• Bjallan

Bröllop i Kalmar (med omnejd) sommaren 2007!

Hej!
    Det är väl på tiden att det finns en tråd för oss sommarbrudpar 2007? (Eller det kanske gör det redan?)

Det vore kul att veta hur det går för andra med planeringen. Kanske kan vi dela med oss av våra erfarenheter till varandra? Det är ju alltid bra att få tips och råd av någon i samma "situation"?

Vi ska gifta oss den 7 juli i Dörby kyrka. Än så länge har vi inte kommit så långt i planeringen. Vi har bokat kyrka, präst och festlokal...

Skriv gärna och berätta om er!

• Svar på tråden Bröllop i Kalmar (med omnejd) sommaren 2007!
  •  bruden från småland

hallå alla glada roliga människor

mår ni bra?????

vad ska ni ha för färger på era inbjudningskort/vigselprogram/festprogram & dekoradion dukning mm

• augustibrud8

Hej!
    Vårt tema är röda rosor, vita linnedukar och guld. Jag hittade pärlemorpapper och ett annat papper med röda rosor så det passade ju bra till inbjudan. Väldigt klassiskt med andra ord...

• Anna.123

Hej,hej!!
    Vi ska inte ha så mycket färg utan det ska gå åt vitt och "beiget". Vi ska ha strandtema som dekoration och dukning. så det blir lite snäckor,stenar och sand på borden. Även lite grönt oxå eftersom min bukett ska vara vit och grön.
    Hur hade du tänkt att ha det?

• Bröllopstokiig

Hejsan alla sommarbrudar2007!! Har ängat några timmar åt att läsa igenom detta forumet, vilket härligt gäng ni är!!... Jag är visserligen ingen sommarbrud, men däremot en vinterbrud 2007. Men det är kanske ok att jag hoppar in här också! Vi skall gifta oss 17 nov nästa år i Kalmar slottkyrkan. Just nu undersöker vi vilka lokaler som finns att tillgå! Vi är nog väldigt tidigt ute, men bättre det än att få panik i sista sekund!! Vi blir ganska många, just nu finns 100 på gästlistan och då krävs det ju en liten större lokal. Vi har blivit tippsade om glaspaviljongen, är det någon som vet hur man kommer i kontakt med ansvarig där?!

• discodivan

välkommen

e det i folkets hus, glaspaviljongen? kommunen äger väl det fortfarande eller?

• MrsKronstrand

Discodivan;

Tack så mycket!.. Ja, jag antar att det är den som de tippsat oss om. Vet inte riktigt själv faktiskt, bor nämligen i Göteborg så jag känner inte till Kalmars festlokaler så väl .... Däremot är jag född och uppvuxen i småland så jag känner till Kalmar som stad, men sådana här saker är jag inte så haj på ... Tack så mycket för svaret, jag skall genast undersöka detta !!

• lottayellow

Hej!
    Svar till Mrs kronstrand:
    Om det är till Pavaljongen på folkets park i Kalmar som du vill ha ett telefon nummer till så har jag ett.
    kalmar kommun: 0480-450000 fråga efter Johan Eriksson.
    eller 0480-450731.
    Det är Johan Eriksson som har hand om bokningarna av pavaljongen.

• Cavatina

Vi ska ha naturvit, lite beige och blek-sentimental-grön (??) som färgtema. Det kommer nog att gå igen i inbjudningskort, dukning men inte i bukett för den vill jag ha blekgul!

Usch, jag är inne i en slappisperiod (igen) och börjar undra om vi nånsin kommer att få ihop det här bröllopet... Min fästman är lite dålig på att vara entusiastisk eller ens praktisk så här långt i förväg, men det blir nog bättre efter jul. Som jag känner mig nu i höstmörkret hade jag behövt nån som drar igång mig och inte tvärtom..

Ha en trevlig kväll alla Kalmarbrudar!

• MrsKronstrand

Tack för telefonnummret lottayellow! Priset att hyra in sig där hamnade i den övre prisklassen, men det är helt klart ett alternativ!

Svar på tråden Bröllop i Kalmar (med omnejd) sommaren 2007!