Inlägg från: Victoria80 |Visa alla inlägg
  • Victoria80

När märker man av att man är...GRAVID???

Jag har förstått att dom flest här är på allra första gången.

Du då, Eden-06? Några barn sedan tidigare?

Jag är så fjantig, men jag jobbar i en barnvagnsbutik och känner ett stort plus till att jag kommer att köpa -07 vagnarna!!!

• Victoria80

Jag var på barnmässa i Köln i september och beställde in -07:orna. Jag kommer ha Urban Jungle, BugaBoo, Teutonia och ev. en Hesba.
    Ja, jag vet att jag är barnvagnsfreak, men jag kan inte hjälpa det... Har redan haft 18 vagnar...

Jag förstår att du inte vill vänta allt för länge. Hur var brölloppet i somras? Jag kan känna lite ångest för att jag inte går det sk "rätta" vägen denna gången heller.

• Victoria80

Glömde; -07:orna har börja droppa in lite smått... Som julafton!!!!

• Victoria80

Ha, vad kul det blir när jag ska skriva 07orna!!!! Nu kunde jag ju´inte skriva så pga av att det blir fel, men det blir det ju´vilket fall som helst!

Om ni förstår vad jag menar...

• Victoria80

Urban Jungle är min favorit! BugaBoo är också jätte-bra, ska bli kul att äntligen få prova den...

• Victoria80

Kvaliten är super! Det är en riktigt bra vagn. Plus att den är supersnygg

Vi har bara 0,5% reklamationer, och det är inte mycket!

• Victoria80

Hej hopp tjejer!!!

Hoppas allt är bra med er!

Först vill jag bara säga till FruL att jag absolut inte lurat någon. Min fästman har vetat om att vi inte varit skyddade och han har även sagt att blir det så blir det. Jag sa till honom att om inte han ville ha barn så skulle han se till att använda kondom eller dyl. Vilket jag i tidigare inlägg oxå skrivit!

Jag har varit rak och ärlig mot honom och jag berättade tom för honom när jag hade min ÄL!!!

Sedan att det blev en överraskning för oss båda, är inget konstigt med tanke på att man ska ha en väldans tur som blir gravid utan att ens direkt försöka.

Vi är lite chockade, men glada för det här barnet!

• Victoria80

Jag fick oxå ett plus!

• Victoria80

Hej alla!
    Hoppas allt är bra med er!
    Har inte varit här inne på väldigt länge, hur går det för er alla? Vilka har plussat?

• Victoria80

Vad kul att så många plussat! och herregud vad ni har jobbat på m att skriva! Helt otroligt!

Själv så har jag precis blivit avskedad troligtvis pga min graviditet...Finns inga andra grunder. Har inte fått någon varning eller dyl. Fattar ingenting!

• Victoria80

Har anlitat en jurist, så får se vad som händer. men det värsta av allt är att mina anställda totalt har svikit mig!

Har pratat illa om mig bakom min rygg, bara får att få mitt jobb och nu har dom lyckats! Ringde till en av dom här om dagen och hon sa;-Hej gumman, hur är det? Du vet att jag älskar dig...

Jävla falska helvete!!!!!!!!! (ursäkta mitt språk...)

Så idag när jag skulle in för att hämta mina saker så stod dom alla där i kassan och hälsade inte alls, tittade knappt åt mig, och stod och fnittrade.

• Victoria80

Jag driver en butik (eller, inte nu längre...) en barnbutik dessutom, och allt har rullat på riktigt bra.
    Men så kom chefen in oväntat (hon finns ca 70mil längre bort) och bara hade bestämt sig för att avskeda mig.

Jag frågade varför men hon sa bara att ingenting fungerar. Men jag inte fått någon varning, så jag är chockad och ledsen...

• Victoria80

Det här hände i Lördags och hon hade mage att låta mig jobba hela lördagen och efter stängning avskedade hon mig.

För en vecka sedan så sa hon att siffrorona inte såg bra ut, och att vi hade alldeles för mycket fakturor. Men det stämmer inte sa jag till henne. Det är inte logiskt, jag vet ju´vad vi får in i kassor och vad jag beställer och någonting är fel. Någon fifflar med fakturorna eller pengarna, och alla pengar går in på ett konto som jag inte har tillgång till, och fakturorna går till kontoret där chefen sitter.

