• Bjallan

Bröllop i Kalmar (med omnejd) sommaren 2007!

Hej!
    Det är väl på tiden att det finns en tråd för oss sommarbrudpar 2007? (Eller det kanske gör det redan?)

Det vore kul att veta hur det går för andra med planeringen. Kanske kan vi dela med oss av våra erfarenheter till varandra? Det är ju alltid bra att få tips och råd av någon i samma "situation"?

Vi ska gifta oss den 7 juli i Dörby kyrka. Än så länge har vi inte kommit så långt i planeringen. Vi har bokat kyrka, präst och festlokal...

Skriv gärna och berätta om er!

• Svar på tråden Bröllop i Kalmar (med omnejd) sommaren 2007!
  • discodivan

vi skulle gift oss i år 12 aug, men tog en bebis emellan så allt e nästa färdigt, ska bara boka om lokal, och bestämma hur vi ska göra med maten. alla kläder och dekorationer finns redan så jag har hängt här ett tag redan typ 1,5 år
    frisör ombokat idag, blir borgeligt utomhus, ska försöka bli först till kvarn på den lokal vi vill ha, avslöjar var när vi vet det

• MrsGlantz

Cavatina: Nerverna är under kontroll :D Det pirrar härligt i magen när man pratar om det, men jag känner mig inte jäääättenervös. Lite ska man väl va :D:D:D
    Tror vi har haft en ok planering hela vägen, började planera lite smått i januari i år!

• inezgj

Mrsglanz: Vi ska gifta oss i slottskyrkan!
    Lykke til med siste forberedelser!!!
    Ønsker er en superfin dag!

• frugan.carlsson

puuh de här emd musik till festen är ett helt företag har ni hittat nåt elle kan ni tippsa om nåt bra??

• MrsGlantz

Glömde tillägga att vi har bokat DJ från Borgholm som cateringfirman rekommenderat. Han kallas Linus, spelar 70-80-tals musik men även ny musik. Kan återkomma efter bröllopet och berätta om det blev ngt drag på dansgolvet :D

• Eriksberg

Mrs Glantz:
    Vad härligt för er att det snart är dags!! Ett stort Lycka till ! Vad jätteroligt att höra att ni ska ha Slottsriunen, Aptit och Ateljé Sofi! Precis som vi ! Känns väldigt bra att höra att du hade så gott att säga om alla !! Jag kommer säkert ha en massa frågor så du får se till att hålla dig här efter ditt bröllop !

Discodivan: Välkommen hit :)! Vilka fina bilder och vilken vacker klänning du ska ha!!

• augustibrud2007

Hej!
    Här kommer en till Kalmarbrud som ska gifta sig i aug! Vi ska gifta oss i Slottskyrkan i Kalmar, det är något speciellt med slott tycker jag... och festen ska vi ha på Hotel Skansen på Öland, smidigt och bra eftersom vi båda jobbar där. =) Vi har väl inte kommit så långt i vår planering än... men har bestämt fotograf, färgtema limegrönt och vitt, inbjudningskorten är väl nästa grej, samt band... jättesvårt. Nån som vet nåt bra band?!
    Jag har även försökt börja med festprogrammet, men det är så svårt! Har hittat mallar på microsoft word online, men det går inte att byta bakgrundsfärg. Har ni börjat med festprogrammet än? Hur gör ni?

• Cavatina

Bjallan: Nu är det fritt fram att babbla! Vi var på ön i helgen och tittade på ställen (stressigt att avverka kyrkor och partyställen på löpande band!), nu återstår bara att tajma ihop allt vid bokning! Vi var i S:a Möckleby o tittade på Anna Leander, du skrev nånstans att du tycker att hon är bra...? Hon verkade mysig, men brukar hon blunda när hon predikar eller lyckades vi pricka in en gudstjänst när hon läste innantill? Jag skulle bli tacksam för svar, det känns lite avgörande..

• Moristoflo

Vi kommer troligtvis, och förhoppningsvis att gifta oss den 2:a Juni 2007 i Algutsboda kyrka. Visserligen 5 mil från Kalmar, men. :P

Fortfarande lite hemlighetsmakeri över det hela. Känns som att jag spricker snart. Vill börja fixa allt nu. :D

Svar på tråden Bröllop i Kalmar (med omnejd) sommaren 2007!