Inlägg från: sweetstreet |Visa alla inlägg
  • sweetstreet

När märker man av att man är...GRAVID???

Syrran o muggles,

Ja vi ska försöka idag och v imorgon också. Men nu börjar vi nog båda två känna att det är lite mer "tandborstsex" (jag ÄLKSAR förresten det ordet!!!!! :) Det är sååååå beskrivande! Var det FruLLan som sa det tidigare??)

Sedan är det ävl bara att hoppas.

Denna gången kände jag v lite "molande värk" i äggis-trakterna nu under ÄL. Det brukar jag aldrig göra annars. Så jag hoppas det var fråga om en riktigt bra ÄL, och hoppas därför det ska kunna bli något.

• sweetstreet

Hoppas verkligen på plussitivt resultat för dig också September!!!!

• sweetstreet

Lapinette,

Här ska snart säsong 6 börja. De ska ha 4 hour special nu nästa helg som inledning på nya säsongen. De hade det här förra säsongen också. Då visar de 2 avsnitt per kväll (direkt efter varandra) i två kvällar. Och jag kan garantera att man blir fast då!!!!

Vi kollade också säsong 4 på DVD. Köpte boxen och satt klistrade. Det var förra julen. Vi hade missat den säsongen hemma i Sverige så vi tyckte det var bra att se den innan säsong 5 började här (i januari förra året). Själv tycker jag att säsong 4 är min klara favorit hittills!!! Säsong 5 blev det verkligen dramatiskt vad gäller "rollerna" etc..... Vi får väl se nu vad som ska hända.

• sweetstreet

Haha beträffande Jack Bauers dotter Kim, så är hon ingen favorit alls varken hos mig eller mannen. Faktiskt så tycker min man att det är bäst när hon inte är med i ruten alls.
    Under första säsongen så minns jag att han sa något om att han undrade varför alla kvinnor i 24 var antingen bimbos utan hjärna eller någon form av intelligens alls (typ Kim och hennes mamma som bara sprang runt och gjorde helt irrationella och verlkigen ologiskt dumma saker hela tiden) eller så var de värsta bitcharna (som Nina eller Palmers dåvarande fru Jackie). Jaja, i senare avsnitt har det ju dykt upp en del mer skärpta och sympatiska kvinnor också. Och även Kim blir ju något bättre på slutet, men annars håller jag med, hennes roll var ju mer än obotligt trögtänkt i de flesta fallen!

• sweetstreet

Nu har man verkligen fyllt en hel sida och lite till med sitt eget dravel!!!! :D :D :D :D :D :D :D

Känns alltid lika skönt att babbla på utan att bli avbruten ;) Hehe!!

Näe faktiskt inte, men det verkar inte vara nå´n annan här på tråden just nu så jag borde väl återgå till jobbandet buhuuuu :(

• sweetstreet

Page förresten glömde svara på vilken film jag såg.

Vi såg "Children of men" och den var riktigt superbra tycker jag!!!! Gillade den verkligen skarpt!!!! :)

Med bl a Clive Owen och Julianne Moore i huvudrollerna. Otroligt snygg och välgjord film. Handlar faktiskt om ett framtida (nära framtid ca 20 år framåt) problem då man upptäckt att kvinnor inte längre kan bli gravida eller föda levande barn. Infertilitet på högsta nivå! Detta har skapat en värld i kaos eftersom utan barn vet man att mänskligheten kommer dö ut såklart. Låter kanske flummigt men den VAR vekrligen BRA! Jag rekommenderar den verkligen, men vet inte om den går i Sverige än.
    Om ni vill kolla in trailern så finns den här:
    www.apple.com/trailers/universal/childrenofmen/

• sweetstreet

Filmen utspelar sig i Lonodn vilket jag tyckte var roligt. Känns alltid kul med filmer som inte är amerikanska och utspelar sig antingen i New York eller LA, vilket de flesta Hollywoodfilmer verkar göra.

Ja New York tycker jag iofs är rätt kul nuförtiden för att man har sådan hög "igenkännsingsnivå" såklart, men som sagt, gillar när man får se lite av Europa på filmduken också!!!

• sweetstreet

Javisst september!
    Man kan ju hoppas!!!!!!!! :)

• sweetstreet

Men vet ni ibland har jag helt sjuka tankar om detta med barn och just "NÄR befruktningen sker". Alltså jag kan tänka saker som, "tänk om det just denna månaden är ett ägg med anlag som gör att man får värsta monsterungen!!!" "Och nästa månad kanske man skulle fått värsta superbarnet"

Visst är det helknasigt!

• sweetstreet

Japp! Jag gillar också 24 skarpt!

men jag skulle ändå gärna se en liten utveckling av upplägget vad gäller story. För liiite parodi börjar det ju bli nu när Bauer ska rädda världen (=Los Angeles) varje gång och de har ofta någon liten intrig på CTU (chefen är ju nästan alltid lite konstig och Emot Bauer). Man böjrar liksom kunna upplägget vid det här lage så jag hade gärna sett en liten annorlunda typ av story denna säsong. Men vi får väl se...

Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???