• Bjallan

Bröllop i Kalmar (med omnejd) sommaren 2007!

Hej!
    Det är väl på tiden att det finns en tråd för oss sommarbrudpar 2007? (Eller det kanske gör det redan?)

Det vore kul att veta hur det går för andra med planeringen. Kanske kan vi dela med oss av våra erfarenheter till varandra? Det är ju alltid bra att få tips och råd av någon i samma "situation"?

Vi ska gifta oss den 7 juli i Dörby kyrka. Än så länge har vi inte kommit så långt i planeringen. Vi har bokat kyrka, präst och festlokal...

Skriv gärna och berätta om er!

• Svar på tråden Bröllop i Kalmar (med omnejd) sommaren 2007!
  • Anna.123

Ok,ska nog gå och kolla lite med bokhandeln innan jag bestämmer mig för hur jag ska göra. Vigsel och fest program tänker jag ju göra själv så...

rorrac: Vet att Lindby tvätten på öland hyr ut dukar, kolla även hotell. Vi kommer nog hyra våra på Stadt hotellet. De tar 6 kr/servett och jag tror det var 50 kr/duk. Om jag inte minns fel så tror jag att vi gifter oss samma datum, men det ska nog räcka ändån...

• rorrac

Anna: okej. tack för tipset. Vi gifter oss den 21 juli i slottskyrkan i alla fall.

• Anna.123

Och vi i Gärdslösa kyrka oxå den 21 juli...

• discodivan

jag har fått 2 av mina klänningar idag har beställt 2 till, men den till kvällen kom idag och den brudklänning jag tänkt mig från början

dags att börja banta så jag kan prova dom

• Cavatina

Hmmm, jag tittade lite i tråden här och funderar på hur många vi är egentligen? Är ett "upprop" på sin plats?

Cavatina 9 juni

• discodivan

Cavatina 9 juni
    Discodivan 13 juli

• rorrac

Cavatina 9 juni
    Discodivan 13 juli
    rorrac 21 juli

• Trollungen

Cavatina 9 juni
    Discodivan 13 juli
    Trollungen 14 juli
    rorrac 21 juli

• Trollungen

Har alla här inne hittat sin klänning?
    Jag har inte ens varit och provat ännu...hinner ju inte med. julen kommer ju innan....suck.
    Min sambo är inte så intresserad, litar på att jag ska fixa allt. Börjar tröttna på det.

• discodivan

har inte provat alls då jag ska gå ner 18 kg till bröllopet, men har köpt 3 st som jag har att välja på sen, med korsettsnörning för bästa passform

Svar på tråden Bröllop i Kalmar (med omnejd) sommaren 2007!