• Bjallan

Bröllop i Kalmar (med omnejd) sommaren 2007!

Hej!
    Det är väl på tiden att det finns en tråd för oss sommarbrudpar 2007? (Eller det kanske gör det redan?)

Det vore kul att veta hur det går för andra med planeringen. Kanske kan vi dela med oss av våra erfarenheter till varandra? Det är ju alltid bra att få tips och råd av någon i samma "situation"?

Vi ska gifta oss den 7 juli i Dörby kyrka. Än så länge har vi inte kommit så långt i planeringen. Vi har bokat kyrka, präst och festlokal...

Skriv gärna och berätta om er!

• Svar på tråden Bröllop i Kalmar (med omnejd) sommaren 2007!
  • discodivan

elton john - your song

• Trollungen

Är det någon av er som börjat jul stöka?
    Själv är jag hemma i dag trots att jag e frisk och kunnat gå till skolan. Blev så deppig och trött av allt detta mörker och regn. Tycker fler än jag att det är okej att stanna hemmma en eller två dagar??

• augustibrud2007

Hej tjejer....
    Hur går det med planeringen? Har ni varit inne i Bröllopsbutiken vid Gröna stugan?
    Jag ska dit idag för att prova klänningar, det e pirrigt i magen.... Har ni några tips så man kommer väl förberedd? Ha med sig flera olika bh:ar kanske.... åh det e nervöst!

• discodivan

ha rena skor se "posh" ut och ha inga brn i närheten - kärringen där e hemsk, bara rika fina människor som får handla där och barn e världens avskräde

• augustibrud8

Anna123:
    Jag tycket The power of love med jennifer Rush är kanon, annars When you walk in the room med Sanne Salomonsen eller The best med Tina Turner. You med Ten Sharp är också en höjdare.

Min pappa ska sjunga en sång i kyrkan. Han sjunger jättebra och det kommer verkligen kännas speciellt med jag kommer lipa floder...Sen ska vi ha en annan solist som ska sjunga en eller två sånger till.

• Anna.123

Har oxå hört att hon inte är så himla trevlig. Jag har varit där några gånger och även beställt min klänning där. Men det är den yngre tjejen som hjälpt mig och hon är jättebra och trevlig, Pernilla heter hon. Jag kände mig som världens besvärligaste kund när jag var där,
    men jag tycker man ska vara kräsen när det gäller en sån sak. Men hon var jättetrevlig och ringde upp till sthlm och kollade. Gå till henne om hon är där.

• Bjallan

Cavatina:
    Vi ska också ha Brudmarsch från Öland! Det är så vacker och så är jag ju från ön, så det är ett självklart val!

Vad fint det låter med trumpet till. Det finns en kille från Mörbylånga som heter Björn. Din moster vet nog vem han är. Spelar ibland på julottan. Mycket duktig...

• Cavatina

Bjallan: Tackar! Ska genast snoka lite... Jag har precis kommit hem efter en kvällsfika med lill-kusin K med flickvän, men det är lite svårt att pumpa honom på bröllopsrelevanta saker, inte hans grej liksom.

Brudmarsch från Öland är ett måste! Ska ni ha den in eller ut? Vi ska ha den ut, in blir det nog den klassiska Mendelsohn.

• Bjallan

Cavatina:
    Jag förstår att K inte är så intressarad av bröllop, men han ändrar sig kanske så småningom...
    Vi ska nog ha Brudmarsch från Öland in och ut blir det förhoppningsvis Star Wars Main Theme. Men det är ett kapitel för sig. Vet ej om vi kan hitta orgelnoter till den, eller om vi kan spela cd i kyrkan. Vi får nog räkna med en plan B. Har mailat organisten i församlingen, men inte fått svar ännu...

Till alla, ang. fotograf:
    I lördags var vi hos fotografen och snackade (i två timmar!). För er som inte har bestämt er: Ateljé Lindh är suveränt bra! Fotografen är störtskön! En lugn och rolig kille och väldigt mån om att fotona ska bli personliga. Vi fick se massor av foton han har tagit. Jättefina! Han har också en massa special grejer som man kan beställa bla bildspel och personliga tackkort. Något vi fastnade för var fotoboken. Alltså en inbunden bok med massor av bilder från bröllopet. Lite collage-aktigt (Ej album utan en riktig bok alltså!) Det känns som en unik grej. Har inte sett något sådant tidigare... Vi är helnöjda med honom och övertygade om att det kommer bli suuuuperbra! Det känns så skönt med en fotograf som verkligen bryr sig om att vi ska bli nöjda och som brinner för det här med att fota bröllop! Dessuom är han inte jättedyr som många andra, vilket ju också är en fördel. Alltså ett tips är att kolla upp Ateljé Lindh om ni ännu inte har bestämt er för en fotograf...

• discodivan

bokat fotoboken och en secretbox av honom, han e verkligen en skön snubbe

Svar på tråden Bröllop i Kalmar (med omnejd) sommaren 2007!