Inlägg från: sweetstreet |Visa alla inlägg
  • sweetstreet

När märker man av att man är...GRAVID???

Japp det är tuuuuuur! Annars hade man kanske gått runt och känt sig ensammast i världen med sina knasiga tankar och idéer... :?

Här kan man ju gladeligen fråga, vädra och diskutera allt mellan himmel och gjord (eller mest blir det väl allt mellan ägg och tonåring) utan att känna sig dum. :)

• sweetstreet

Nja till viss del trodde jag på att denna säsong kanske skulle bli lite annorlunda med tanke på hur säsong 5 slutade. (vill inte skriva här eftersom Lapinette inte har sett slutet eller kanske inte ens säsongen ifall hon var inne på 4:an). EMen det verkar inte alls som om de kommer ta vid där utan flera år senare och då blir det kasnke mer som en "vanlig" 24-säsong.

• sweetstreet

HA! Grattis september och ha en skön kväll!!!! :)

• sweetstreet

Wow!

Ja jag läste Parfymen för jättelänge sedan och den var verkligen bra. Men jag ahde lite svårt med den pga att jag inte kände någon som helst sympati med huvudkaraktären. Normalt brukar man ju sympatisera med huvudkaraktären oavsett om den är "ond eller god", men jag minns att jag tyckte att han var rikigt vidrig.

• sweetstreet

Ja och ang "Children of men" så var det ju inte direkt något uppttjack.... ;)

Men om man kan tänka sig att se en rätt mörk framtidsfilm (inte science fiction eller så utan ca 20 år frmåt bara) så är den verkligen super!

• sweetstreet

Haha Page! :)
    Javisst vill man gärna ha lyckliga slut i verkligheten!

Och ajg håller med, det var bra att man fortsatte ha samma känslor för karaktären genom hela boken (Parfymen) och att det inte blev något konstlat slut.

• sweetstreet

Tror de flesta ororar sig för att de ska få barn som inte är friska. Det ä nog naturligt.
    MEn jag har som sagt vänner som fått barn som itne varit friska och det har gått väldig bra för dem ändå. Så jag har faktsikt blivit lugnare sedan dess. Konstigt nog, men jag har verkligen insett att man kan klara det mesta och att man verkigen älskar de barn man får oavsett.
    Mitt favoritbarn bland vännerna har Downs Syndrom, men han är verkligen urhärlig!!!! :)

• sweetstreet

Har själv bestämt mig för att gå på kontroll (vanlig rutin) om det inte tar denna månaden. Vil ju gärna veta att saker o ting är som de ska. Och även mannen har nu sagt att han kan tänka sig att kolla upp sig ifall det inte blir något denna gången. Just in case.

• sweetstreet

Lapinette,
    Kan bara säga det om säsong 4 som du kollar just nu! Det är min favvosäsong!!!!!!

Så håll ut! Du kommer verkligen gilla den och det kommer hända grejer snart jag lovar! :)

• sweetstreet

Pirr
    om jag var du och verkligen ville hitta ÄLen så skulle ag köpa nya stickor. Jag vet at de är dyra som f-n men om du verlkigen verkligen vill så skulle jag göra det. Om det inte skulle kännas lika desperat så skulle jag skita i stickorna och "bara" sexa på typ varannandag i någon vecka till för att försöka pricka rätt.

Vet du ungefär när i cykeln som du brukar ha ÄL. Själv visste jag eftersom min cykel stabiliserat sig och blivit regelbunden under hösten. Jag börjaade dock kolla flera dagar tidigare denna månad eftersom vissa här fått tidigare ÄL när de börjat äta rosenrot. Men min ÄL var istället försenad med ca 5 dagar.
    Så det gick åt ca 1,5 paket stickor den gången.

Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???