• Ammo

Glitter tråden...

har du inte fått svar om flygvärdinnejobbet än?

• Ammo

GRATTIS Karin!!

Vi håller på att tapetsera:) kunde inte hålla oss tills i morgon, haha
    Är sååå nöjd med tapeten i vardagsrumet!
    I morgon hoppas jag vi kan göra sovrummet. Sen ska ni få se bilder på allt!

• Ammo

Nu är vi klara med vardagsrummet, blev så bra! Vi slet vårt hår ibland men det gick ändå rätt bra.
    Jag har också vänt lite på dygnet nu när jag varit ledig. Men jag brukar i alla fall sova vid 01 och sen kommer jag inte upp före 10.
    Men nu måste jag sova innan jag blir hungrig igen;)

Sov gott vännen!

• Ammo

jag nås bäst på jessica.elmgren@cpm.se den kollar jag flera ggr om dan.
    Men jag har en hotmail också, men den kollar jag sällan. jecka_forsberg@hotmail.com

Har faktiskt en del att göra idag. Måste slå in julklappar,igen,suck, ska åka till Dalarna och min andra syster i morgon. Vi träffas alltid på trettonhelgen istället för jul och firar då.
    SEn hade jag velat överraska Martin med att tapetsera sovrumet, men jag vet inte om jag fixar det på egen hand, tror jag måste vänta på honom.
    SEn ska vi ut och leta lampor till vardasrummet. Man måste ju ta bort ljusstakar mm snart och då blir det mörkt här för vi har inga andra lampor än.

Vad skoj, då ses vi kl 17 på onsdag:)
    Ska jag ta med något fikabröd?

• Ammo

Oj, 10 ggr!
    Jag var bara 4 varav 2 var med jobbet.
    Och resan till Tyskland när vi köpte sprit räknas ju inte direkt som en resa.

Min största sorg med att vara gravid är att jag kommer inte kunna åka några skidor :(:(:( Jag bara måste åka varje år, spelar ingen roll om det bara är för en dag. Men nu finns det ju ingen snö och jag vågar inte heller, tänk om man skulle ramla och landa på magen?!
    Så lova att åka åt mig?!

Men nu väntar jag bara att få hem papprena från Samsung så jag kan boka nästa resa:) Blir nog bara Kanarieöarna, men bättre än ingen alls.

Du måste vända på dygnet Iza. Har du inga nagelkunder?

Sitter nu och väntar på Martin ska komma hem så vi kan åka iväg...
    Man kanske ska äta något innan...hm.

• Ammo

NU är det färdigtapetserat!
    Ska försöka fota lite i morgon då jag ändå ska jobba hemifrån.

jag har också lite svårt att slita mig från julsakerna, tycker det är så mysigt med stjärnor och julgran. Men för oss hänger det lite på att vi inte hittat några lampor att ersätta det vi har i fönstrena med. Ska ut i morgon med och se om vi kan hitta några.

Vad jobbigt ni har med Leo, stackarn. Vad säger läkarna?
    Bara han inte smittas lätt så spelar det ingen roll för mig om vi kommer.

• Ammo

Min kompis lämnade in sin brudklänning på Linne´gatan på Östermalm hos en skräddare. Det var ingen MS klänning men den blev i alla fall bra sydd. Vet att det ligger några st på den gatan så kolla där. Vet ej vad han hette tyvärr.
    I Kista galleria finns en butik som hyr ut bal/brud och herr kläder. Min man hyrde sitt där (bra priser)och jag lämnade min klänning på kemtvätt där.
    De bode ckså sy klänningar, men vet inte om de är duktiga eller ej?!

• Ammo

Nu ska jag leta fram kameran och fota lite...
    Började ju jobba idag, men mjukstartar med att jobba hemifrån. Måste plöja igenom alla mail, lägga schema osv.

• Ammo

Tack! Det tog sin tid att få fram bilderna men man vill ju inte fota när det ser ut som en byggarbetsplats:)

Vi träffade din Tomas & Leo Karin i Jakan centrum när vi letade lampor.Vi hittade tillslut en golvlampa och tre fönsterlampor till vardagsrummet på Mio. Fy fasen vad dyrt det är! Vägrade köpa deras lampfötter till de små 200 kr st! Och Ikea hade givetvis slut. Men de fanns i Kungenskurva på andra sidan stan. Men det är värt att åka dit för de lampfötterna kostar bara 39 kr st och ser typ lika dana ut.
    Så idag slängde vi ut julgranen och tog bort alla tomtar! Stjärnorna och de andra får hänga kvar.

Lampan i trappen består av glaskuber, varje kub är supertung så det var inte det lättaste att få upp den lampan. Den köpte vi på Ilva i sommras när vi var nere.

• Ammo

Är det med film eller bilder?
    Vår film har varit klar i över en månad men martin får ju inte tummen ur och åka och hämta den :( Men nu sa jag åt honom att ringa killen igen...

