Inlägg från: sweetstreet |Visa alla inlägg
  • sweetstreet

När märker man av att man är...GRAVID???

Haha Cicci!!!
    Så har du fått lite mer symptom iallafall då!!!! :)

• sweetstreet

HAHAHAHAHA!!!!! :D Oj skrattar så jag kiknar...
    nenne en "liten krullhårig-big-titts"!!!! Hahahaha!

Sorry, det var bara så lustigt beskrivet!
    Absolut inget fel med att vara liten och krullhårig med DD-kupa (ifall någon sånda person läser detta o tar illa upp så ber jag om ursäkt!).

Javisst är det lustigt detta med hur man förställer sig folk när man inte sett dem.
    Men det är nästan ännu mer så näör man hör folks röster (iallafall för mig). För då kan det verkligen bli helt knasigt.

En gång pratade en kompis flera gånger med en kollega i telefon men hade inte träffat honom. Han hade en väldigt "ljus" röst så hon föreställde mig honom som ganska liten o späd och blond (var hon fick hårfärgen ifrån vet jag inte ;)). Men så en dag skulle de ha ett möte live, och då visade det sig att han var en jättestor (närmare 2 meter och vältränad)svart kille!!! Snacka om att hon blev snopen! Hon sa att det var tur att hon fick syn lå honom först så hon hann stänga igen den gapande munnen och liksom rätta till ansiktet igen innan de hälsade... :D

• sweetstreet

Och Victory, jag håller med Nenne1
    Du är ju visst en del av denna tråden lika mycket som vi andra!!! :)

Hoppas också du lyckas snart!!!!

• sweetstreet

Och Vänner-fan,
    jag råkar också ständigt ut för det där "problemet" med att inläggen liksom "byter sida".
    Ibland är det riktigt irriterande eftersom visa inlägg likosm "kommer bort" när man bläddrar. Så ser man att någon svarat på ett inlägg men man fattar inte svaret och bläddrar man då tillbaks igen så dyker det inlägget upp sist på sidan.
    Ett fssligt bläddrande kan det bli.

• sweetstreet

HAha Nenne!
    Ja så länge folk inte tror att det är Kermit som ska dyka upp kanske man får vara tacksam????? ;) :D

• sweetstreet

Mirranda
    Tror att det växlat och varit väldigt individuellt här bland plussarna på tråden. Vissa tycker sig ha känt något väldigt tidigt (dagarna efter ÄL redan, eller åtminstone nära BIM) medna andra inte känt något alls.

Och vi som inte plussat har vissa månader haft såååå många symptom att vi varit mer eller mindre säkra på att vi varit gravida. Men tyvärr upptäckt att så inte var fallet sedan när mensen kom. Så det verkar trixigt med det här med symptom.

Jag tror det är jättesvårt att säga något generellt.
    Det trista är att de flesta symptomen ju är förvillande lika vanliga pms-symptom. Tyvärr.

• sweetstreet

Nenne!
    Ja fast jag har faktiskt råkat ut för liknelsen med den "svenska kocken" fast det har ju varit pga av att många utlänningar verkligen tycker att vi svenskar pratar just så! :)

Bra så länge man inte blir förväxlad med den "svenska k*ken" iallafall. För det hade känts väldigt konstigt... :o
    Då hade jag nog börjat fundera på att ändå gå mer i högklackat trots att det gör så j-a ont i mina fötter av såna där snygg-skor! :D

• sweetstreet

Mirranda!
    Absolut!!!
    Vi har efterlyst en lampa på magen som blinkar när man är gravid!!! Vore sååååå himla praktiskt!!!! :)

Förtstår att du är i barngörartagen??

Har ni nyss börjat eller har ni försökt länge?

• sweetstreet

Skojjjjjjaaaarrrr du????

Jo jag vill verkligen jättegärna ha barn nu! Men det vill inte riktigt bli någ't :(
    Har försökt i ett antal månader och fortfarande kommer den där j-a mensen som ett brev på posten. Tyvärr. Men jag har inte gett upp hoppet än...

Det knasiga är att innan vi ens bestämde oss för att sluta skydda oss så var jag knappast ens barnsugen alls. Det har liksom "växt fram" nu medan vi hållit på och försökt. Och plötsligt inser man att man verkligen verkligen VILL.

• sweetstreet

Jag trodde inte alls att jag hade någon sådan där sk biologisk klocka som alla snackade om. Men tydligen måste den ha satt igång efter att vi verkligen tog det där första beslutet?

Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???