• Bjallan

Bröllop i Kalmar (med omnejd) sommaren 2007!

Hej!
    Det är väl på tiden att det finns en tråd för oss sommarbrudpar 2007? (Eller det kanske gör det redan?)

Det vore kul att veta hur det går för andra med planeringen. Kanske kan vi dela med oss av våra erfarenheter till varandra? Det är ju alltid bra att få tips och råd av någon i samma "situation"?

Vi ska gifta oss den 7 juli i Dörby kyrka. Än så länge har vi inte kommit så långt i planeringen. Vi har bokat kyrka, präst och festlokal...

Skriv gärna och berätta om er!

• Svar på tråden Bröllop i Kalmar (med omnejd) sommaren 2007!
  • Bjallan

OJ! vad många nya inlägg kul!!!

Jag lägger till mig på listan:

Cavatina 9 juni
    Bjallan 7 juli
    Discodivan 13 juli
    Trollungen 14 juli
    rorrac 21 juli
    Anna.123 21 juli
    bruden från småland 4 augusti

Ang. klänning. Det blir en uppsydd i brudduchesse (lite tjockare än vanlig duchesse). Champagnefärgad med båtringad hals och avskuren under bysten. Kanske blir det något band i guld under bysten och i nederkant på klänningen. Eventuellt också ett liiiitet släp. Jag och min sömmerska spånar än så länge på idéer, efter jul ska vi shoppa tyg och mönster. Spännande!

Har kollat på ringar en massa också och bestämt att jag vill ha en slät i vitguld med en briljantslipad diamant. Har dock bara hittad en på nätet ännu, de är ju billigare men jag vill prova ringen innan jag köper! Det får bli fler turer till guldsmedsaffärer, bara jag hittar den... Annars kan man ju be en guldsmed tillverka den, såklart!

Har ni kollat in ringar ännu?

På lördag ska vi träffa fotografen för första gången och snacka och titta på lite foton han tagit.

Det är sååå roligt att planera!!!

Cavatina:
    Vad snyggt det låter med era inbjudningar!!! Jättekul idé med tapet.

discodivan:
    Kul att se bilder från er planering. Vilka söta barn också! Favoritkortet är killen i brudnäbbeklänning! Charmigt!

• Bjallan

anna 123:
    Har kollat in klänningen nu! Nice nice!

Är D9544a och D9544b samma klänning, fast bakifrån och framifrån? Eller är det två helt olika modeller?

• discodivan

ja vi får ju inga tjejer så vi får ju aldrig se klänningar annars

•  bruden från småland

Anna.123

på vilken sida hittar jag din ´klänning

• Anna.123

Japp det är samma klänning, bak och fram.
    Gå in på D´Zage hemsida så finns det en massa klänningar där...

• Eriksberg

Hej hej!

Oj, vad många vi är! Så roligt !

Här kommer mitt datum också!

Känner att alla ni andra har kommit så långt, måste ta tag i mitt snart också lite mer! Jag ser att jag är först ut än så länge !

Men min klänning är på gång. Jag har äntligen bestämt mig för att det blir min mammas och jag tror det blir väldigt bra. Den stora ändringen blir upptill eftersom jag inte vill ha långa armar som det är nu på den. Sen blir det nog något sidenband under bysten tror jag. Tänk vad roligt det är med klänningar !

Eriksberg 19 maj
    Cavatina 9 juni
    Bjallan 7 juli
    Discodivan 13 juli
    Trollungen 14 juli
    rorrac 21 juli
    Anna.123 21 juli
    bruden från småland 4 augusti

• discodivan

åh vad kul med din mammas klänning

• Anna.123

discodivan: jättetjusiga klänningar och verkligen söta barn...
    Längtar så tills jag får se mina barn i sina "näbbkläder". Har en av varje sort, men annars kan man ju alltid göra som du, hi hi, jättegullig.

Bjallan: Jag tänker låta en guldsmed tillverka min ring, då jag inte hittar nån som har modellen som min förlovningsring. Den är slät, lite kupad och så ska jag ha 5 diamanter diagonalt.
    Tänker låta guldsmeden i Ljungbyholm göra den, han är inte alls dyr som vissa andra. Kolla med honom omm du tänker göra din.

• discodivan

oooops nu har vi bokat bröllopsresa iallafall - blir 1 v till Lassi Grekland - summa knappt 10 000 med allt - fritidsresor

• discodivan

börja nån jäkla gång e mitt tips

Svar på tråden Bröllop i Kalmar (med omnejd) sommaren 2007!