Inlägg från: mugglesfan |Visa alla inlägg
  • mugglesfan

När märker man av att man är...GRAVID???

FruLlan: jag ska skåla i glögg för din remiss!!! Jag tycker du gjorde HELT rätt som "ljög" lite för att få remiss - det är så man måste göra i svensk sjukvård. Det drabbar ju ingen heller. Bra gjort!

Cicci: jag tror inte du ska oroa dig att Pickn inte lever för att du mår bra. Om ngt är fel med kroppen så signalerar den med smärta, så så länge du mår bra så ÄR allt bra! Det är iaf min tro... (Fast jag förstår förstås att du oroar dig men försök låta bli.)

• mugglesfan

Jag sitter förresten också hemma. Blev tidig dag idag för att kompensera söndagens jobb. Tvättmaskinen jobbar dock...

Vad har ni handlat för julklappar till era män/syndmedlevare (ni som inte är gifta )?
    Jag har inte handlat en enda julklapp i år (har aldrig varit så sen). Jag räknade med att handla i Thailand men det blev inte inga julklappar där. Min man önskar sig en löparklocka - ngn som har bra tips?

• mugglesfan

Förresten koko: du kanske har hunnit försvinna men jag håller alla tummar och tår för att allt går toppen med din op!!!

• mugglesfan

Jag shoppade (inte choppade ) hejdlöst i lördags på vinshoppingen. Utan att tänka på pengarna Naughty girl för vi ska ju flytta in i ny lägenhet i april och nu efter bröllopsresan ska vi spara till nya soffor är det tänkt... Men det som är bra är att min man är nästan ännu bättre på att shoppa än jag så jag slipper dåligt samvete! Han är faktiskt en av få killar som man kan gå på stan med. Ibland delar vi på oss när vi tex går i affärer som har en tjejdel och en killdel och ibland hänger han fram en massa förslag som jag förkastar el godkänner. "Men den här då?" "Ja-a, kanske..."

• mugglesfan

Snartis: jag tror att första barnet måste vara det mest fotograferade objektet för de flesta. Sedan andra barnet är inte lika dokumenterat i varje steg
    En av mina kompisar skickade med jämna mellanrum uppmaning att kolla in hennes dagbok på om det var libero.se med nya foton och text som "XX ler för första gången", "XX med pappa på babysimmet", "XX med barnmat på hakan". Även om jag gillar min kompis jättemycket och förstår att det är en stor grej så var det lite väl detaljerat ibland... Kan väl erkänna att jag inte tittade på varje bild...
    Fast man blir säkert likadan! urk...

• mugglesfan

Det är fö en ständig diskussion bland mina tjejkompisar (jag har bara en som har barn och hon bor i en annan stad så hon ingår inte här i detta gänget). Ingen av oss har barn (vi som diskuterar alltså), och diskussionen går alltså huruvida man kommer att försvinna helt de första 6 månaderna och när man återvänder från amningsgruvan, så kommer man bara prata barn. Har en kompis som har haft singelfester där det var endast en tjej som hade barn och det enda hon pratade om var att frysa in hemmagjord barnmat i fryskuber... De andra singeltjejerna var väl inte helt roade om man säger så... Men hon verkade inte fatta att ingen var intresserad. HOPPAS man inte blir sån!!!

• mugglesfan

Inte alls dum för den där sidan är ju inte bäst... Men gratis! Om ngn har ett annat bättre förslag så shoot!

Man går till Min dagbok och sedan till Beta Läslayout (misstänker att det här aldrig kommer att bli annat än beta...)

• mugglesfan

Jag skickade ett mejl med inloggningsdata till er. Men bara ett...

Gud vad gott det är att vara hemma tidigt från jobbet för en gångs skull - känns som om man fått en dag extra ledigt el nåt!

• mugglesfan

Sweet: jag tänkte väl att du skulle häcka här... Har precis varit och tränat och ska in i duschen snart. Var bara tvungen att kolla... (BT-beroende? Vem?!)

Snartis: meningen är att alla kan lägga in kort på sig själva (alltså vi som bor i urskogen typ Götet, Norrland, Gävle mm eller Långtbortistan typ NYC). Just nu finns bara våra "träffare" där på bild...

Jag har ett symptom till: fick en redig aladåb (igen!) förut men färgen var mer... hmmm, jag kan nog bäst beskriva den som aprikos. Inte vit, inte röd, inte brun utan svagt ngt annat.

Lova att ni har sympati med mig nästa vecka när jag har fått mensen och inte hånar mig för alla symptom som jag hittar på!!! Det här ÄR väl en tråd för oss med inbillade symptom eller har jag hamnat fel?!

• mugglesfan

Frejis: nix jag tränar på ngt som heter Fysiken här i Götet. Samma princip som Sats och Friskis dock. Brukar köra ngt som heter Järngympa (1,5h intensivgympa med järnstång för extra styrka - tror det brukar kallas pump el nåt på de fräckare ställena ). Idag dock bara vanlig intensivgympa. Hjälp vad trött jag var! 2 veckor i Thailand sippandes oändliga mängder Mojitos kanske inte hjälpte upp konditionen...

sweet: apropå det, jag håller fullständigt med dig. Har du också en sådan viskande röst alltså? Hmmmm... intressant.

Jag har förresten också känt av stickningar i sidomagen när jag skrattar till el vrider mig snabbt.

Jag har hur många symptom som helst! Moahahhhahaaaa... jag är gaaalen

Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???