Inlägg från: sweetstreet |Visa alla inlägg
  • sweetstreet

När märker man av att man är...GRAVID???

Ska försöka komma igång med tränandet jag med snart. Hm, har blivit en soffpotatis under vintern.... :o

• sweetstreet

Jo man trampar ju lite i motvind också känns det som. Motvind OCH motlut!!!!! Inte konstigt det går seeeeegt.
    ;)

• sweetstreet

Fick just eta att en kompis fått en dotter inatt!!!! :) Jättekul! Men man blir ju itne direkt mindre "benägen" att få till det då.... Arrrrghhhhh!

• sweetstreet

Ja detta är gyn som min kompis går till och tycker är bra. Så jag hoppas jag får tid där.
    Det var så himla bra att denne gyn var i "mitt network" också, för jag och min kompis har olika försäkringar. Men denna gyn är tydligen "tecknad" för båda.
    Så jag kan gå till henne med min försäkring.
    Här är ALLT upp till vilken försäkring du har. Rätt jobbigt och krångligt tycker jag som inte är van vid sådant.
    Det jag tycker är sämst är att alla då inte har samma rättigheter till sjukvård eftersom det handlar om hur bra försäkring du har.

• sweetstreet

Ja och träningen ja, hm ska väl försöka komma ingån att gå på gymmet snart. Och sedan börja springa inge. Har haft långt uppehåll i joggandet nu under höst o vinter, men snart är det väl ok igen. Inte så mycket temperaturen som varit hinder eftersom det varit så varmt i vinter fram till nu, men dagarna är ju ganska korta och jag vill inte springa i central park när det är mörkt. Inte för att jag tror det är jättefarligt eller så, men det känns onödigt.

• sweetstreet

Tack Page!!

Ja boendekostnad är ju som det är. Tyvärr är det ju oftast högre kostnader att bo i större städer. Själv tror jag att jag skulle ha svårt att bo i en alltför liten stad. Jag vet att det finns massor med fördelar med mså städer, särksilt om man har barn, men jag tror att jag skulle ha svårt att trivas. Hm? Tycker rdan nu att Stockholm känns ganska litet.... Ett drygt år i New York har gjort en lite bortskämd med vissa saker. Å andra sidan älskar jag naturen och det saknar man ju här. Och då är Stockholm fantastiskt tycker jag. Både en stad med allt vad detta innebär men ändå så otroligt nära till naturen!!!!! För att inte tala om skärgårde. jag är skärgårdsfreak!
    Frejis tycker du och din man är otroligt lyckligt lottade med föräldrar med hus i skärgården!!!! Det är en dröm jag har men som jag vet aldrig kommer att bli. En sommarstuga i skärgårdn. Men med tanke på vad de kostar så lär det aldrig bli verklighet...

• sweetstreet

heeeeeej FruLLan!!!
    Man har saknat dig!

Jag är inte alls så under isen denna gång som jag var förra omgången. Undrar lite varför man kan bli så olika ledsen. För jag ville ju precis lika mycket denna gång.
    Jaja, nu blir det nya tag.

Och det där med nakenbad! jag säger bara JAAAA! Självklart badar man helst naken!!!!!!!! Finns inget bättre! Därför är jag ingen storfantast av badstränder. För där kan man ju inte precis svinga sig ner i plurret utan något som täcker de vitalare delarna.

Nä, bästa badet är morgondoppet på egen ensam klippa tycker jag! Och sedan sitta naken i solen och torka på klippan. Mmmmm! :)
    Oj nu fick jag nästan hemlängtan.
    SommarSverige. Finns det något bättre?? Nä inte alls faktiskt! :D

• sweetstreet

Än har de inte ringt från gyn. Borde kanske ringa själv snart... :?

• sweetstreet

tjejer!
    Jag är säker på att det är hormonerna som spökar. Det lär gå över.
    MEn visst, om det blir ett problem får ni ju försöka lösa det ihop med era män. Men jag tror inte det behöver gå så långt så länge man själv är medveten om det.

• sweetstreet

Förresten ringde jag gyn igår. De ringde ju aldrig tillbaks så jag ringde själv igen på em.
    Och jag har fått en tid men snacka om att hon var UPPBOKAD!!!!! Första lediga tid var i slutet av april!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :o
    Jaja, jag bokade den iallafall, men ska fundera om man ska kolla någon annan. Å andra sidan kan det vara värt att vänta på en gyn som man hört är väldigt bra. Hm?

Har ju även bokat en tid hos min s.k PCP som är typ "husläkare" eller vad man ska säga. För en vanlig hälsokoll. Och den är faktiskt "redan" i feburari (typ om 3 veckor) så min man tyckte att jag skulle prata med henne om detta med barnverkstaden. Kanske kan man via henne få en remiss och då lär det ju gå snabbare?

Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???