När märker man av att man är...GRAVID???
fruL
När ska du ha mens? Jag kommer ihåg från mina tidigare graviditeter att jag hade jätte ont i mensmagen, men det var ju´bebisen!
fruL
När ska du ha mens? Jag kommer ihåg från mina tidigare graviditeter att jag hade jätte ont i mensmagen, men det var ju´bebisen!
Precis samma här!
Fast min fästman är alltid i tid! Sådär extrem,jätte-gulligt!
Han sitta på nätet och kolla hur långt det är från oss till ex. tågstationen och sedan räkna ut hur lång tid det kommer ta beroende på hur snabbt vi går
Jag har en inställning till livet att varför vänta? Man vet inte när det tar slut! Så om 6 veckor flyttar vi till vårat nybyggda hus!
Jag håller tummarna för att du är gravid, fruL, hur länge har försökt?
Vad tror ni är det första ni kommer göra när ni får reda på att ni är gravida?
Om jag blir gravid denna gången så vill jag absolut få reda på det via eget hemma-test.
Tidigare har jag fått reda på det via husläkaren... Det är inte samma sak, för då jag varit gravid har jag trott att jag varit sjuk. Typ bröstcancer, influensa m.m.
Knäppt va´?
Grav-sushi, alkoholfri glögg går lika bra
Problemet är mögelost och vin!!!!
Väntan är det, men vilken grej! Känna sparkar, hicka och se hur fantastisk kroppen är som kan forma sig och skapa en liten människa!
Och sedan förlossningen!Wow! När barnet kommit och man möter barnets blick och tänker; Var det du som som sparkade på mina revben så mycket att jag inte kunde sova. Så det var lilla du som borrade ner ditt huvud i mitt bäckene så mycket att jag gick som en vaggande kossa!
Ooops nu flyger jag iväg i mina tankar...Sorry, men jag saknar det så!
Hej tjejer!
Äntligen kan jag gå in och läsa! Våran dator har fullständigt gett upp. Har inte kunnat vara här på flera dagar!
Vad jag förstår så har det inte blivit så mycket bebis här Usch, vad tråkigt. Själv har jag BIM om den 18 November. Så jag hoppas på att jag blivit befruktad i helgen!
Om man skulle få dubbel ÄL, sker det då från en och samma äggledare eller kan det komma från båda. Och om det skulle göra det kommer dom samtidigt då? Någon som vet?
Grattis FruSofia!!!
Som sagt vill veta höra och veta allt!
Sorry... Vill höra allt, ska det vara. Skriver som en kratta! Hahaha
FruL, ditt plus kommer snart ska du se.
Jag vet en kompis som försökte få barn med sin kille och det gick bara inte.
Dom gick till en jätte-bra gynekolog och han sa att dom skulle kolla killens sperma på ett enkelt sätt.
Så dom fick i uppgift att ha sex på morgonen ett par dagar senare och inom 2 timmar så skulle dom vara hos gynekologen och så skulle han ta ut lite sperma och titta på dom i microskop.
Det visade sig att dom var lite väl trötta och att han ahde någon liten infektion som många killar kan få utan att dom vet om det och det kan i sin tur försämra kvaliten på spermierna.
Han fick någon medicin, typ, penicilin, och några veckor efter så var dom gravida!
mugglesfan, ja du... jag tyckte att jag kände på mig i torsdags att ÄL skulle komma, men jag kände den riktigt rejält på båda sidorna igår och i förrgår. Kanske dubbel ÄL....
Vi hade sex flera gånger i helgen, både lör och sön. Så jag hoppas innerligt att det blir något.
Känner mig lite konstig i kroppen, men säkert bara inbillnig. Finns det inget test nu som man kan se om det blivit något, typ en sådan där lampa som jag hörde om
Jag väntar BIM den 17 Nov.
Du då?