• Jessie76

När märker man av att man är...GRAVID???

God morgon tjejjor!
    Tråkigt MissZ att du har blivit av med jobbet
    Jag förstår att du bestämt dig för att sluta försöka - men jag förstår inte varför? Är ni två överrens om detta eller?
    Man vet ju aldrig hur lång tid det tar att bli gravid, och sen så klarar man sig även utan arbete. Du har väl haft ett arbete så du får någon form av föräldrapenning?
    Själv fick jag inte tillgodogöra mig min inkomst så jag hade lägsta fp när jag fick vår äldsta son - då fick jag ut 88:-/dag FÖRE skatt Och vi klarade oss.

Tänk sen när du fått ett nytt jobb, så vill du inte försöka för att du inte vill ta ledigt därför....
    Som sagt, jag förstår dig men många planerar alldeles för mycket och det är så SYND för när man väl vill så kanske man inte kan

Någon sa till mig att det är inte du som kommer in i barnets liv, det är tvärt om. Och detta stämmer så himla väl! Våra ungar är lättanpassade som tusan och är van att följa överallt, somnar vart vi lägger dom och gnäller sällan.

Hoppas du inte tar illa upp?

• Jessie76

Som jag sa MissZ, jag förstår
    Hoppas verkligen att det löser sig och du hittar ett jobb nyss

NUPP-test är visst nåt dom gör av ren rutin söderöver (alltså inte här uppe i urskogarna ) så du får fråga nån som vet.
    BIM = Beräknad Icke Mens
    Nån term som är stulen från FamiljeLiv tror jag.

• Jessie76

Oj Ljuvlig, du var snabbare

VUL kanske det var som var rutin hos Er i Fjolldelen av landet *ler*

• Jessie76

Precis som ni säger - guuud vad ni är kloka flickor

Jag är lite i samma sits tror jag. Min anställning går ut 1 aug nästa år. Har inte en blekaste aning om jag har chans att få vidareanställning efter det, och eftersom jag har bidrag från AF (anställningsstöd) så får jag inte räkna dom dryga 2 åren jag arbetat heltid och fått månadslön på a-kassan, så jag dimper ner på lägsta stämpling igen då
    Men - haha - då har jag kollat, och enligt FSK får man tillgodoräkna denna lönen på SGI:n så om jag blir mammaledig får jag alltså 80% av lönen jag har nu. Förstår ni? Kanske ointressant men rätt väsentligt för oss

Sen ska vi åka till Indien den 19 november nästa år - sväronen pröjsar - tre veckor. Då har jag ett dilemma - ska vi försöka bli gravida å få bejbiz måste vi nog få till det den här gången. Annars får jag nog vänta tills vi kommit hem från Indien.

Orkade ni läsa så tar jag gärna emot synpunkter för jag är alldeles villrådig nu

Men vart är alla andra bejbz??
    Koko - hur går det?
    Moppy - Hur mår du och hur gick det för dig?
    Muggles - jag lider med dig, jag kände på precis samma sätt om du kommer ihåg. På´t igen bara, det finns ju lixom inget annat tyvärr

• Jessie76

Nenne - om jag fick vara en cell i din skalle en dag skulle jag nog dö, vart f**n får du allt ifrån???!

FruL - när åker du? Njut av din tid med gubben innan du far till hålan, jag menar ni får inte glömma er egen tid heller.
    Jag tror det är rätt farligt att bli för "mekanisk".
    Hörde förresten av en kille på ungarnas träning att han knaprat rosenrot oxå för att dom skulle bli på smällen (dom har tre barn sen tidigare och ville ha en till - tjej men hade jättesvårt) - kanske det är en idé?

Jag veeeeeet att du inte vill höra uppmuntringar, men man VILL så gärna att ni alla som är deppiga ska slippa det - förlåååt om jag låter alldeles för käck men jag lovar det är bara välvilja

Jag är villrådig för jag vet fan inte om jag hade ÄL direkt efter förra konstiga mensen eller om jag får den snart...
    Tänk om jag haft den, då är det kört för oss i år

• Jessie76

Hahaha... bränd stjärt hadere blitt Nenne

Hmmm..... nope ingen aning Snartis - säg säg säg snääääälla säg

Skärgårds. Jag hade jättekonstig mens, har fullständigt normal cykel (monark, inga växlar, grön ingen rost ) och den funkar som en klocka. Mensvärk å ont i boobsen får jag oxå. Konstiga var att jag blödde jättelänge och var konstig i kistan.
    Sen kände jag mig weird efter jag slutat blöda oxå, så då undrade jag om jag hade ÄL då, men den som lever får se.
    (Då hade vi nog inge 6 tror jag...svårt å komma ihåg alla gånger )
    Men tack för din teori

• Jessie76

Nu ska jag gå hem, ha en bra em allihopa!

puss på dig deppisen iallafall

• Jessie76

God morgon.

Jag kryper in under deppmanteln idag och har egentligen ingen anledning - bara en sån dag

Lapinette, ville bara säga att ett av grav-symtomen är väl nästäppa så det behöver inte betyda mens.
    Lycka till!
    Och hej Moppy, kul att du kom tillbax
    Koko, ringde du om din remiss?

• Jessie76

Vad jag förstår så är det mer vanligt med dom som känner av ÄL än dom som inte. Men är det inte så att när man känner av den så har den varit?
    Äh, jag är inte med på alla turer, men så har jag förstått det iaf...

• Jessie76

Ha en underbar resa Muggles och lycka till

FruL - hade du varit till flera läkare och alla sagt olika eller?

Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???