• midsommarbrutta

Det behöver inte kosta mycket!

Ser att många är stressade över kostnaderna, jag tycker själv inte att man ska lägga mer pengar än vad man verkligen har råd med.

Mitt första tips är att köpa begagnad klänning, blocket.se eller tradera är billigast. Leta billig lokal, gör så mycket som möjligt själva:
    -köp billiga ljuslyktor och pynta
    -sy egna dukar eller köp lakan
    -beställ inte bröllopstårta utan tårta
    -leta efter en bra vettig florist som inte tar ockerpriser
    -med metalltråd och pärlor kan du ordna dekorationer till glasen för några ören styck
    -gör egna inbjudningskort, menyer, sånghäften eller vad ni nu vill ha, fint papper i pappershandeln behöver inte vara dyrt.

Vi gör allt ovan, jag sminkar mig själv och ordnar frisyren, näbbklänningar blir från typ H&M eller begagnade, letar väst beg till blivande maken.

Vårt bröllop får inte kosta mer än 15000 ch jag tror att det blir ca 40 gäster, jag ser det nästan som en sport att få det billigt men ändå lika bra som ett för 50000:- :D

• Svar på tråden Det behöver inte kosta mycket!
  • nencer

kunde inte ha sagt de bättre själv!

• Lucia05

Instämmer med föregående talare.

• Fru Cinderella

Japp.. andra bra tips är också ebay för en billig kopia av brudklänning

Köp ring på nätet för billigare priser ex titanringar.com jempguld.se vigselringar.se

Inbjudningskorten och andra trycksaker går underbart att göra i photoshop

Vem har sagt att man behöver en stor brudbukkett?? En ensam calla eller ros blir väldigt vackert

• Cezi

Hej, jag vill fråga en sak, billig lokal, vad är billigt?
    Vi hyr en lokal i 2 dagar för 4310:-
    Då ingår städningen och kuvert för 32 personer. Lokalen har en stor festsal, brasrum med soffor, veranda med flera bord och en lummig trädgård med några bord och stolar.

Är det billigt?

• Sweetpea

Vi satte oss ner och gjorde budget igår, och vårt bröllop kommer nog att gå på ungefär 25000 kronor - inklusive ringar. Då får vi nya kläder, trerätters för föräldrar och syskon och brakfest med band och plockmat för alla vi känner på kvällen. Känns toppen, alldeles lagom.

• NinaHq

Cezi: Wow, vad mysigt! Var har ni hittat detta prisvärda alternativ?

• Cezi

Nina Hq
    Det är en föreningslokal Hemgården i Viken, 2 mil norr om Helsingborg, huset är från 1954.
    5:-/ kuvert och då ingår allt porslin alla dricksglas.

• 26maj2007

så olika vi tycker.

själv gilla jag inte alls Vikens hemgård. Tuckte att det var ett fruktansvärt tråkigt och nergånget ställe.

Tur att vi allar är olika.

• Cezi

Vi ska gifta oss på sommaren och vi ska byta ut de tråkiga gardinerna till tunna vita gardiner och dekorera mycket, flytta borden och göra det festligt, man kan ju inte säga att det är en liten lokal...
    Har sett många bilder på lokaler där folket har fått flytta borden för att kunna ha spex och dans, det behövs ju inte här... :)
    Det var det jag gillade med Hemgården.

• Stadgad fru

Jag är gift och det blev dyrt. Främst för att jag inte ville göra avkall på en hel del saker men en sak har jag lärt mig.
    Säg aldrig att det är till ett bröllop du ska ha grejerna tex.
    Håruppsättning tar min frissa 600 men 1500 om det är till ett bröllop ????
    Blommor kan du få en kalasfin bukett bunden för två-trehunda men är det en brudbukett får du lägga på en tusing. Jag tog bröllopsbilder hos en framgångsrik fotograf men de blev inget vidare. Anlita en vän som kan lite och som har en digitalkamera och ett bra dataprogram som man kan redigera, skära och ändra. Ni får massor av bilder och då blir väl en hel del bra.
    Kan du sminka dig eller en väninnna?
    Hyra klänning blir dyrt det med, jag köpte riktiga brudskor för 600 kr??? Hade lika bra kunnat köpt ett par pumps det var ju ingen som såg dom ändå.
    Beställ vanliga tårtor och sätt dom på en ställning tex. En bröllopstårta kostar det dubbla.
    Kolla om du kan anlita ngn "svart" ( fy mig...)
    Gör däremot inte avkall på mat och dryck det är sådant gäster minns. Köp vanliga fina servetter - behöver inte vara tryckta med erat namn på. Hyr lokal , bränn ett gäng skivor för olika smaker som kan gå i en cd-växlare.
    Sov hemma efter bröllopet - jag lovar ni kommer vara så himla trötta så du vill inget annat än att sova... i din egen nybäddade säng. Ta och unna er och åk någonstans dagen efter istället när ni sovit ut.

Lycka till...

Svar på tråden Det behöver inte kosta mycket!