• janos

Äntligen fredag del 7

VÄLKOMNA ALLA FREDISAR!! Del 7

"tänk att det äntligen är fredag. vad ska man förgylla helgen med nu då...?
    motormässa...? *tror inte det*
    prommis *för hurtigt*
    tvtittande *för slött*

nej ja vet; sitta å häcka framför datorn som en annan dönick och skriva kuliga saker i andras seriösa inlägg eller skämta om totalt opassande saker...

nån som hakar på?"
    (mammacattas ursprungliga TS)

Önskar er alla varmt välkomna till våran nya lya....*fluffar upp kuddarna, tar fram dom nybakta bullarna, visar stolt upp det nyinköpta tyget och alla gummistövlarna i hallen*
  • Svar på tråden Äntligen fredag del 7
  • mammacatta

*satte ner ludde*
    Nu kan jag skriva bättre...
    Jo, RK är inne på min linje när det gäller en superviktig grej. De är här för att rädda liv, oavsett vilket liv det gäller. Jag är SÅ emot onödighet och slöseri, och att folk ska behöva dö i onödan är det största slöseriet av alla.

Nu måste jag rädda Ludde...
    *kram från skamvrån*

• äntligen på väg

Hallå! *äpv kommer hemsimmande från en dag på jobbet*
    Allvarligt talat, vad händer med vårat väder? *rädd*

Skulle besöka kunder i Mölndal idag och det var ju översvämningar överallt. Och bilköerna hem var enorma. Maken har längre att köra och har köat i över en och en halv timme nu och har fortfarande en bra bit kvar (vanligen tar det honom omkr 40min hem). Sen får man ju köra genom hela sjöar oxå och det känns allmänt farligt. Jag var själv en bit in i mötande trafiks fil när jag körde genom en av sjöarna. Mötet fick väja för mig. Jag såg ju inte riktigt var jag var. *skäms*.

• äntligen på väg

Vet ni???
    Gi-metoden är faktiskt inget kul alls. Jag tänker börja äta lite godis igen...

• anne på grönkulla

Vad äter man när man GI:ar då?

Själv har jag gått ner 2 kilo på 2 veckor, trots att jag syndat som tusan... Men jag försöker tappert iallafall! så lite belöning är man ju värd för det - om så bara i form av framgång. Men kostymbyxorna sitter lite lösare.

• äntligen på väg

Grattis till de 2 kilona .

Gi innebär i stora drag att man tar bort alla snabba kolhydrater som pasta, potatis, ris mm, samt allt socker. Meningen är att vi ska köra en "rivstart" de första två veckorna och sedan börja tillföra lite kolhydrater igen.

Har varit en del goda och spännande nya rätter att prova helt klart, och vi kommer nog fortsätta att byta ut kolhydraterna mot div olika grönsakssammansättningar, men jag tänker inte förbjuda mig själv att unna mig lite annat då och då. Jag får helt enkelt ta mig i kragen och börja träna istället

• Fru Studstjej

Nä fy alltså, vilken trist måndag! Jag vill ha fredag idag!

• anne på grönkulla

Tack tack!

Jo, jag har ju gjort detta utan att göra annat än byta ut luncher med köpemackor mot hemgjorda lunchlådor (med rätt magra men matiga saker) i princip. Tycker jag är minst lika mätt som innan och har överskridit den kaloritilldelning/dag som jag föreslagits rätt rejält ett par gånger - ändå har det funkats hittills. Så jag tror inte att man måste ägna sig åt avancerade dieter utan kan koncentrera sig på att leva "vettigt", typ.

• äntligen på väg

Eller hur Fru studstjej!!!
    Det borde vara fredag varje dag!

Svar på tråden Äntligen fredag del 7