Inlägg från: start september |Visa alla inlägg
  • start september

När märker man av att man är...GRAVID???

Skönt att det inte var lika djup dipp i humöret den här gången Sweet.

Egentligen ska man inte stressa upp sig efter ett halvår men jag har också börjat fundera på att kolla upp mig. Maken funderar också.

Fast jag fick lite perspektiv när jag hörde om Gladeligen. Grattis till dig!

• start september

Hej alla!

Oj vad jag saknat tråden när jag jobbat stenhårt på min dumma tjänsteresa! Jag prickade dock böjen innan jag åkte och fick till det samma dag, så nu är det dags att börja hoppas igen.

Mindre - spännande med dina symptom!
    Muggles- oh vilken känsla att se bönan!
    Syrran - låter kanon att det händer nåt. Kanske kan du tima Japan när ni ändå inte ska ha sex?

• start september

Hej! Här är en så småningom BIM-are. Fast först typ 6 februari så dit är det långt. Än så länge - INGA symptom.

Tycker idag att det är mysigt att läsa ert gravidsnack så fortsättt ni bara

Men Mindre - NEJ! Ingen tant till dig ska det komma!

• start september

Hoppas också på att alla spermier inte dör eftersom maken hade en praktfylla i fredags (böj på måndagen. Lördagsomgången satt hårt inne...

• start september

Min pappas fru hade en Anti-tant-klubb med sina vänninor när de var kring 50 för at bejaka sin ungdom eller nåt. Den avsomnade sedan men jag undrar om vi inte ska lägga beslag på namnet?

• start september

Alltså anti-tant för att jaga tanten på flykten, kände nu att jag hamnade lite efter nu när inlägget väl kom in.

• start september

Jag tror att jag en massa sidor bak gissade på att vi skulle nå 12214 inlägg.

Det börjar kännas lite mycket men inte omrimligt med denna takt!!!

• start september

Och sen läste jag på Aftonbladet att Emma Bunton (Baby Spice) är gravid och att hon hade trott att hon inte skulle bli det för att hon hade endo. Jag tror aldrig att jag läst om någon kändis som sagt att de har endo eller för den delen har svårt att få barn.

• start september

Håller tummarna Mindre!!

Själv har jag en vecka kvar till BIM, känner ingenting. Stressar på jobbet (har jobbat hela helgen) så det känns lite osannolikt att det lyckas fästa nåt.

Låter som ni haft jättekul igår!

• start september

Man undrar hur det står till med psykologikunskapen hos vissa gyn. Att ta oro på allvar måste väl vara det viktigaste om man ska kunna hjälpa en patient?

• start september

Usch vad jag tycker illa om att ha mycket på jobbet. Man hinner ju inte hänga

Kul att hundtestet blev en sån hit! Jag tyckte det stämde också, blev Golden också. Även maken blev det.

Sweet - jag kan förstå att ni skrattade åt pillrena!!

Mindre - tummarna gör snart ont!

FruL - lycka till på VUL

A.M - vad kul att du fortfarande vill hänga här. Det ger lite reality åt saker.

CicciL - Barnens Hus i Nacka verkar vara the place to be på helgerna. Brukar handla på Maxi precis bredvid och upphör aldrig att förvånas över alla människor på väg ut eller in där. På sistone har det mest blivit lite avundsjuka blickar, men om jag vet att du är på väg så känns det lättare!

Inga symptom hos mig än, 8 dagar kvar till BIM.

• start september

Ett litet symptom ca 7 dagar före BIM - lite konstiga stickningar i korsryggen. Kanske är det för att jag idag har det lite lugnare på jobbet och hinner känna efter...

Är nyfiken på rapport från FruL!

• start september

Hälsade på bebis på lunchen - de är ju jättesöta. Pratade dessutom med (manlig) kollega som fick barn härom, barnet sover max 30 min i streck och hans fru har fått mjölkstockning. Jag är så avundsjuk så det borde synas på mig!

• start september

Oj vad många inlägg!

För två veckor sedan så gissade jag på att vi skulle nå 12 214 inlägg. Då hade vi just passerat 10 000. Det var inte illa gissat!

För övrigt är jag lite låg, för mycket att göra på jobbet, mycket övertid och så tycker maken att jag är lite för fixerad över detta. Dessutom blir ytterligare fler gravida på jobbet, känns lite jobbigt. Särskilt när det är de som är yngre än en själv också (jag fyller ju bara 31 i år . Ja, ja. Ni livar alltid upp mig!

Mindre - hoppas så för din skull!

• start september

Bästa musikalen var den med Queen-låtar som gått i London. Det var kul! I övrigt blir det lätt lite fånigt tycker jag, tyvärr gillar maken dem. Fast jag har gett honom lite bättre musiksmak. Nu gillar han nästan allt jag lyssnar på, så det är bra.

• start september

Tack Vänner-fan för omtanke!! Äh, man måste ju får skriva glada inlägg också!!

Jag brukar faktiskt sällan vara riktigt avundsjuk på andra - just av den anledning du nämner. Fast just nu vete katten - det här med viljan att bli gravid är faktiskt inte lik någon annan känsla!

Och vi har bara försökt sedan september!
    Lite larvigt när man tänker på andra här i tråden.

Maken brukar alltid stötta mest så det kändes så hårt att han tyckte att det var jobbigt att jag var fixerad. Har lite dåligt samvete för att jag inte velat börja försöka förrän nu, egentligen hade vi ju kunnat börja för många år sedan. Fast då var det jobb,utbildning, sedan dödsfall i familje - hur mycket som helst som krävde uppmärksamhet.

Jag känner faktiskt lite små stick i magen, men det är nog mest inbillning. Drömde atr jag var gravid för ett par dagar sen också.

Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???