minus 5 kg
Nån mer som endast har lite att gå ner. Tänkte skriva i någon tråd som redan finns men det verkar som att alla där har väldigt mycket att gå ner. Jag väger nu 5 kg mer än min medelvikt och vill gå ner det så att det inte blir mer.
Nån mer som endast har lite att gå ner. Tänkte skriva i någon tråd som redan finns men det verkar som att alla där har väldigt mycket att gå ner. Jag väger nu 5 kg mer än min medelvikt och vill gå ner det så att det inte blir mer.
Här behöver jag vara med. Jag har gått och blivt fetar än nånsin...nä, jag har varit fetare, efter att jag fick barn tex, men ändå. Jag har gått upp ca 6 kg sen jag blev tillsammans med min nuvarande, och vi är nygifta (sen 1 månad). Han har också gått upp i vikt...
Mitt problem är MAT. Jag älskar mat, och jag äter både snabbt och mycket. Äter snabbt = hinner inte känna att det är dags att sluta äta
Om jag tar med en full matlåda till jobbet, äter jag upp allt. Skulle aldrig klara av eller ens få för mig, att sluta äta förrän det är slut...men visst älskar jag choklad, saltlakrits och sånt också...
Alkoholen är en bov också. Det blir lätt ett par glas vin i stort sett varje helg, nån öl, champagne osv...
Mitt jobb är relativt stillasittande, och hemma är det också svårt att röra på sig. Jag har en dotter som är snart 5 år, och henne kan jag ju inte lämna hemma ensam för att tex gå ut på promenad, och min man jobbar skift, så han åker tidigt på mornarna, eller som den här veckan - kommer hem vid 23-tiden. Dessutom har vi 3 stora barn (hans sen förut), så det är en del att pyssla med hemma. Jag jobbar ofta till kl 20, och är då hemma kl 20.30. Då är det becksvart ute, och jag är rätt trött efter en lång dag.
De kvällar jag är hemma känns det inte rätt mot någon att dra iväg, eftersom jag är borta så mycket ändå på kvällarna. Särskilt den lilla blir lidande av det, hon vill ju att jag ska natta henne också.
Ibland dricker jag en proteindrink till frukost, vilket brukar innebära att jag blir ashungrig innan det är dags för lunch. På kvällen på jobbet är jag både uttråkad och hungrig och det finns ofta bröd, smör och ost att tillgå...hur lätt är det att låta bli att ta en macka, eller två?
För att klaga ännu mer på hur omöjligt allt känns, så kan man ge sig f-n på att när det väl finns tid, så blir man sjuk...
PANIK!!!! Magen väller ut över låren när jag sitter på toan!!!
Jag är också "mackoman" så numer är mackor bannlysta förutom EN till frukost. Den är rågbröd med smör+ skinka + keso på.
Jippi! Minus 1,5 kg på drygt två veckor. Hoppas det går vägen nu! Egenltligen har jag inte gjort något särskilt, minskat pyttelite på matportionerna o försöker att bara äta "onyttigheter" en dag i veckan. Hoppas hoppas!
Hej!
Fy vad jag har tappat suggen! Sitter här och äter godis för andra dagen i rad och känner inte för att träna. Ska på kalas om några timmar och tänker äta gott! Får väl träna imorgon och inte deppa ihop fulständigt. Hade gått ner något halv kilo till innan bakslaget ,men vi får se vad vågen visar efter helgen. SUCK!
tjoho nu har jag vart på hårdrockspass på friskis, oj oj va tungt det va. men det behövdes för ikväll ska jag på fest å då slinker det nog ner en cider eller två. heja på tjejer, kämpa kämpa. trvlig helg :)
Nu till helgen blir det 2 glas vin...vilket ska motverkas av en långpromenad. Sedan ska vi ut och köpa upp oss på mer grönsaker, frukt och fisk.
Jag antar att man får vara lite ihärdig med det här "inga snabba kolhydrater"-grejen. Svårt när man inte gillar fullkornspasta etc. Jag gör t.ex. lax i ugn och till det en sås på dijonsenap. creme fraiche och kryddor och så ett berg med broccoli vid sidan + en grönsallad med tomater, oliver osv.
Ska INTE smygväga mig den här gången utan inväntar snällt måndagen ;)
Idag har jag jobbat för första gången på 5 veckor. Vi har uniform på jobbet...och byxorna var för små! Jag kunde inte knäppa dem!
Och det gjorde jätteont på magen av att det var så spoänt, så jag har ett brett, rött märke över hela magen nu som står ut en bit och svider...
I morgon bitti tänker jag ge mig ut på en promenad - kl 05.40 (hur f-n jag nu ska orka det, förkyld och allt som jag är). Men det måste bli en ändring nu...jag måste skaffa ett par större byxor också, det funkar ju inte att ha ont
FY F-N, vad jobbigt att ha gått upp så här mycket, jag har haft samma storlek i 3 år!
Har inte vågat ställa mig på vågen efter helgens frossa........ Igår masade jag mig ut och gick i 1,5 timmar och idag blir det jympa. Denna veckan ska det bli hårdkörning på träningsfronten!!
Klev upp på vågen i morse och det var minus 1,1kg. Inte mycket, men det var i allafall inte plus!! Ikväll blir det jympa igen och i morgon får det bli en rejäl långpromenad.
Jag har fastnat på minus 2 kg. Grrrrrr! Det händer liksom inget. Tur man har lång tid till bröllopet...