När märker man av att man är...GRAVID???
och Näe!
Nu ska jag banne mig ta och sätta på lite kaffe så man orkar hålla sig alert några timmar till!
och Näe!
Nu ska jag banne mig ta och sätta på lite kaffe så man orkar hålla sig alert några timmar till!
Jag vet att man ska dra ner på kaffeintaget om man vill bli gravid, men hur mycket är egentligen "inte bra"??
Jag dricker oftast ca 1 mugg om dagen men de rekommenderar alltid allt i "koppar". Jag gissar att min mugg motsvarar ca 2 koppar ("kaffebryggskoppsmått").
Men sedan hinkar jag i mig en massa te också! Betydligt mer än kaffe faktiskt. Men det är ju koffein i te också! Så jag gissar att det inte heller är så bra?? Men är det lika mycket koffein t som kaffe (per volymsenhet)? Någon som vet????
Dricker vädligt sällan lightläsk iallafall så jag känner mig rätt lugn där.
Inte så jättestor läskkonsumtion öht tror jag. Fast betydligt mer sedan jag träffade min man eftersom han är cola-beroendet. Och då snackar jag coke i flytande form som man kan köpa i mataffär, onget annat...! ;)
Nävisst, kaffe var det!
Tittar in här igen om några timmar. Kanske är det någon här då?
Schwiiiiiiiiiissssccccchhhhh......!!!!
*gliiiiiiiiiiiider in i tåden*
Ha! Sweet sover inte nähä för hon jobbar flitigt!! *riktigt stolt över mig själv*
Har faktistk skrivit riktigt duktigt! :)
Så nu passar jag på att komma in i tråden när ni fortfarande har morgon i Sverige.
En liten paus bara, för sedan måste jag fortsätta. Har ställt in mig på att det nog inte blir mycket sova de närmsta nätterna för att hinna klart till dead line på fredag. Puh!
Kan även meddela tt det INTE blev sex under kvällen/natten. Hade bara ögon för datorn. ;)
Och jag tror mannen var rätt glad för det faktiskt...
Ja nu är det bara att börja hoppas igen. Men som sagt, det är ju som muggles säger. Det handlar ju inte bara om att pricka rätt tidsmässigt, simmarna och ägget ska ju vara i form de också. Och det är ju DET som känns så frustrerande att man inte har koll på!!!!!
Jag tror september BIMar på onsdag.
Jag tror jag kommit in i min andra andning. Känner mig lite "hög" på ett flummigt vis.... :o
Ungefär samma känsla som när jag satt uppe sista natten och skrev klart min avhandling.
Tjickatjoooo!
Och då har jag ändå inte alls druckit så mycket kaffe. Annars kan man ju bli lite flippad av det.
Bäst jag passar på och skriver lite mer på det jag "ska" skriva (alltså inte här i tråden då´rå) medan energin fortfarande finns. Gissar att när luften senda går ur blir det inget kvar. Bara en tom ballong. Och då lär det vara dags för sängen gissar jag.
Men kanske tittar jag in här igen om ett tag!!! :)
Kan inte hålla mig borta...
Hm, nu tror jag betsämt att min enrgi är på upphällningen. Så nu ska jag gå bara maila iväg vad jag producerat under kvällen/natten till min chef och gå o sova.
Men det var kul att tittal in en stund på morgonpasset ockkså! :)