• janos

Äntligen fredag del 7

VÄLKOMNA ALLA FREDISAR!! Del 7

"tänk att det äntligen är fredag. vad ska man förgylla helgen med nu då...?
    motormässa...? *tror inte det*
    prommis *för hurtigt*
    tvtittande *för slött*

nej ja vet; sitta å häcka framför datorn som en annan dönick och skriva kuliga saker i andras seriösa inlägg eller skämta om totalt opassande saker...

nån som hakar på?"
    (mammacattas ursprungliga TS)

Önskar er alla varmt välkomna till våran nya lya....*fluffar upp kuddarna, tar fram dom nybakta bullarna, visar stolt upp det nyinköpta tyget och alla gummistövlarna i hallen*
  • Svar på tråden Äntligen fredag del 7
  • anne på grönkulla

Jag tror ju tyvärr att många kvinnor gör sina svärdöttrar en stor otjänst genom att skämma bort sina söner. Radarn är nog mer inlärd än inbyggd, gissar jag...

• Fru Cinderella

APG

Den håller jag med om..

• Fru Cinderella

APG

Ohh.. det är sant.. jaga med blåspipa runt huset kanske.. eller locka med öl och fotboll på kvällen om han vart duktig

• anne på grönkulla

Min favvo brukar vara att ta betalt (i pengar eller egen tid) för den tid man lägger ner i hushållet som inte matchas i nerlagd tid av den andre...

• Fru Cinderella

ta betalt?? kan du utveckla?!

• janos

Här är det så att maken jobbar mellan 50-60 timmar i veckan ibland. Denna vecka jobbar han sju dagar, så det känns svårt att kräva för mycket oxå

....men visst skyller jag på svärmor i detta fallet ;)

• Fru Cinderella

Min sambo jobbar eftermiddag/kväll från 13-21, lite obekväma tider i alla fall när det gäller o städa..

• Fru Cinderella

... själv jobbar jag ju bara förmiddag, fram till 12, så jag har ju hela dagen på mig

• anne på grönkulla

Jo, visst - men räkna allt han jobbar jämfört med timmarna du jobbar Kanske jobbar han 50 timmar och du 35. Räkna sen timmarna var och en lägger i hushållet. Kanske jobbar du i hushållet även när han är hemma och är ledig (inte exakt samma tidpunkt, utan i antal timmar per vecka)? Varför? Alltså - all tid du lägger i hushållet som inte motsvaras av tid han lägger ner (i mitt exempel 15 timmar) är "övertid". Den tiden kan du sätta ett "pris" på - i syfte att göra den tiden du lägger ner synlig.

Svar på tråden Äntligen fredag del 7