Inlägg från: Victoria80 |Visa alla inlägg
  • Victoria80

När märker man av att man är...GRAVID???

Hej alla!

Ganska ny här... Måste bara fråga; Har alla här gift sig? Är era män lika inne på att bli gravida som ni?

Jag vill jätte-gärna bli gravid men min blivande man tycker att vi ska vänta tills vi har gift oss!

Fast jag tog ut min spiral förra måndagen...hihihi...känner mig jätte-busig!
    Jag jobbar i en barnvagn och barnkammarinredningsbutik och får se magar och bebisar varje dag!!!! Jag blir så AVIS!!!!
    Vill oxå....

• Victoria80

Förresten, har ni provat att lägga en kudde under svanken och rumpan och ha benen upp i luften efter samlag?
    Det ska hjälpa sperman att gotta in sig...

Jag provade det inför första försöket att bli gravid och funkade direkt och fick världens finaste dotter 40 veckor senare!
    (Hon är 6 1/2 år idag...)

• Victoria80

Hej sweetstreet!

Vi ska gifta oss 070707. Kyrka, präst, festlokal bokat!
    Men jag kan tänka mig att skjuta upp det om jag blir gravid, fast å andra sidan vill jag oxå gifta mig!!! Usch, jag vet inte. Hela min kropp skriker efter att bli gravid, det är nu över 4 år sedan...

Hur länge har ni försökt?

• Victoria80

Ja,jag har två barn. En dotter på 6 1/2år och en son somär 4år.

Innan jag fick barn så var jag oxå orolig över att jag inte kunde bli gravid, jag tror det är allas tjejers rädsla.

Men som jag kan se det så brukar det alltid gå på något sätt...

Jag och min blivande man har bara varit tillsammans i 15 månader. Han friade efter bara 4 veckor. Super romantiskt!

Och, nej, han är tyvärr inte far till mina barn.

Jag är själv helt besatt av allt som heter sex, graviditeter, förlossningar, barn, amning m.m.
    Tycker det är super skönt med sex (är helt galen i det), super mysigt att vara gravid (trots foglossning...), super häftigt att föda barn (fast det känns som att klämma ut en melon)

Så jag tror vi kan ha mycket att prata om

• Victoria80

sweetstreet, jag gillar redan denna tråd och måste erkänna att det är beroendeframkallande

Junibrud-07, jag kände ett par som försökte få barn i 8 år. Dom var helt förtvivlade. Dom gav nästan upp. Men så sa tjejens bror till dom att han hade fått tag i mirakel tabletter från ett annat land som han fixat till dom. Dom skulle ta dessa tabletter var 3 timme under ett antal veckor och sedan skulle dom förhoppningsvis bli gravida inom 3 månader.
    Saken tillhör att han bara hittade på och gav dom vanliga multivitamin tabletter.
    Men efter två månader blev dom gravida och efter fått en välskapt och vacker liten tös så blev dom gravida igen och fick tätt inpå en son.

En underbar historia, och jag hör många olika med tanke på min arbetsplats...
    Ge inte upp!

Kram!

• Victoria80

Har ni varit inne på planera barn och kollat ÄL? Tror ni det stämmer? För isådanafall kan jag typ,kanske bli gravid denna vecka! Hoppas,hoppas,hoppas...

Men så tänker jag; att om jag nu fått äran att få två barn så kommer jag säkert inte bli gravid någon mer gång...

Men,men vi får väl se...

• Victoria80

Godmorgon tjejer! Någon vaken?

Ska vara ledig idag m. min dotter för att hon har höstlov denna vecka. Skönt...

sweetstreet

Ja jag försöker få till det här hemma... Vi hade sex igår morse, och jag ska ha ÄL på lördag enligt kalendern här. Så jag måste nog lyckas få till någon gång till Eller så får man hoppas på super pigga och starka simmare!

• Victoria80

Snart så...

Här i Malmö är det ingen snö... Men en massa regn, regn ,regn

Jag har tänkt på en sak; Jag har hört att alla inte ÄL varje cykel, utan att man kan hoppa över en ÄL då och då, men att det istället kan bli dubbel ÄL vid nästa cykel...
    Hmm, större chans till tvillingar!Och större chans till befruktning.

Är det så att när man äter P-piller att man "spar" på sina ägg?

• Victoria80

Skulle inte vara helt fel va´;-D

Snö i Stockholm, bättre än regn ivf!

• Victoria80

Jessie76

jag har oxå hört att spermier kan leva upp till 5 dygn. Hur gamla är dina barn?

Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???