Glitter tråden...
Hej hopp!
Min dag har varit kaos,snökaos. Åkte hemifrån kl 7.20 i morse till västerås, möttes av snön efter ett par km men fortsatte ändå rulla på mina sommardäck. Det är ca 7 mil dit så normalt tar den resan 45 min, nu tog den 80.
Höll i ett föredarag och begav mig hemåt kl 11.10, gissa när jag klev innanför dörren???!!! KL 16.00!!! Det tog alltså mig 5 timmar att ta mig hem. Så alla mina kundbesök samt 2 utbildningar var bara att ställa in.
Det hade hänt 2 stora olyckor på E18 så i 3 tim satt jag still pga att de spärrat av vägen i båda riktningar.
Jag kan tillägga att jag hittils inte har testat att köra bil i en hockeyrink men nu vet jag exakt hur det måste vara :)
Jag är helt orädd i bil och gasar gärna på men för första gången i mitt liv så var jag rätt spänd bakom ratten, fy f*n.
Pratade med Karin, hon skulle också ta sig hem från jobbet på sommardäck....
Det ligger bilar i diken överallt och man ser knappt handen framför sig i snöyran. Tydligen har norra Sthlm, upp mot Norrtälje och Västerås drabbats värst med trafikkaoset enl radion.
I morgon har jag en utbildning i city kl 8.30 men jag har ringt och förvarnat att jag får ringa i morgon bitti och säga om jag kommer eller ej?!
HUr mår ni andra i snöyran, vad har ni för väder?