• fashiongirl

minus 5 kg

Nån mer som endast har lite att gå ner. Tänkte skriva i någon tråd som redan finns men det verkar som att alla där har väldigt mycket att gå ner. Jag väger nu 5 kg mer än min medelvikt och vill gå ner det så att det inte blir mer.

• Svar på tråden minus 5 kg
  • jo2

Ahh! Går upp i vikt! Veckan innan mens är asjobbig för mig! Kan inte låta bli att äta både massor av mat och GODIS! Åt just lite nougat. Vad gör man när suget är så stort, kan inte stå emot?!
    Bara att vänta tills det är över antar jag och fortsätta röra på sig. Men det är inte heller lika roligt när jag ändå går UPP.
    Tur att det är långt kvar till augusti!

• Evelina84

Hallå!

Jag är en fullkomligt frisk tjej som mår bra men som väger typ 5 kg för mycket. Är 176 cm lång och väger strax över 80 kg. Jag äter ganska bra (alltid frukost, lunch, middag) och varierat med grönsaker och frukt. Jag småäter faktiskt inte heller.

Mitt problem är att jag inte tränar alls!!! Måste börja, men hur ska jag hitta motivation??? Sedan är jag alltid sötsugen efter middagen och ofta blir det något onyttigt vid ca 19.00, lite glass, en bulle, en chokladbit eller så. Sällan mycket men det vore bra att skippa det överhuvudtaget.

Hänger gärna med er i tråden för att få lite motivation och inspirayion...vart kan jag börja?

• Lins

När jag vägde mig i tisdags hade jag gått ner 1,3kg. Inte mycket, men det var i allafall minus.
    Sen i söndags har jag gjort dessa aktiviteter, söndag långpromenad 1,5 timme, måndag jympa, tisdag jympa, onsdag långpromenad och torsdag spinning. Ätit hyfsat bra hela veckan och idag när jag vägde mig hade jag gått upp 0,5kg. Aaahhh, vad less jag blir! Iofs så har det säkert förvandlats i muskler, men jag vill gå ner i kilon..... Komma i byxorna igen utan att det ska stäna överallt. Bara att kämpa på antar jag.

• Lins

Hej tjejer!
    Hur går det för er?
    Förra veckan motionerade jag bra, men det känns som jag har sumpat det i helgen. Har så svårt att låta bli godis och chips... Det blir ju även lite god mat och gott vin under helgerna... Hm... Det blir väl att börja om från början igen.

• Evelina84

Jag och sambon köpte inget godis/chips/glass vid veckohandlingen utan nötter istället!!! Och det är dyrt så det blev inte så mycket Och så har vi skippat läsken. Vi drack inte mycket innan men nu är det slut på allt, faktiskt på hans initiativ (han har haft ett hål i en tand).

• Lins

Fortfarande minus 1,3kg. Här går det inte så fort med viktiminskningen..... Man får väl vara glad att det ff är minus på vågen. Jympade igår så det får bli en promenad idag.

• Ansu

Hej, Nyanmäld till tråden ! Tänkte att jag måste kolla om det är någon mer än jag som behöver gå ner bara några kilon och jag upptäckte att jag var inte ensam!! Vad glad jag blev. Jag väger 69 kg och 172 cm lång och skulle vilja gå ner till ca 65 kg innan bröllopet. Jag har gått ner en del sedan i våras, ca 5 kg. Men har stått still i vikt sedan i sommras så nu måste jag försöka pressa bort de sista 4-5 kg.

Problemet är bara att jag tycker att jag lever ganska sunt men ändå händer ingenting Jag promenerar 2-3 dagar i veckan och jag rider minst 2 dagar i veckan. Jag försöker att inte äta allt för onyttigt, men jag är ju en "mackoman" mackor+kaffe till frukost är en nödvändighet. Men jag försöker att ta nyttigt bröd och nyttigt pålägg. Men det är väl bara att bita ihop.

Skönt att veta att man har er att skriva till som går igenom ungefär samma sak!!

• Marskatt

Upp som en sol o ner som en pannkaka... Först var jag jätteglad för att det redan är -3kg på vågen, sen gjorde jag mig illa i ryggen, så nu blir det ingen motion direkt o dessutom har jag så svårt att låta bli att nalla i skåpen när jag är ensam hemma... Sambon lovade dessutom att ta med kexchokladen kan köpt av småtjejerna som skulle på klassresa ner på jobbet så jag skulle slippa se dem, men det glömde han visst bort!

• Ansu

Nu har jag varit ute på en 1 tim rask promenad. Så jag sitter och tar ett glas vatten en mandarin och skriver lite på BT innan det är dags för sit-ups och armhävningar. Puh!!

• jocelyn

Usch vad det är segt! Inget händer här. Undrar om det är fel på vågen?

Svar på tråden minus 5 kg