligtvis de också i grått....

Sen har vi väldigt högt till tak, till tider 4,5m så det är klurigt med hur man ska möblera och göra med lampor! Har inte löst lampproblemet i köket än...

• utvandraren

Lapinette!
    Vi har mestadels ek, och lite bok(tror jag? lite ljusare än ek?). Vårat köks/matsalsbord är massiv norskek i ganska grov stil, med plats till 12-14. Till det har vi valt Arne Jacobsens 7an i mörkbetsad ek.

Sedan har vi någon antik byro som är vitmålad etc. Jag tycker gott man kan blanda!

Vet att flera av de skandinaviska designerna som A.J, Bruno Mattson etc fortfarande har ljust trä i kollektionerna. Sedan kan ni se på auktion också. www.lauritz.com är grymma på designerprylar(och smycken... hehe). Men det gäller att ha tur....

I vardagsrummet som är 5 kantigt har vi(läs jag..)valt en fondtapet till ena väggen. Den går i 2 nyanser av grönt och är blandning mellan floral och grafisk. Blev cool men med 4 m till 1 listen i stuckaturen i taket och 5-6m bredd blev det MYCKET mönster. Vi håller resten neutralt!

Gemma! Stackare... Vad har dom dig till om du inte får godkänna innan publicering? Dålig stil....

Stålis! Ha en riktigt trevlig frikväll!

Svar på tråden Summan av allt