• Ammo

nej, Prisonbrake börjar om 5 min så jag kännde att det var ingen ide att börja skriva där för då är jag fast :)
    Är kvar här 5 min till..

• Ammo

AnnaSommar, välkommen!

Vi är några stycken som skrivit här sen ett år tillbaka(jösses vad tiden går,tror detta är typ 4:e tråden).
    Vi är alla gifta men vi kan inte slita oss från BT. Det började med att vi diskuterade Maggie Sottero klänningar och nu pratar vi om allt från himmel till jord. Ibland dyker nya upp som vill ha råd,tips eller bara prata med oss.

Vi får väl erkänna att vi var väl under namnet bridzillas allihop så behöver du hjälp med något så hojta till, tror vi har koll på det mesta :)
    Försöker skiva lite i andra trådar iblnad för att hjälpa dem som just nu sitter mitt uppe i den roliga planeringen.

Berätta gärna lite om dig själv om du vill, alltid skoj med en ny person!

• Ammo

Jag (Jessica)och Izunia (Isabelle) gifte oss samma dag,12:e aug. Yllo (Ylva) och Victory (victoria) gifte sig den 3:e juni och BlueTopaz (Karin)den 19:e aug.

Du har hinnit långt i planeringen! Vilket datum gifter ni er?
    Jag hade bara bokat lokal och kyrka i jan förra året.
    Däremot så bör du boka fotograf i tid om du inte känner någon. Jämför priser ordentligt för vissa är tokdyra!

Ni andra, hjälp mig komma på tips som hon ska tänka på!

Ska träffa BlueTopaz och Yllo i morgon ska fråga dem om tips.

• Ammo

KOm precis hem från Karin där även Ylva var, jätteskoj att träffas igen!

Kan berätta för er andra som inte hört min mardrömsdag. Jag hade inbrott i bilen idag och blev av med rubbet!Dator, kameror mm. Tårarna bara sprutade. Som tur är har jag mycket sparat på en extern hårddisk så nu har jag Martins dator och ska koppla upp den så jag ser vad jag har kvar.
    Så tyvärr kommer jag inte kunna sitta här så mycket förens jag får en ny,vilket kan dröja.:(:(:(

• Ammo

Har precis gått igenom den externa hårddisken och jag har det mesta där.
    Men sista bilderna som jag tagit de senaste månaderna är borta typ alla bilder på renoveringen av huset, magen,de redigerade bröllopskorten (de kan jag nog få tillbaka från fotografen).
    Men det är min mail som är deb som jag inte kan få tillbaka:(
    Alla inloggniingar, lösen, länkar adresser, telefonummer mm mm mm mm mm :(:(
    F*N jagskulle ge människan 10.000 kr för att få tillbaka den och skulle jag sätta en kula i pannan på honom.aaaaaahhhhhhh

• Ammo

Åh tänk om jag hade haft ett sådant program i datorn, vilken fiffig grej!
    Känner mig fortfarande deppig idag:( satt hela förmiddagen i telefon för att komplittera polisanmälan med serienummer mm. Men jag lär ju aldrig se röken av mina saker igen :(:(:(:(:(:(

Skulle behövt följa med dig Iza på resan nu så hade jag muntrats upp lite...
    Glöm inte att åka skidor åt mig med! Och hälsa mannen din.

Vi köpte ju en samsung tv och då fick man ju en veckas hotellvistelse på köpet. Fick hem papprena idag och då står det att man måste boka minst 90 dagar innan! Hallå, då är vi ju inne i april och jag vill inte resa så sent. och man måste åka innan 15 dec i år så just nu ser det ut som att vår kommande lilla bebis får ut och flyga när den redan är 5-6 månader.OM det nu går...man vet ju inte vad som väntar...
    Och jag hade velat åka nu innan, bara jag och min älskling....Men jag ska ringa dit i morgon och se om de kan ordna något.
    Kan man börja om det här året på något sätt...?Känner att jag inte fått den starten jag önskat..

Anna, vad kostar det löshåret?
    Ska du bara ha det i uppsättningen eller hängande löst?

• Ammo

Visst är det knasigt, 90 dagar, det är ju 3 månader! Tror också det är många som lockats av erbjudandet men inte kommer att utnyttja det.

Jag kan se bilden framför mig hur du sitter i full mundering i källaren och knappar på datorn Är det verkligen omöjligt att dra värmen nu? Det har ju varit plusgrader hela vintern så hur varmt måste det egentligen vara för att fixa det?
    Eller är det bara en ursäkt för Bosse att slippa....hmmm...börja tro att det är där det ligger...

• Ammo

Hej Iza! Vad glad att du inte är hemma i Skåne, det är ju orkan och storm här! just nu är 275 000 hem utan ström och det är på väg uppåt/hitåt nu, hjälp...

Hoppas du har det skoj och får åka massor av skidor! Och jag håller verkligen tummarna för din kommande intervju!

Svar på tråden Glitter tråden...