Inlägg från: nu är jag fruL |Visa alla inlägg
  • nu är jag fruL

När märker man av att man är...GRAVID???

snartis
    den som ändå kunde ta en macka. Här finns det inte något glutenfritt på en mils radie
    jo frukt då men det mättar inte tillräckligt...

• nu är jag fruL

syrran:
    Oj symptomen går mycket lätt att misstolka för andra sjukdomar.
    Många går ner i vikt, blir trötta, får diarreeer, förstoppning eller andra problem med magen. kanske till och med blod i avföring om det är illa. Man får också brist på vitaminer och näringsbrist eftersom tarmen inte funkar och kan ta upp näring. Detta kan leda som sagt till trötthet och depressioner.
    Många med celaki har även svårt att få barn.

Prata med en läkare om du misstänker något. Ofta får man även lkorsproblem mot laktos.
    Vad har du för problem?

• nu är jag fruL

syrran
    Spänd, gasig och mycket toalettbesök låter onekligen som laktos. Om jag får i mig för mycket laktos blir jag sittande på toa.... länge...
    och man luktar apa kan tilläggas. ihhhh för laktos pruttar.
    och blev du bättre i japan så låter det troligt. och det kan ta låååång tid ska du veta. Förmodligen kanske din mage inte hann läka helt under tiden du var där. pröva att vara HELT utan laktos en längre tid.

med gluten ska man inte testa själv säger alla. För diagnosen ställs ju genom att man tar tarmludds prov innna och efter glutenfri kost och kollar skillnaden. har du redan börjat mixtra med glutenfri kost så kan du kanske inte få en 100% diagnos.
    Men kanske räcker det med att magen fuankar utan papper från doktorn...

men börja med laktosen vetja.

• nu är jag fruL

syrran
    Näe inta bara vete utan de andra också. MEN vissa klarar helt ren havre då havre i sig inte innehåller gluten. men i böärjan ska man alltid låta bli det med.

Potatis och ris baseras det mesta glutenfria mjölet på...

• nu är jag fruL

snartis
    Jag brukar alltid ha med mig makca hemifrån eller från hotellet...
    Men idag missade jag det
    är så hungrig så att jag kolar snart
    PLUS att jag har super ont i ryggen...

elände.

• nu är jag fruL

lapinette: Ha ha ha
    jag brukar fuskäta lite choklad ibland för att det är så otroligt gott MEN mjölkchoklad är det absolut värsta jag kan äta. Så av bara en liten flöisa så släpepr jag gasmoln. Har allvarligt funderat på att köpa gasmask till maken

Drick massa sprit det kommer nog mota bort henne. Jag hade ju en 10 dagars fylla i julas och då ska jag säga att tanten inte villa komma och besöka mig
    drick gärna lite åt mmig också!

snartis gumman
    gå hem och krya på dig.
    kram

• nu är jag fruL

victoria: Skönt att du och sambon pratat. Då är iallfall det viktigaste löst. Ert förhållande!!!!
    Eller löst, ja du fattar vad jag menar, löst kanske dröjer men ni är på samma spår och ska kämpa. och super bra om ni går i rådgivning! det tror jag är kanon.

och som cicci skrev. ta vilket jobb som helst nu. Det viktigaste är att du och sambon jobbar på er relation så att NI står stadiga när barnet kommer med sömnlösa nätter osv.
    Lycka till!

• nu är jag fruL

men syrran
    om du märkte själv att du blev bättre av att låta bli laktos så kanske det är troligare än andra tarmbesvär. i allfall värt att prova helt fullt ut.
    OCH då får man snällt låta bli glass som innehåller mjölk. men det finns andra som också är jätte goda.
    har syskonbarn som inte tål någon del av mjölk så jag har ätit en del mjölkfri glass

mjölkallergi är otroligt vanligt.

• nu är jag fruL

vickan du är helt rätt ute med ditt laktostest. MEN jag tror det är för kort tid att bara låta bli ett dygn. Har man tillräckligt uppretad och irriterad tarm behövs längre tid för att den ska återhämta sig. SEN ska man provocera den. det är iallfall de råd jag fått från läkare.
    Så om man ska göra ett laktos test så ska man vara utan ett längre tag än ett dygn... tror jag iallfall.

Sen håller jag med vickan om att bara man VET vad man har för probelm så går allt bra. jag menar jag vet vad jag ska undvika för att problem. Ingen stor grej. Men om man som vickis får problem av...ja vad det nu är...DÅ är det jobbigt.

• nu är jag fruL

BRA jobbat mindre!!!!
    grattis!!!!!!!!!!!!!!!!!

nötter mättar vel inte... inte mig iallfall.

Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???