• Jessie76

När märker man av att man är...GRAVID???

Hej allihopa! Är hemma och sjuk sen förra veckan (så går det när man har småbarn )

FruLlan och Nenne - jag är på samma cykel som ni två, nån här hjälpte mig å sa att jag skulle ha BIM den 4/11. Jag tror dock i vanlig ordning att det inte blitt nåt. Men vi försöker inte så hårt som sagt, det får bli som det blir. Däremot är jag ytterst spänd och förväntansfull hur det går för er andra! Fan jag har suttit å läst från sidan 300 c:a till den här och varit svinnervös!
    Hur går det för Nenne t ex, var det en mens du fick eller? FruLlan, har du fått "det roliga" ännu?! Moppy, var det idag du skulle på VUL? Nån fler.... hmm... AM min son är född 7/11 - coolt om det blev så

• Jessie76

Jaaaaahapp då var man efter igen....
    Grattis Moppy! Jag tror på dig och att du har en bebiz därinne i grottan

Välkomna ni andra oxå förresten!

• Jessie76

God morgon i fabriken

Victoria80 välkommen! Jag tror vi har liknande sits du och jag (fast jag är liiite äldre än du ) med två kids å vill ha fler! Samma det där med att tycka om 6, graviditeter och förlossningar Älskar det!

Någonstans läste jag att spermierna lever i 5 dygn, kan det stämma? Sen har jag undrat sen jag hamnade här (och blivit så där sjukt besatt ) - är det ingen idé att ha 6 efter ÄL? Borde ju inte vara det om man inte har nåt ägg? Men om dom lever så länge och man har 6 direkt efter mensen? Hahaha... Ja ni hör ju hur det maler i skallen på mig

Jag har faktist hört flera berätta att dom haft mens som vanligt och så vidare. En nära vän till mig åkte in med magsmärtor på julafton (hon e rätt stor i vanliga fall) och födde sin son, fast hon var bara i 6 månaden dock. Men hon ville egentligen inte ha barn, och var bara 17 eller 18 har jag för mig så..... Allt gick ju bra men hon skaffade aldrig fler iallafall.

Konstigt att dom säger att om man haft vanlig blödning att det skulle vara MF - lite sjukt med tanke på hur många såna som haft blödningar och ändå vart med barn. FÅR dom verkligen skrämmas så?!

• Jessie76

Viktoria80 - mina kids är 6 och 7(blir 8 den 7/11), tjej yngsta och kille äldsta. Fantastiska graviditeter, förlossningar och uppväxter (än så länge ) och jag riktigt LÄNGTAR tills jag får gå med stor mage lääääänge och sen gå igenom en förlossning! Det ÄR sant, punkt slut

Jag formligen ÄLSKAR julen oxå som du FruLlan (tack för välkomnandet din storstadsfjomp ) - här har vi massor massor massor med snö och det stannar nog kvar gissar jag. Nu har vi haft runt -10 grader och ev kallare i några dagar så.... Jag gillar snö men vintern blir ju så j-a lång när det kommer så tidigt!
    Lite OT men vaffan

Jag har BIM den 4 nov, visst är vi väl fler? Hur gick det Nenne?!?!?!

• Jessie76

Med risk för att låta lite otrevlig Fru Villa Solglimt, känns inte det här lite fel forum att önska ett negativt resultat? Jag är lessen men jag tycker inte det är schysst mot dom som försöker som tusan
    Hoppas verkligen allt går bra för dig ändå.

Jag tänkte på en grej (JO det äär sant! Jag KAN tänka ) - När man gör sånt där cellprov hos gyn, visst tjatar och tjatar hon om att man ska slappna av för att hon ska få in topsjävulen för att få ett bra prov? Då ska hon väl in i livmodertappen och skrapa? Alltså bör man vara avslappnad för att dom ska få så stor tunnel som möjligt att hitta in i (no affence men dom är ju inte begåvade dom små liven ). Då borde ju teorin om att det ska gå för tjejjen först och sen får han slå på fontänen? Ligga på en kudde tror jag oxå e ett bra tips, förutom bakifrån då som jag personligen tror mest på

Sa jag det förresten att ingen av våra två barn blev till i sängen - en i soffan och den andra hos svärmor och svärfar i duschen - och jag hade kopparspiral inne då Allt är möjligt

• Jessie76

Jag måste klargöra vad jag menade:

Personligen gör det mig inte så mycket om en sådan fråga ställs. Men jag tog kanske i onödan upp det för dom som försökt länge och är jättedeppiga för att det aldrig händer nåt Hade jag försökt seriöst och inte hade några barn sedan tidigare så hade jag definitivt blivit stött och irriterad, det vet jag. OM jag förargat eller gjort någon ledsen, ber jag om ursäkt

• Jessie76

Svara en oinvigd - äger ni vinterdäck där nere eller hoppas ni på tur om den blir jättehalt? Spännande, för vi använder ju vinterdäck mer än vi använder sommardäck

• Jessie76

Jag har oxå ätit järn, och blev råtrög i magen (duroferon). Bytte då till Erco fer och det var bättre. Har oxå för mig att det är antingen eller med järntabletter.
    Blodpudding och broccoli är bra oxå - yummie

• Jessie76

Vad var en p-ring? Har glömt

Jag har alltid fattat att om man spänner sig när dom ska ta cellprovet, så åker lixom tappen in och drar ihop sig. Så har dom sagt till mig, men hej vad vet jag.... Det är ju hundra år sen jag tagit nåt

Är vi inte över det där? FÖRLÅÅÅÅÅÅT mig - jag menade inte såååååååååååååååå (generad) Jag menade att det sista kunde man skippat (att man önskar ett negativt test...) Sen behöver man nog inte läsa så himla långt här för att förstå vad vi pratar om? Eller?

• Jessie76

Hahaha jag äär föörst nanananananaaaaa Förmodligen med att få mens oxå så jag kanske inte ska gapa så högt *funderar med djuuuupa veck i samepannan*

Jag har konstiga snigelspår i trollan, måste vara lingon på G. Fast jag har märken efter cykeln (fast mer som en spark nuförtiden i norrland ) oxå.... hmmm....

Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???