Inlägg från: mugglesfan |Visa alla inlägg
  • mugglesfan

När märker man av att man är...GRAVID???

Sedan tycker även jag att det är lite stressande med både folk som plussar (särskilt de som plussar väldigt snabbt men det hände väl mer i början av förra tråden). Jag har även ganska många runtikring mig som verkar ha fått till det på typ 3:e ggn. Så när jag själv passerade 3:e ggn utan att det blev ngt så blev jag jättestressad. Kanske för att jag är en sådan tävlingsmänniska?!

När jag är uppåt så tänker jag att "men herregud, 5 mån är ju ingenting, det ordnar sig. Om det tar efter 7 mån så är det ju medel." Detta funkar from ca en vecka efter mensstart (när ÄL börjar närma sig) och fram till nästa PMS. När PMS:en kommer så faller man ner i det där hålet och tänker "fan, det kommer aldrig att funka för mig, det händer så himla lätt för alla andra, det är ingen idé att hålla på och försöka ens". Det är det här pendlandet som är jobbigt... Men då är det tur att man kan ösa ur sig här!

• mugglesfan

Hallå sweetie (jag vet att du sover nu) - är det så du ser ut!

• mugglesfan

Moppy: imponerande insats av din man måste jag säga! Både flyghoppandet och rutinsexandet!

• mugglesfan

Bravo frullan! Hur långt är det mellan din håla och hemmet? Vad var det - 30 mil?

Du verkar vara så himla ambitiös hela tiden så det är helt rätt att satsa på bebisverkstaden emellanåt!!!

• mugglesfan

Frullan: nä inget speciellt idag. Lite stickningar i magen men det kan lika gärna vara att den är hård (förstoppning) ha ha.

Skulle det vara ett symptom (hård mage) så är nog jag den första som haft det - men vafasen, ni är väl alltid redo för nya symptom?!

Nu har vi handlat glögg, godis, Aladdin och ljus för vår traditionella julklappsutdelning här på jobbet. Alla köper en julklapp (maxvärde 50 kr) och så lottar vi ut så alla får en klapp var. Himla kul faktiskt!

Och ikväll är det julfest så det blir öl och snaps och sill och havskräftor (julbord på havets tema)! Och är det ngn därinne så blir lillknodden fullkomligt dränkt antagligen

Förresten, tror det var Snartis som skrev att hon inte skulle dricka ändå även om Kickn inte delar blodsystem än på några veckor. Ville bara säga att jag håller med, självklart lägger jag också av med spriten direkt om jag får ett plus. Jag menade bara att det känns lite överdrivet av BM att förespråka att man ska vara helt torr innan man ens plussat. Tja, ni kanske förstår vad jag menar...

• mugglesfan

Förresten frullan el Viktualia, är hålans första bokstav K? nyfiken...

• mugglesfan

pirr: jag förstår dig! vänta några dagar till då, det är ju dyrt att testa också... Känner du inga PMS- el andra menssymptom? Då verkar det ju hoppfullt

skärgårds: sorry var bara TVUNGEN att fika lite . Så tråkigt att du mår så illa. Visst var du sjukskriven också? Fick du också piller mot illamåendet som BrudSommar (hon blev ju tom inlagd med dropp)?

• mugglesfan

pirr: måste säga att jag är otroligt impad över alla som orkar rutinpippa i flera veckor - ni är verkligen värda ett plus!!! jag orkar knappt en vecka...

• mugglesfan

Hur säkert är det förresten att testa redan på BIM-dagen? Står det inte på testerna att det är först 3 veckor efter BIM som det är 99% säkert el nåt (gah, jag har glömt exakt vad det stod, kommer bara ihåg att det inte var 100% vid BIM). Det där hormonet ska väl komma upp i mätbara halter och har det hunnit det redan vid BIM?

• mugglesfan

Jag vet ju att en del andra har fått plus redan på BIM-dagen men det kanske inte funkar så för alla?

Man kanske borde vänta ännu längre med att testa? Vill inte ha minus (även om du är mkt klok när du påpekar att det är lika bra man får veta, frullan).

Men ska jag boka en skidresa v13 senast på måndag så måste jag veta om jag har ngt därinne el inte - man kan väl kanske inte åka skidor när är i typ (vad blir det?) 17:e veckan eller?

Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???