• janos

Äntligen fredag del 7

VÄLKOMNA ALLA FREDISAR!! Del 7

"tänk att det äntligen är fredag. vad ska man förgylla helgen med nu då...?
    motormässa...? *tror inte det*
    prommis *för hurtigt*
    tvtittande *för slött*

nej ja vet; sitta å häcka framför datorn som en annan dönick och skriva kuliga saker i andras seriösa inlägg eller skämta om totalt opassande saker...

nån som hakar på?"
    (mammacattas ursprungliga TS)

Önskar er alla varmt välkomna till våran nya lya....*fluffar upp kuddarna, tar fram dom nybakta bullarna, visar stolt upp det nyinköpta tyget och alla gummistövlarna i hallen*
  • Svar på tråden Äntligen fredag del 7
  • äntligen på väg

Ok Janos, här kommer en liten förklaring, ni andra får stå ut eller bläddra förbi detta inlägg .

Gör man ett fullt ivf försök så ska man först ta nässpray för att nedreglera kroppens egen äggproduktion. Man tar blodprov för att se när det är klart (ca 3v). Sedan tar man sprutor för att snabbt producera ett flertal äggblåsor. Man gör ultraljud för att se när äggblåsorna är tillräckligt stora för att plockas ut. Sedan plockas de ut (detta görs i operationssal med massa smärtlindring men på mig gjorde det ont som ... ändå). Sedan räknar man hur många av blåsorna som innehåller ägg (jag fick ut 13st) och dessa läggs för befruktning med makens simmare.
    Två dagar senare åker man tillbaks för att sätta tillbaks ett embryo. Av mina ägg blev fyra befruktade och tre kunde läggas i frysen.
    Så det vi ska göra i nästa vecka (förhoppningsvis) är att sätta tillbaka ett av de frysta embryona (om de klarat upptiningen). Eftersom jag har regelbunden menscykel så har jag inte behövt ta några mediciner över huvud taget inför detta. Istället kollar man när ägglossningen är och tre dagar senare sätter man in embryot.

Detta blev lååååångt, sorry

• äntligen på väg

Jösses vilken snygg klänning Rystall!!!

Ska se om jag lyckas maila er en bild från mitt bröllop...

• mammacatta

tack äpv, nu vet jag nånting mera!
    jag tillhör då den vetgiriga sorten...

appropå att jag skrev att jag är den mesta studenten:
    jag satt imorse och försökte räkna ut hur många poäng jag har.
    gick inget vidare...
    100+37,5+18 är jag säker på.(fsk, basår och matten)
    sen är det ett gäng labbar á 1p, och en del tentor i div ämnen, ca 20 till. eller mer. eller mindre.
    runt 200 trodde maken.
    jag vet att jag läst 7år plus 15p en sommar; 295p.
    inte SÅ hög uttdelning...

men JÄDRAR vad jag har studentat!:D:D:D:D

undara om man skulle ta å räkna efter...

äh, en annan dag, när jag ska söka jobb...

gonatt kära vänner, jag ska nu ta å knoppa in med kudden.

• mammacatta

*håller naturligtvis tummarna som en galning jag åxå*

• anne på grönkulla

Ja, du klår nog mig - även om jag nog har en 185 eller så i examen (som krävde 160). Men totalt... tja, 70 + 70 + 80 + en del ströpoäng här o där - sådär 20-30 - tja, nånstans uppåt 250 kan jag ha totalt, kanske...

• äntligen på väg

Mina studeiepoäng sen gymnasiet... hmmm... låt mig se...0 poäng. Bra jobbat

Svar på tråden Äntligen fredag del 7