• Ammo

Glitter tråden...

Tack för infon Vicky.Har också tittat in där ett tag men aldrig skrivit något. jag gjorde nog lika dant här på BT i början också, satt mest och läste till en början.
    Jag har nog kommit på ungefär allt du skrev men fattade aldrig det där hur man startade röstningar mm, den biten var snurrig, men nu fick jag ju förklaringen, Tack.

• Ammo

Ta bort den där ur-usla Johan från Idol, vad gör han där?!han kan ju inte sjunga!!!

• Ammo

Åh GRATTIS VICTORIA!! Ni fick alltså huset? Då har ni lite att tänka på framöver! När får ni tillgång till det?
    Ska ni sälja lägenheten nu eller bor ni i hyresrätt?

Skönt att Johan åkte ut igår!!!!!
    Håller med dig Iza, tycker ingen håller elitnivå men jag håller ändå på Marcus, tycker han klarar så gott som allt i sångväg utan att sjunga falskt. Jag kollar sällan på Idol men nu på slutet har jag sett lite till och från.Har inte klarat av att titta innan för jag förstår inte hur vissa lyckats komma med i programmet som är så fruktansvärt fula och usla på att sjunga, tex vad gjorde Cissi där, hua jag får kalla kårar bara jag ser henne, fy, anmäl henne till extream makeover istället eller dra en påse över huvudet. Sorry nu är jag elak men jag kan fasiken sjunga bättre än de flesta som tagit ton där utan att skryta...
    Men de två bästa är ju kvar så jag hade varit mer upprörd om någon av de hade åkt ut.

Har varit och shoppat lite sista dagarna....åh vad jag blir glad då jag får nya saker :)
    Vi har shoppat allt detta till hemmet sen vi flyttade in:
    Nedervåningen:
    Hatthylla + skohylla -ek
    Byrå + stor spegel -ek
    säng -ek
    vardagsrum nere:
    vinröd matta
    vit bokhylla
    vitt tv bord
    vitt soffbord
    Övervåningen:
    vitt köksbord + stolar till köket
    matsalsbord valnöt + ljusbeiga stolar
    soffa i ljusbeige
    soffbord i valnöt
    skänk i valnöt
    ryamatta i brunt/beige

samt en massa nya småsaker, ljustakar, adventsstjärnor,mm
    Åh vad jag älskar att shoppa!!!
    Igår shoppade jag två nya toppar till mig också och idag vinterstövlar och en adventsljustake.

Låter som jag är stenrik, haha det är jag inte...alla möbler tas från vårat sparkonto, har ju sparat en del från lägenheten vi sålde. Men sorgligt nog så kanske detta är den enda gången i livet man har råd och chansen att köpa ett helt nytt hem på en gång. I framtiden får man väl vara glad om man har råd att köpa en ny sak då och då....

Martin är och jobbar så jag har booooring, skulle behöva kratta eller måla fönster med eftersom det regnar så går det ju inte och städa är inge kul...

• Ammo

Den enda jag känner på Hp på som heter Jonny heter Ericsson i efternamn och har fram tills några veckor sedan varit produktchef för datorerna på IPG (den avdelningen som jag jobbar under, mot konsument.Han är runt 26-27 år. Annars är det över 2000 anställda på Hp och jag är nästan aldrig på kontoret så jag känner bara ett 30-40 tal personer där.

Jag älskar ju att sjunga så jag hade lätt sökt till Idol OM det inte hade sänds på tv. Pinsamt om de inte gillar en och man åker ut...

Nu har Martin kommit hem så vi ska äta snart, är vrålhungrig. Ska "lyxa" till det med mjölkstuvade mackaroner och falukorv, ahah, jag älskar det
    Synd att du inte bor här Iza, då hade du kunnat komma över på middag :)

• Ammo

ska lägga ut bilder på huset när vi är klara så ni får se hur det blev såklart, men det dröjer nog ett par veckor till.

• Ammo

usch vad jobbigt att du känner så för huset. Jag hade också otroligt stor separationsångest inför flytt och lämna vår älskade lägenhet, så jag förstår precis hur du känner.Jag har flyttat runt sååå mycket innan och den var min riktiga fasta punkt sen jag flyttade hemifrån, så efter 5 år trodde att jag skulle gråta en skvätt vid flytten men det gick bra och plötsigt hade jag nästan glömt bort den och hade 1000 andra saker att tänka på med ny huset.