Jag sa att jag ville ha underlag för allt så jag kunde kolla upp det, och sedan sa jag att jag inte har mycket tro för våran revisor, han är HELSKUM.

Fyra dagar senare så kommer och avskedar mig... Något är inte som det ska.

• Victoria80

Bara det att nu finns människor i min närvaro som tycker att jag ska göra en sen abort bara för att ingen kommer vilja anställa någon som gravid.

Känner mig såååååååå ledsen.....Jag vill inte göra abort!

• Victoria80

Jo, jag är oxå arg och upprörd.

Men, men, det kommer väl att ordna sig på ett eller annat sätt, känner att luften har gått ur mig, jag ligger bara och gråter.

Men något positivt är att jag har två underbara barn och jag fick sem mitt tredje barn igår på ultraljud
    Så det känns bra...

• Victoria80

Nu ska jag gå och laga mat till mina busisar och sedan läggad dom. efter det ska jag titta på Grey´s Anatomy. Försöka koppla bort allt som hänt för några timmar om det nu går.

Kram på er alla! Återkommer imorgon!

• Victoria80

Hej tjejer!

Idag mår jag uruselt, kan inte äta och knappt sova. Och när jag väl somnar så drömmer jag om jobbet, hur jag skriker på alla och slår sönder saker och är fullständigt galen! Faaan att jag inte ens kan få ro när jag somnar. Har precis spytt galla också, mår så illa av allt som hänt och hur personer beter sig.

Pratade igår m en kollega från den andra butiken (70 mil härifrån) och berättade för mig att min chef har efterkontruerat mitt kontor till kaos! Och fotat det sedan! Hon har tom lagt dit bajsblöjor!!!!! Jag har inte ens blöjbarn, så vart skulle hon komma med det? Hon vill ju´uppenbart sätta dit mig, så nu förstår jag varför hon nycklarna ifrån mig direkt...
    Jag ska nu in till butiken och hämta mina sista saker, har ingen som helst lust!

Dessutom igår, så sa min fästman att han tycker att det är så mycket problem och känner att han är osäker på om han vill leva med mig. Han tycker att ajg bara går omkring och gråter, är ledsen och osminkad! Vad faan förväntar han sig???? Att jag ska stå i sexiga underkläder, jätte sminkad och vara glad!!!!!!!

Usch, förlåt för att ajg bara pratar om mig själv...

men om ni vill ha barnvagnstips m.m. så är jag specialutbildad inom det så det är bara att ställa frågor!

KRAM!

• Victoria80

Nu har jag varit och hämtat mina sista saker på jobbet.
    Har även lunchat med min fästman...vi pratade lite och han sa att han inte menat det han sa igår, har är också i chocktillstånd efter allt det här och inte vet hur han ska hantera att jag är ledsen hela tiden. Han sa att han saknar mitt gamla, lite tokiga, glada jag. Men han verkar någonstans ändå förstå.
    Och han sa att absolut inte vill lämna mig, han hade ingen bra förklaring till varför han sa som han gjorde men han har gått med på att vi kanske borde prata med någon. Och det känns bra!

fruL- jag tar inte alls illa upp, jag är mycket intresserad av att höra vad andra har för erfarenheter. och jag håller absolut med om att familjen går före ALLT!!!
    Jag vill inte gå tillbaka till jobbet, efter 5½ år så är det kanske dags för mig att gå vidare.

I måndags fick jag gå på ett x-tra ultraljud, och det var så mysigt, mitt i allt elände så kände jag mig helt varm inombords av att se våran lilla bebis, med armar, fingrar, ben som sparkar och allt är på sin plats trots att h*n bara är 7 cm.
    Så någonting postivit händer här oxå

• Victoria80

Hej tjejer!
    Ni är såååå otroligt effektiva! Ni skriver som bara den, undra om det finns eller funnits någon tråd som har så många inlägg?

Jag har anlitat en jurist nu och dessutom har jag fått ett jobberbjudande Så det känns som om man kommer någon vart. problemet är att jag inte kan jobbet förrän allt det här är över.

Mugglesfan- jag är i vecka 14 nu, "bara" 26 veckor kvar

Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???