• Bjallan

Bröllop i Kalmar (med omnejd) sommaren 2007!

Hej!
    Det är väl på tiden att det finns en tråd för oss sommarbrudpar 2007? (Eller det kanske gör det redan?)

Det vore kul att veta hur det går för andra med planeringen. Kanske kan vi dela med oss av våra erfarenheter till varandra? Det är ju alltid bra att få tips och råd av någon i samma "situation"?

Vi ska gifta oss den 7 juli i Dörby kyrka. Än så länge har vi inte kommit så långt i planeringen. Vi har bokat kyrka, präst och festlokal...

Skriv gärna och berätta om er!

• Svar på tråden Bröllop i Kalmar (med omnejd) sommaren 2007!
  • augustibrud8

Hej igen!
    Rorrac: Vi ska också ha DJ och jag hörde om en bra DJ som heter Linus och är från Öland men jag återkommer när jag vet mer..

Bruden från Småland: Jag köpte ett vit lite skimmrande papper i pärlemor(A4) som jag ska vika dubbelt med texten inuti. På utsidan ska jag ha en rand med ett annat papper med röda rosor på. Inbjudan är stängt med en röd lackstämpel med ett rött hjärtan. Sedan står det inbjudan med guld på utsidan(finns som klistermärke)

Vi ska ha festen på BoPensionat och betalar 395 kr per kuvert för 3-rätter.

• Bjallan

augustibrud8: Papper i pärlemor har jag också kikat på hos Dillbergska, fast inte det helvita utan det som går mot champange-creme hållet. Kul! Fint det låter med er inbjudan.

Vi ska kanske ha ett organzaband i guld runt om som "stänger" kortet och några vinröda hjärtan på framsidan. Har inte bestämt om det ska stå våra namn utanpå eller om det bara ska stå "Inbjudan". Det finns ju stämplar med texter på också, samt stämpeldyna med guldfärg. Jag gillar lackstämplarna också! Det är en djungel av produker! Jag får nog passa mig så det inte blir för mycket... Man brukar väl säga: Less is more... och Kill your darlings...

• augustibrud8

Bjallan: Det låter väldigt fint med din inbjudan! Champagne är superfint!

Bruden frå Småland: Jag skrev fel innan, det ska vara 295 kr i kuvertavgift.

•  bruden från småland

augustibrud8

vad dom dyra per/ark parrerna alltså
    hade dom stämplar oxå??

• Anna.123

augustibrud8

Tack för tipsen,låter jättemysigt... Absolut värt att kolla upp.

Ni som gör era inbjudningskort själva, hur gör ni med texten,skriver ni själva eller lämna ni in på tryckeri? Vi hade tänkt skicka efter färdiga men som sagt det blir ju alltid billigare om man gör det själv (och lite roligare).

•  bruden från småland

Anna.123

jag har skrivit texten själv till våra inbjudningskort i word..

• rorrac

Bjallan: Vi hade nog tänkt oss "radiomusik" men även lite club musik skulle vara roligt. Vi hade väl tänk att inte spendera mer än 3-4000 kr på ett band eller en dj.

Jag ska också göra mina egna inbjudningskort, och allt annat för den delen. Jag ska skriva allt för hand, det känns mycket roligare. Ska börja inhandla allt papper i nästa vecka.

• Bjallan

Anna.123:
    Jag tänkte skriva texten i något program på datorn, som augustibrud8. På utsidan blir det nog någon form av stämpling eller om jag skriver för hand med en rolig penna. Det är kul att pyssla... och ja, mycket billigare

rorrac:
    Okej. Det finns en DJ som heter Kristian Elvingsson, men jag vet inte vad han spelar eller hur mycket han tar betalt. Har dock hört att han ska vara bra. Bor du i Kalmar? I så fall kan du ju höra med klubbarna i stan om de har några tips.

Budgetvarianten skulle kunna vara att kontakta studentkåren i Kalmar för att höra om de har några tips på studenter som är DJ på kåren.

Lycka till!

• augustibrud8

Bruden från Småland: Papperna kostade 2,50 st men det var billigare när man köpte fler. Stämplar har dom massor. Be henne i kassan hjälpa dig för hon var trevlig och kom med många tips.

Anna 123: Jag skriver texten i word med en stil som heter MonotypeCorsiva. Det blir jätte snyggt och lite gammeldags.

• rorrac

Bjallan; Jo jag bor i Kalmar. Det var ett bra tips att kolla med klubbarna.

Är det någon som vet var man kan hyra dukar någon stans?

Svar på tråden Bröllop i Kalmar (med omnejd) sommaren 2007!