Visst man ska inte köpa bara för köpandets skull, det ska kännas rätt. Men om ni får det till bra pris och sen ångrar er så kan ni ju alltid leta vidare därifrån och förhoppningsvis inte förlora på huset.

Usch känner mig risig igen, fasen det låter som om jag varit sjuk hela hösten. Jag är ju aldrig sjuk! Men den här dumma förkylningen släpper ju aldrig och eftersom jag jobbar på så blir jag ju aldrig frisk. Åkte dock hem till lunch idag och legat i soffan hela tiden.

• Ammo

Känner mig lite bättre idag. Febern gick ju över direkt som vanligt...?!
    Har tillbringar en tim nu på morgonen att hjälpa Martin med att leta efter hans bilnyckel, slavpelle men han hittade den tillslut.

Är också nyfiken på hur ni gjort med huset Vicky?

Är sååååååå avudsjuk på er resa Iza, jag viiiill ocksååååå åka! Jag har ju kollat runt lite men jag tror inte vi kommer iväg:( alla möbler är på g och det är runt 25000 kr som ska betalas snart samt alla gardiner, lampor mm som måste inhandlas.
    Jag kommer ju vara ledig en hel del vid jul och det hade varit så skönt att få byta miljö och få se solen en vecka.

• Ammo

Jag önskar att jag kunde vara ledig och blir helt frisk Yllo, men detta är vår absolut viktigaste tid på hela året så det är tyvärr omöjligt. Men tack för era omtankar,de värmer!
    Men jag kommer vara ledig i jul from 22dec-7jan, då ska jag inte göra annat än ligga på soffan, pilla mig i naveln och äta gott så står jag ut fram till dess så är jag glad.

Men nu har jag lagom tempo så det är inte stressigt längre. Har med i morgon kört 30 utbildningar i lika många butiker, men det är den sista hoppas jag...så nu kommer jag kunna sova ut också på mornarna så länge ingen bygg-gubbe kommer i ottan.

Kom precis hem från min sjukgymnast. Idag drog han rätt 4 låsningar i ryggen, sååå skönt!

Åh jag vill också packa!!

• Ammo

Häftigt med bal! Jag har bara varit på luciabal sista året på gymaniet, alla var ju klädda som på en riktig bal. Men i den åldern är det ju inte specieltt seriöst. Hade varit pamigt att gå på en nu när man är lite mer vuxen ;)

Vad duktig du varit med julklapparna Ylva!! Jag har börjat lite smått så jag är klar med några få men har de flesta kvar. Men jag kan ju smita in i olika butiker i galleriorna mellan mina andra butiks/jobb besök så jag hinner nog i tid.
    Vi har dragit ner ordentligt på julklapparna till alla vuxna. Vi köper en liten symbolisk sak man kan behöva för runt hundralappen. Jag däremot tycker det är superskoj att både köpa och få klappar så jag hade gärna kostat på mina presenter lite mer...visst man byter pengar, men man får ju saker man inte annars skulle gå och köpa, man blir glad och det hör julen till att göra så....men min röst blev tyvärr nerröstad på den fronten:( så jag får köpa saker men för en liten summa nu....förutom till min älkling...han får fina saker, vad det nu ska bli i år...hm..

Stackare Iza, jag har ju själv dragits med detta sen i sep så det var en befrielse att dra rätt idag. Enl min sjukgymnast så är det inte bra att gå för ofta hos en kiropraktor, tillslut skadar de mer än gör nytta. Min mamma sa det till mig i våras och när jag frågade min kiropraktor då så försvarade sig så klart och sa att det var ingen fara. Men nu sa ju min det idag med och jag tror nog mer på honom som jobbar med skador.
    Min mamma har inte dragit rätt en kota på flera år sen hon började hos sin sjukgymnast och började träna upp ryggen på rätt sätt.
    Så vi får väl se om detta kan hjälpa mig nu, i så fall ska ni få alla info jag har så kan ni också köra samma övningar mm.

Svar på tråden Glitter tråden...